Januari 21 kindjes en mama's

Ooh en wat betreft de kindjes met reflux hebben jullie johannesbroodpitmeel al eens geprobeerd? Dit kan ook met borstvoeding alleen moet je dan wel eerst de melk afkolven wat ook niet ideaal is.
Wij hebben dat heel veel gebruikt bij onze dochter zij heeft tot bijna 1 jaar last gehad van reflux.
Wel uitkijken want kan ook obstipatie veroorzaken.

Dat klinkt als een fijn schema Jennifer! Hier nog geen sprake van vaste tijden, dat lukt niet haha. Als hij trekt heeft dan horen de buren het ook zeg maar ?.

Voor wat betreft het nat plassen, het gaat inderdaad om de baby maar het gebeurt niet tijdens verschonen. Het is vaak na slapen of gewoon in zijn nestje liggen. Piemeltje is 100% zeker naar beneden (ik check wel 3x vanwege alle natte kleding), luier zit goed, romper zit goed. Ik weet het gewoon echt niet meer. Soms zit er niet eens een blauwe streep in de luier. Het lijkt dus alsof zijn piemeltje omhoog schiet met plassen ofzo. Zou er dan teveel ruimte in de luier zijn (maar het is maat 1..)? Nou goed we blijven maar dingen proberen maar het is gewoon zielig dat we hem steeds helemaal moet omkleden. @SN ik ga de luiers van Trekpleister dan eens uittesten! (Hier trouwens ook een dreumes die buikslaper is, wij hebben maxi 5 luiers van de Kruidvat, enige wat hier zorgt voor droge nachten!)

@Tulipaa: dank voor de tip, ga ik naar kijken!

Hier heeft hij inderdaad in vier weken tijd zichzelf en het aankleedkussen al meer onder geplast dan zijn zus van drie in haar hele leven ?

Mlies, ik kan probiotica echt aanraden. Ben het zelf vanaf 37 weken gaan nemen en doe het nu 1x per dag in de fles. Onze zoon heeft echt veel minder last van krampjes. In de avond af en toe wel iets maar dan geen urenlang hysterisch geschreeuw, eerder onrustig met wat gejengel. Baat het niet dan schaadt het zeker niet dus proberen kan altijd. Wij gebruiken Probactiol, voor als je borstvoeding geeft hoor ik ook goede verhalen over Orthiflor. De KipKep woller helpt hem trouwens ook ontspannen bij krampjes.

Ik zou idd ook probiotica gaan gebruiken. Ik heb het zelf vanaf 34 weken gebruikt en geven het nu ook door de fles. En hier idd ook veel minder last van krampjes! 
johannesbroodpitmeel hebben wij bij de oudste gebruikt voor Reflux, wat onhandig vond ik dat. Kreeg ze nog meer kramp van en het mengen was altijd een gokje, dan weer te dun dan weer te dij

Bedankt weer voor alle tips dames! Heel leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen!

Wij zijn gister bij de kinderarts geweest en goed nieuws! Zijn bilirubine neemt goed af dus dat gaat helemaal goedkomen. Zijn HB waarde was heel ietsje gezakt, maar was prima binnen de marge. De arts heeft hem helemaal nagekeken, waren geen bijzonderheden en hij weegt inmiddels 5kg. Over 2 weken nog één keer bloedprikken ter controle van z'n waardes, maar verder verwacht de arts niks bijzonders meer.

De lactatiedeskundige is gisteren ook langsgeweest en heeft z'n lip en tongriem gecontroleerd en die zijn ook helemaal goed! Heel fijn! Ik heb het met haar ook over mijn onzekerheid gehad omtrent de borstvoeding en mijn behoefte aan controle. Ik weet wel dat ik alles meer los moeten laten, maar vind dat zo ontzettend moeilijk. Ze raakte me ook, ze zei dingen waar ik onbewust toch erg mee bezig was. Bijvoorbeeld door al het bloedprikken en ziekenhuisbezoek dat ik dan de voeding perfect voor hem wil hebben. Ik probeer dus wel echt om alles wat meer los te laten en ook wat minder op mijn telefoon te zitten. Niet meer extreem googlen of in een app alle voedingen bijhouden! Hoop dat ik daardoor alles wat meer los kan laten en wat meer kan genieten van mijn fantastische zoon die het gewoon hartstikke goed doet?

Anoek wat een fijn bericht! Die goede uitslagen zullen vast bijdragen aan het meer loslaten en vertrouwen hebben in de kracht van jezelf als moeder en de kracht van Jens! Het is ook wat hè, opeens verantwoordelijk zijn voor zo'n bijzonder kwetsbaar wezentje en zelf ook niet altijd weten wat het beste is. Goede nacht en ik ben benieuwd wie er weer aanhaken deze nacht bij deze club van nachtbrakers haha?

Wat fijn, Anoek, dat jullie goed nieuws hebben gekregen! En goed dat je het wat meer gaat proberen los te laten. Vast makkelijker gezegd dan gedaan.

Bij ons was de bloeduitslag ook goed vandaag. Dat is fijn, hopelijk wordt hij dan ook snel minder geel.
Net heeft hij z'n slaapzak flink ondergespuugd. Uit het niets, wel 2,5 uur na z'n vorige voeding. Hij boerde direct toen ik hem oppakte, benieuwd of het spugen daarvan kwam. Heb meteen maar de nieuwe voeding aangeboden, maar veel honger had hij niet. Nu dus weer in de rechtop wachtstand. Hopelijk slaapt hij straks als een roosje.

Ik doe ook maar eens een nachtberichtje ?. Hier weer een nat geplast pak (ja je raadt het niet ?). Dus boze baby die moest wachten op de voeding, je probeert dan op te schieten om niemand verder in huis wakker te maken maar vaak gaan er dan juist dingen mis haha. En dan moeten de darmkrampdruppels nog.. nou goed hij ligt gelukkig te drinken dus hopelijk hebben we straks een droog deel 2 van de nacht...

Terug
Bovenaan