Januari 21 kindjes en mama's

@anoek wat fijn dat dw controle in het ziekenhuis  goed was! Ik hoopvoor je dat je meer rust gaat ervaren met de borstvoeding.  Had even heel pagina 12 gemist. 

@mlies  ook fijn dat bij jullie waardes beter zijn!!
@mariekesep wij hadden sat infacol ookn paar dagen gebruikt maar hadden juist t idee dat het daardoor erger werd, dus toen maar weer gestopt.   Wat maf dat jullie telkens een nat pakje hebben, misschien een open deur maar vouw je de randjes vd pamper uit? 

@tulipaa, ik zou indd de vk wel kunnen bellen, vind t wel watn drempel maar ze hebben ook aangegeven dat ik hiervoor kon bellen. 

@sn,  ik vind het ook lastig, merk dat ik alles blok en doe ik dat niet dan spookt het enorm in mn hoofd en raak ik emotioneel, ook met het idee om ooit voor een 2e te gaan moet ik dit eerst een plekje geven, eerder zou ik ook niet zwanger durven raken.  Ik woon in Friesland, als je aanbevelingen hebt, altijd welkom... mqg ik vragen hoe lang het bij jou heeft geduurd voordat je het een plek hebt gegeven?

@doutzen wij hebben ook infacol gebruikt de eerste dagen met Job en dat heeft ook niks geholpen. Wij zijn er ook weer mee gestopt. De kraamhulp zei bij ons ook dat baby’s eraan kunnen wennen en dan heeft het zowiezo geen zin meer.

Job heeft zo nu en dan nog krampjes naar als we de pittenzak warm maken en zijn buikje een beetje masseren is het ook weer snel voorbij gelukkig.

@Doutzen: ja randjes vouwen we uit. Ik snap er ook niets van. We vermoeden toch dat zijn piemeltje omhoog schiet tijdens het plassen omdat er dus soms niet eens een blauwe streep in de luier zit ?. Wel bedankt voor het meedenken @Iedereen, ik hoop dat we snel van dit ongemak af zijn.

Wij gebruiken nu nog sab simplex en ik drink probiotica poeder ‘s avonds. Voor de ergste krampen hebben we zo’n kipkep pittenzakje. Bij ons werkt dit goed maar ga vanaf volgende week kijken of we zonder de druppels kunnen. De probiotica blijf ik voorlopig wel gebruiken want merk serieus dat ik me een stuk beter voel, mooi meegenomen haha!

@Doutzen: ik zou ook de verloskundige bellen, hier zijn ze echt voor! Voel je je al iets beter dan gister/vanmiddag? Ik hoop het!

IkbenDoutzen, wat vervelend dat je je zo voelt! Ik herken het helemaal niet na m'n keizersnede. Ik zou zeker even contact opnemen met je verloskundige, daar zijn ze ook voor. Hoop dat je je inmiddels wel weer iets beter voelt.
.
Mammavantwee, wij gebruiken een inbakerslaapzak van Love to Dream, daarin zitten de armen omhoog. Heeft hij iets meer bewegingsvrijheid dan bij echt inbakeren, zonder zichzelf steeds wakker te maaien.
Ook nog de Puckababy geprobeerd, maar hier werd hij juist onrustiger van.

@mamavantwee met een hydrofiele doek. Hij ligt nu in een 60x60cm hydrofiele doek en als hij die los krijgt kunnen we hem nog in een 120x120 hydrofiele doek wikkelen. We hebben bij onze dochter puckababy slaapzakjes geprobeerd ( had ik geleend) maar zij vondt dit niks en ik vind ze ook erg duur.

Ha meiden! Mijn eerste sliep heel goed ingebakerd in hydrofiel, een grote doek icm een speentje. Magali vindt dat niks. Heb een drietal puckababy piep slaapzakjes van een vriendin gekregen gisteren en die vandaag gebruikt. Omdat het voeden rustiger gaat, lukte het nu wel om haar op haar rug (met bedje schuin) te leggen. Ook was ik altijd een beetje anti schema's, en bij m'n zoontje was dat ook niet nodig, maar ik ben toch maar begonnen met een routine erin te krijgen. ik merk namelijk dat ze teveel wakker is en dan eind vd dag echt een beetje overprikkeld is en niet goed in slaap komt. Denk dus dat ze meer regelmaat en meer slaapjes alleen boven nodig heeft (het is natuurlijk ook onrustig beneden met haar grote broer). Vandaag mee begonnen, er zijn al 2 slaapjes (van 45 min, dus 1 cyclus) op haar rug, alleen in de puckababy boven gedaan! Hopelijk gaat dit haar meer rust geven. De methode heet Slaapgids voorbeeld routine 0-4 jaar. Iemand hier ervaring mee toevallig? Wel wennen hoor zo op de klok!
@Doutzen ik heb zelf even gekeken maar kan in Friesland niet echt een praktijk vinden waar iemand ook EMDR kan. Heb de vraag even in m'n netwerk gegooid. Anders kun je sowieso hier kijken: https://emdrtherapeuten.nl/emdr-therapeut-friesland/ en dan zelf op de website van een therapeut bekijken welke doelgroep ze behandelen. Als ik nog een goeie tip krijg, geef ik hem door!

Terug
Bovenaan