Januari 21 kindjes en mama's

Wat vervelend @ikbendoutzen dat je zo terug kijkt op je bevalling. Goed om dit te bespreken, allereerst ook met je verloskundige. Je hebt na 6 weken ook na controle bij de gynaecoloog denk ik? Daar kun je wellicht ook je verhaal kwijt. 

Je hoeft het niet alleen te doen en mocht je ooit nog voor een tweede willen gaan is het fijn dat je de eerste keer verwerkt hebt. 

oo @jennifer vervelend hè als het zo lang duurt snachts, je wilt zo graag zelf dan ook snel terug naar bed. 

wij zijn sinds gisteren over op andere voeding vanwege verdenking reflux. Waar we de afgelopen nachten werden verwend met 5/6 uur tussen de voeding. Komt ze nu gewoon weer iedere 3 uur. Toevallig of wellicht de voeding? Naja je bent zo snel verwend als je al wat langer hebt kunnen slapen. 

verder vind ik het zo fijn dat de opvang weer open is, beetje ritme voor de oudste weer. 

@doutzen wat vervelend zo’n nare ervaring met je bevalling. Verwerk het op je eigen tempo. Ik merk dat ik er over wil praten ookal kijk ik heel erg positief op terug. Schaam je vooral niet om het erover te hebben je moet je gevoel en emotie’s niet wegstoppen.

Nou na de nachtvoeding is Job bij mij in slaap gevallen en heb ik hem terug gelegd in zijn wiegje en meneer is nu net een beetje wakker aan het worden. Deze mama kan er weer tegenaan vandaag. Onze dochter is weer lekker naar de opvang dus alle aandacht is voor Job wat ik echt even heerlijk vind.

Wat super dat Job lekker lang heeft geslapen! Ja hier ook zo blij met de opening van de opvang! Hij gaat maandag en donderdag en dan heb ik echt even tijd voor Hugo. Op de andere dagen heb ik soms het gevoel het erbij te doen want de oudste vraagt veel aandacht en je moet bij hem echt hyperalert zijn zodat er geen ongelukken gebeuren (wat niet altijd lukt ?).

We zijn net terug van het CB en hij is goedgekeurd ?. Inmiddels 4090 gram en 50cm. Qua lengte een klein mannetje. Wel goed aangekomen dus de borstvoeding gaat goed. @Tulipaa: jij ging ook vandaag toch? Hopelijk is Sanne ook goed aangekomen!

Goed gedaan Job! Fijn zo'n uitgeruste mama!
Marieke, ik ben idd ook net geweest. 4080 gram en 53 cm en verder alles in orde. We moeten met drie maanden wel een echo van de heupen laten maken omdat ze heel lang in stuit heeft gelegen. Blijkbaar is dat standaard. Het zag er nu allemaal prima uit dus ik denk dat het een formaliteit is. 

Onze dreumes is vandaag voor het eerst ook weer naar de opvang. Groot verdriet toen ik weg ging (ik hoorde dr bij de auto nog ?), maar dat was vast ook weer zo over, want ik kreeg al weer vrolijke foto's net. Wel lekker nu even de handen vrij voor Sanne en even tijd om gewoon een keer niks te doen.

Wat fijn dat jullie kleintjes goed groeien. Ik moet morgen met Job naar het cb.

@tulipaa zo’n echo is volgens mij standaard bij stuitligging ik weet dat ze dat bij mijn dochter ook voor hebben gesteld maar was uiteindelijk niet nodig.

Zoo kindjes liggen hier op bed dus ik ook echt zo’n heerlijke relaxte dag.

Wat een goede berichten lees ik. Fijn dat je een goede nacht hebt gehad, Jennifer!
En top dat de kindjes die naar het consultatiebureau moesten goed gegroeid zijn. Zo'n echo is volgens mij standaard bij stuitligging. Olivier moet er ook een met 3 maanden.

Hier niet zo'n goede nacht gehad helaas. Wel 4 uur tussen de voedingen, maar ik heb minder geslapen dan anders. Hij had last van krampjes, onrust, speen kwijt en Joost mag het weten. Er is in elk geval niet zoveel geslapen en wel veel gehuild. Ik kreeg vanochtend na het aankleden wel een heuse lach te zien, dus dan is die nacht ook meteen weer vergeten.

Wat ik vannacht nog bedacht, IkbenDoutzen, is Adam niet inmiddels toe aan het sprongetje van 5 weken (van Oei, ik groei)? Misschien had hij daarom even een off day met zoveel huilen?

Ik bedoelde idd te zeggen dat die echo standaard is, maar heb dat misschien niet duidelijk getypt.
Mlies, wat tof een echte lach! Super mooi moment is dat hè? Ik hoop er hier binnenkort ook eentje te zien!
Marieke, is Hugo ook compleet uitgeteld van dat bezoekje aan het cb? Ik heb Sanne net na ruim vier uur zelf maar wakker gemaakt... Ze is natuurlijk ook nog niks gewend met uitstapjes enzo nu door die corona. We zijn echt maar kort binnen geweest en het ging allemaal best vlot dus ook snel even langs de bakker, slager en kaasboer geweest. Daar was ik steeds meteen aan de beurt, maar Sanne vond het blijkbaar zeer slaapverwekkend allemaal ?

Haha ja Tulipaa, hier ook een slaper vandaag! Wij moesten wel even wachten (assistente vergat door te geven dat we er waren, heel fijn..) maar ik denk dat vooral het lichamelijke onderzoek dan toch veel vraagt van zo’n klein mensje. Hij heeft vanochtend lang geslapen en nu ligt hij alweer een paar uur te pitten. Hopelijk houdt hij nog wel wat slaap over voor vannacht ?.

Terug
Bovenaan