Januari 21 kindjes en mama's

Dankjulliewel allemaal.  Vandaag naar het ziekenhuis geweest omdat ik me slecht bleef voelen en telkens zo licht in mn hoofd werd, blijkt dat ik een blaasontsteking heb, dus kuurtje gekregen. Hoop dat ik me daarmee snel beter ga voelen. Overigens wel even zwaar confrontetend om terug te zijn op de afdeling en in de verloskamer. 

Sn super bedankt voor het meedenken, ik ga deze week es zoeken! Heel aardig van je!!

Ik wil over 1 a 2weken ook een ritme aan gaan brengen, vund Adam nu nog te jong maar met zo n 7weken wil ik starten.  Ik oefen al wel met slaapjes  in de wieg maar dat lukt nu zo n 2x per dag. 

IkbenDoutzen, goed dat je bent gegaan. Hopelijk voel je je nu snel beter met die kuur! Kan me indenken dat het confronterend was, maar misschien ook wel helpend?

GebruikerSN, hoe combineer jij de vaste slaaptijden met voeding op verzoek? Of voed je dan ook volgens een vast schema?
Ik zou Olivier heel graag een iets beter ritme willen geven, maar ik weet nog niet zo goed hoe en 5 weken is misschien ook net wat jong? Maar overdag slaapt hij zo slecht dat wij eind van de dag ook steeds een oververmoeide baby hebben.

Wat een hoop slechte slapers overdag. Ik denk dat het er ook nog wel bij hoort hoor, maar ook ik zou d'r het liefste al in een schema hebben... Ik ben nu iets minder vaak gaan voeden nadat ze gisteren de hele dag aan me vastgeplakt had gezeten en leg haar soms ook even in de box ook als ze dan even huilt. Ik hoop dat ze zo leert dat ik wel in de buurt ben. Morgen start mijn vriend weer met werken en ik zal toch ook af en toe mijn handen vrij moeten hebben voor onze dreumes. Ik heb een draagtijd besteld, wie weet is dat ook wat.
Vandaag overigens wel betere slaapjes. Een paar bij mij, maar ook drie keer in haar eigen wieg, nadat ze bij mij in slaap was gevallen. Ik hoop dat dit zo doorzet ☺️

De nachtbrigade hier,?

M lies ik hoopt ook;)  ik weet niet of het helpt, momenteel wil ik eogenlijk met niks wat me aan de bevalling doet terugdenken te maken hebben. Ik ben ook heel benieuwd hoe andere dames dat precies doen qua ritme.   Vind jullie zoon s naam erg leuk trouwens!
Tulipaa  heel veel succes morgen, je kunt het!
Hier net weer 5 uren tussen de voedingen,  ik hoop zo nog eens 2 a 3 uren en dan is het weer opstaan. Onze zoon lacht trouwens sinds afgelopen week! Zooo lief! 

Jaaaa, hier ook iets meer dan 5 uur tussen de voeding. Dat is voor het eerst, wat een feestje (en ook wel een opluchting). Ik heb gewoon vijf uur achter elkaar in bed kunnen liggen. Ik denk dat het betere slapen gisteren overdag zijn vruchten af heeft geworpen. Of het komt doordat ze voor het eerst zonder muts slaapt hahaha... dat kan ook!

Ik ben ook benieuwd naar de schema's!
Oh en Doutzen, wat naar dat die bevalling zoveel nare dingen oproept. Wel verstandig idd om daar hulp voor te zoeken. En misschien een keer je verhaal voor jezelf opschrijven? Ik merkte na mijn eerste bevalling dat ik veel behoefte had om met kraamvisite te praten over de bevalling en met name de nasleep in de kraamweek. Was toch een stukje verwerking denk ik, maar nu met Corona zie je veel minder mensen. Misschien heb jij die behoefte totaal niet, maar ik bedacht me ineens dat het gebrek aan visite ook wel mee kan spelen in het verwerken. Het opschrijven van mijn verhaal heeft me toen ook wel geholpen dus ik dacht... ik opper het even ;-)

Hoi hoi hier ook weer aan de beurt! Bedankt voor jullie meelevende en blije berichten over de ziekenhuisbezoeken!
@Doutzen heel goed dat je hulp gaat zoeken om he bevalling een plekje te geven! Respect voor jou! Kan me voorstellen dat alles er behoorlijk inhakt! Hulp vragen is alleen maar sterk!

Inbakeren doen we hier niet, omdat Jens in een stuit lag, mogen alleen zijn armen worden ingebakerd. De laatste dagen valt hij echter zelf heel keurig in slaap in de co-sleeper.

Wij hebben ook nog niet echt een ritme, we gaan deze week met z'n drietjes naar centerparcs (als we daar komen door de sneeuw haha), maar volgende week moet mijn man weer werken. Dus dan wil ik dat wat meer gaan oppakken. Dan is Jens ruim 7 weken dus lijkt me wel mooi moment. Dus ik lees mee voor de tips hihi!

