Januari 21 kindjes en mama's

Dames, ik zit een beetje met de voedingen in mijn maag. Hoe lang doen jullie over een voeding? Ik doe met verschonen, voeden en terug in bed soms 1,5 uur en als Job dan niet meteen kan slapen is het al snel 2,5 uur. Vooral in de nacht breekt me dit en mijn man erg op. Ik heb besloten in de nacht de borstvoeding over te slaan. Kijken hoe dit vannacht gaat.
Ik hik zowiezo de hele tijd aan om de borst te geven aan Job. Ik heb bij mijn dochter tot 6 weken borst en fles gedaan en daarna over op fles. Ik vind dan ook dat ik dat bij Job ook moet doen maar met een dreumes van 20 maanden valt dat niet mee. Ik merk ook dat ik er erg emotioneel onder ben.

Jennifer, ik heb ook nachten gehad waarbij ik 2,5 uur zoet was. Vreselijk idd, zeker met een dreumes er bij. Ik vind het voeden nu mijn vriend werkt overdag ook lastig met onze dreumes er bij. Die gebruikt die tijd om dingen te doen waarvan ze weet dat het niet mag zoals de koffiekopjes leegdrinken of de folders scheuren haha. Gelukkig was vandaag mijn schoonmoeder hier en had ik wat extra handen en morgen en vrijdag mag de oudste naar de opvang toe. 

Bij mij helpt het om s nachts op de bank te voeden beneden. Dat gaat sneller dan in bed, ik denk doordat ik dan comfortabeler zit. Ik kijk dan een tv programma terug en probeer er dan maar van te genieten dat ik ongestoord tv kan kijken haha. Mijn vriend verschoont Sanne, maakt een nieuwe kruik en brengt mij een kopje thee en daarna gaat hij alvast weer slapen zodat hij er s ochtends of s nachts uit kan wanneer de oudste wakker wordt. 6 weken is nog te overzien toch? Maar als je het niet meer ziet zitten dan zou ik me ook niet schuldig voelen hoor. Een mama die lekker in haar vel zit is het allerbelangrijkste. Ik herken overigens wel dat je het hetzelfde wilt doen als bij de oudste. Ik heb dat met alles dus ook met de borstvoeding. Ik heb de oudste echter 9 maanden bv gegeven dus ik heb nog wel even te gaan. Ik weet echter ook uit ervaring dat het na de eerste weken alleen maar makkelijker wordt. Ik heb dan wel het geluk dat ik op mijn werk kan kolven.

Jennifer, dat is erg lang. Begrijpelijk Dat dat gaat opbreken. Hoe oud is Job nu?
Zelf ben ik ongeveer een uur bezig met voeding. Eerst de luier, dan zo'n 30 min drinken en de rest is recht op houden. Daarna slaapt ze meestal zelfstandig in. Snachts laat ze er tussen de 3 en 5 uur tussen (en zelfs 1 keer 6 uur..). Dus ik kan dan best even slapen. Wel ga ik na de voeding als mijn zoontje op bed ligt (na half 8) mee slapen. De avonden zijn dus erg kort. Ik sta meestal pas echt op rond 8/9 uur. Op die manier slaap ik zo'n 6 tot 8 uur per nacht. Mijn man gaat er uit met mijn zoontje en ik probeer hem te ontzien in de nacht.
Verder reageer ik vannacht of morgen even, gaan nu slapen! 

Sn dankje, heb de namen genoteerd! En wat jij zegt wil ik ook gaan doen maar vibd dat een enorme drempel. Gisteren had ik dus de kl.vk. die bij mn bevalking was en t was net alsof ze me niet herkendw. Ook in mn papieren naar ha staat niks beschreven over de conplicaties ed. Naar kraamzorg overigens wel.  Ik heb eibd feb een tel. Gesprek. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. Merk indd dat erkenning belangrijk is. Nogmaals super bedankt! 
Joh wat een rotnacht, lijkt me echt mega shit zeker met een dreumes erbij.  Hopenlijk vanacht wat uren slaap voor jullie!  Nog steeds de overproductie waardoor het niet lekker loopt?  Heb je nog contact met de lactatiedeskundige hierover? Ik heb hierin helaas ook geen ervaring of kennis maar hoop dat je goed begeleid wordt, desnoods die lui gewoon elke dag even bellen en overleggen zodat ze met je mee kunnen kijken?