We hadden de afgelopen weken wel veel huiluurtjes en was best wel pittig. Ik hoop dat we daar snel overheen zijn haha!

Ik heb ook besloten om over te stappen op de flesvoeding. Ik merk nog niet veel verbetering bij mezelf, ik ben nog steeds strontonzeker. Dus ik ga het rustig afbouwen naar volledige flesvoeding. Het eerste flesje pakt Jens al heel goed en gaf mij al rust, dus dat was fijn.

Tulipaa, jaa!wat fijn !!ook 5 uren te pakken!  Dat geeft de burger weer goede moed!  dankje voor het meedenken. Ik hebm inderdaad helemaal opgeschreven. Met visite praat ik er weinig over, meesten snappen er niks van of durven er niet naar te vragen, zeker vriendinnen zonder kinderen vragen er helemaal niet naar. Merk dat ik t onbegrip ( uitspraken als, maar gelukkig zijn jullie beiden gezond nu, of, maar je voelde ook geen pijn merr toch, of, dus je bekken was te klein?)heel irritant vind en er dan dus maar liever niet over praat.  Ook merk ik dat er veel onwetendheid over keizersnede is, mensen denken dat je na een week weer alles kan, mn zus zei bijvoorbeeld, zin om te gaan schaatsen deze week?  Terwijl ik net 20 min kan lopen.. 

@Anoek  dankje, lief dat je dat zegt, het heeft er indd ingehakt. Wat heerlijk dat jullie een weekje centerparks gaan doen, lijkt me echt mega chill nu! Heerlijk van gaan genieten!!  Heel goed dat je voor jezelf en je kleine kiest wat betreft voeding, ik vind dat er tegenwoordig teveel gepusht wordt richting borstvoeding, tuurlijk is dat mooi, maar met kunstvoeding wordt een kindje ook gewoon groot, dus heel goed dat je kijkt naar waar jij je prettig bij voelt en niet koste wat kost doorgaat met iets wat voor jullie niet werkt. 

Mooi die 5 uur mijlpaal! Hier een drama nacht.. vooral de avond, van 19.00-0.30 was madame wakker en ook echt te moe om lekker in slaap te vallen. Ik viel zelf wel een paar keer in slaap waardoor ik helemaal groggy en oververmoeid was.. borstvoeding loopt toch weer niet lekker dus dat hakte er ook even in. Ik vind het besluit om te stoppen zo enorm moeilijk.. niet door de omgeving maar wel door mezelf. Had er gewoon enorm naar uit gekeken en bij m'n zoontje was het ook heel fijn dus hoop steeds het nog opgelost te krijgen.. juist heel goed dus dat je de knoop doorhakt Anoek!

Ikbendoutzen ik bedenk me dat je nog vroeg naar hoe ik dat had gedaan. Heb idd wel veel gepraat, ook met mensen in het ziekenhuis. Had behoefte de mensen aan de andere kant te spreken om te snappen hoe het was gelopen. Ben dus (op eigen initiatief) nog 2x geweest, 1x gesprek met de medisch verloskundige die toen dienst had en 1x met de gynaecoloog. De bevestiging van hen dat het idd een heftige situatie was geweest deed me goed, ook konden m'n man en ik zo ons verhaal (en ook onze frustratie over sommige zaken) kwijt. Dat was iets van 1,5-2 maanden na de bevalling en het feit dat ze het nog wisten was ook een soort erkenning en bevestiging dat het idd heftig was geweest. Kan dit je dus zeker aanraden!! Vind dat een ziekenhuis zelf dit initiatief moet nemen, maar ach dan maar zelf.. erkenning is nu zo belangrijk! Klinkt alsof je dat idd niet genoeg krijgt nu ook in je omgeving. Maar je hebt iets heel heftigs meegemaakt!
Heb verder een paar tips voor je via m'n netwerk! Laat je het weten als je ze hebt overgeschreven? Dan verwijder ik de namen hier weer, blijft toch een openbaar forum.
In Sneek zit Kien, van Charlotte van der Wall, zowel basis als SGGZ (jij komt denk ik in basis GGZ)
In Groningen PsyZo, wat groter bedrijf maar ook daar veel goede namen, ook basis en SGGZ.
In Drachten bij Psychologenpraktijk Drachten (wat kleiner, werken 2 EMDR Practitioners) overzichtelijk en snel beschikbaar.
Weet niet wat bij je past ook qua locatie, maar zou ze zeker eens uitzoeken. En dus een afspraak in het ziekenhuis om je verhaal nog eens te doen.

Had trouwens afgelopen zwangerschap een onderzoek ivm m'n nieren en werd toen opeens in een verloskamer gezien die precies hetzelfde was als waar ik was bevallen, ook op die afdeling. Toen had ik ook wel even een Flash back moet ik zeggen!

Terug
Bovenaan