Jennifer, ik voed hier altijd 2 borsten. Per borst doe ik max 20(bij 6buren ertussen soms iets langer) en tussendoor verschonen.   Ik merk namelijk bij langer dat Adam dan erg gaat spugen en boeren en vaak drinkt ie ook niet mega efficient meer na 20 min.  Ik weet niet of je hier wat aan hebt?   Hij drinkt soms beide borsten 20, soms ook 1 vd 2 maar 10 min. Dat is heel verschillend. Ik denk dat je jezelf geen doelen moet opleggen maar beter nu kunt kijken wat in deze situatie goed voor jullie werkt,  en als dat flesvoeding is dan is dat ook helemaal goed.  Korte nachten, bevaling,hormonen, t doet indd veel met je emotionele grenzen he, maar je doet t heel goed, als ik jouw berichten lees ben je ook echt al super bezig met ritmes in slaap edd.  

Ik had vandaag een nogal ontevreden ker erltje, veeel gehuil en misschien 10 minuten uit handen om even snel te kunnen plassen of broodje te smeren, voel me dan wel erg gebonden. Maargoed, het zal  niet voor eeuwig zijn, morgen gaan we weer met frisse moed starten en hoop ik er ook even uit te kunnen. 
Voor nu voor iedereen een he erl fijne nacht gewenst, met hopenlijk heel veel uren slaap! 

Jennifer dat is inderdaad een lange zit. Ik doe ‘s nachts eerst verschonen dan drinken aan de borst, dan vaak weer verschonen (want na het drinken komt hier de poepluier) en dan nog het “toetje”. Ik ben denk ik 45 minuten bezig en hij drinkt dan 15-20 minuten en nog een keer 5-10 minuten. Ik doe de zittende boermethode want dan heb ik vaak binnen de minuut een goede boer en weer lekker zijn bed in. Wel heb ik een kind zonder reflux (heb zelfs nog nooit melk terug gehad) dus dat scheelt een hoop. Hopelijk geeft het wat rust als je ‘s nachts over gaat op flesvoeding. Ik doe de nachten alleen, mijn vriend pakt de ochtenden als hij niet aan het werk is met de dreumes (maar dat is een uitslaper dus hij heeft geluk haha). Hij kan ivm zijn sport niet de nachten doen en dat werkt op zich voor ons prima zo. Ik voed ook op de bank, zit daar rustiger.

Ik snap trouwens heel goed dat gevoel dat je hetzelfde moet doen bij de tweede. Ik heb het nu ook een beetje andersom, de borstvoeding gaat nu hier echt goed maar bij de eerste was ik al over op kolven nu. Ik voel me echt een soort schuldig naar onze oudste dat het bij hem niet is gelukt. De hormonen doen hier hun werk nog altijd dus ?. Rationeel weet ik dat hij destijds dezelfde melk heeft gekregen maar dan uit een fles.

Overigens even een mijlpaal delen: we hebben sinds 08:00 uur vanmorgen geen nat pak meer gehad. Ik blijf maar aan zijn rug voelen maar toch echt nog droog. Hopelijk nu ook eindelijk een nacht zonder kledingwissel ??.

Dankjewel voor jullie reactie’s dames. Nu net de voeding erop zitten en een half uurtje mee bezig geweest. Job heeft alleen een poep avond/ nachf. Ik heb al 5 poepluiers gehad haha. Hij heeft daardoor erg weinig geslapen dus kan nog niet zeggen of dit een betere nacht is?

Heerlijk weer die nachtelijke tijden van berichtjes plaatsen, ik doe mee want ben na de eerste voeding in slaap gevallen.  Jennifer wat ik nog dacht, ik las op de site van oudees can nu over slaap en wakkertijden, misschien kun je die er es bij zoeken. Bij Adam zit dat tussen de 45 en 60 minuten, dus 45 tot 60 min na start voeding is zn wakkertijd officieel voorbij en zou hij "moeten" slapen. Sinds ik die tijden wat ken, herken ik ook beter zn slaapgedrag en dat is veel eerder dan ik eerst doorhad.  Ik denk dat wanneer je 2,5 uren bezig bent je voedt in de slaaptijd. Als je t niet kunt vinden,  laat maar weten dan zoek ik de link voor je! 

Jennifer wat fijn dat het voeden nu sneller ging!
Doutzen, dat gevoel 'geclaimd' te worden herken ik ook heel sterk. Ik moet echt weer wennen aan een baby die veel wil drinken en bij me wil liggen. Hoewel het de laatste twee dagen wat beter lukt om haar weg te leggen. De draagdoek is binnen dus die wil ik morgen even testen. Hebben jullie ook zo'n doek en bevalt het?
Oh en wat betreft het er op uit gaan. Mijn vriend en ik zijn om de beurt even een klein rondje gaan lopen zodat de kindjes warm binnen konden blijven. Heerlijk om even een frisse neus te halen en er even uit te zijn. Misschien een idee voor andere mama's 

Terug
Bovenaan