Januari 21 kindjes en mama's

Ha meiden!
Nou hier ook een slaper vandaag.. heb echt geprobeerd haar op bepaalde momenten wakker te maken (ook een beetje met het oog op de routine), maar ze viel steeds weer in slaap. Leg haar op de dag op haar buik in de box en dan slaapt ze top. Op de rug is het nog steeds gelijk huilen. In t weekend daar wel mee geoefend maar gister en vandaag ook de peuter erbij dus dan kan ik niet een uur boven bij een bedje staan. Ben benieuwd of ze gewoon even bijkomt van haar sprongetje en meerdere slapeloze nachten of dat ze vannacht opeens besluit dat het dag is??
Gister weer consult lactatiekundige gehad. Over productie is nu opgelost, het gefrustreerde drinken en de hele avond spoken valt onder het clusteren (dat deed ze in het begin ook al wel af en toe). Ze wil aan de borst voor troost en ontspanning maar krijgt steeds een flinke melkstroom en dat wil ze niet. Dus laat ze steeds los, wordt boos en wil ook gelijk wel weer aan de borst. En dat de hele avond.. betekent dus nu geen overproductie of dat er juist te weinig melk is (wat ik me ook af begon te vragen). Als tip ga ik nu op dat soort momenten een tepelhoedje proberen, dat houdt de stroom wat tegen (want daar moeten ze meer moeite voor doen). Gister besteld, hopelijk morgen binnen. Fingers crossed dat dit de oplossing is! Het clusteren zelf is overigens niet op te lossen, maar het helpt dat ik weet wat het is en dat gaat vanzelf weer over. Het lijkt dus toch nog goed te gaan komen met de bv! Alleen wegleggen pikt ze in de avond iig niet (ook omdat ik dat dan niet durf op de buik). Afgelopen nacht sliep ze wel (bij me) van 21.00-6.00 met een paar korte voedingsmomenten en 1x verschonen. Ik was zo moe dat ik het wel even prima vond zo.
Ik snap trouwens dat jullie blij zijn dat het kdv weer open is! Ik had 2 dagen 2 kids en mennn wat heeft de peuter hier de boel op stelten gezet ? huilen en dreinen bij elke borstvoeding, m'n telefoon jatten, overal opklimmen terwijl ik zit te voeden (bloedlip).. en tussendoor ook grappig en lief natuurlijk maar ik werd echt even flink getest en de jaloezie is hier geloof ik ook ingetreden! Hielp ook niet mee dat hij ook heel slecht had geslapen. Heb soms wel weer zin om te werken op dit soort dagen haha! Komende 2 dagen even alleen met Magali, kijk er naar uit!

Ohja wat ik me af vroeg; liggen jullie baby's al tijdens actieve momentjes in een wippertje of de box? Ik denk me te herinneren dat mijn eerste dat rond deze tijd wel deed, maar Magali vindt daar nog niks aan.

Ik duim met je mee SN dat de tepelhoedjes gaan werken! Klinkt echt vrij pittig die nachten zo. Hoe doe je dat trouwens het slapen met Magali? Ik had toevallig van de week een onrustige nacht (tweede deel na de voeding) maar mijn rug doet dan zo’n zeer, of lig jij wel gewoon plat?

Hugo ligt hier ieder avond even een kwartiertje in zijn wippertje en doet af en toe nog een slaapje in de box of als hij wakker is kijkt hij bedenkelijk naar de muziekmobiel die er boven hangt. Probeer nu zelf sinds deze week de box te houden voor wakkere momenten en overdag slaapjes in zijn kamer of de wandelwagen. In de woonkamer zijn teveel prikkels als zijn broer thuis is.

Ik lig een deel op m'n zij, met haar op de deken onder een eigen dekentje, onder mijn oksel zeg maar. Maar later in de nacht varieer ik wel en dan idd bed stukje omhoog (is electrisch) met haar op m'n borst (voedingskussen er omheen voor de zekerheid). Vast niet helemaal veilig maar voor nu de beste optie. Babynestje tussen ons in is niet gelukt helaas. In de co sleeper lukt soms wel, maar dat kost energie en dat is er niet elke nacht als ik eerlijk ben. Probeer wel overdag te oefenen dat ze het wel gaat leren. Het alleen slapen gaat op de dag dus meestal goed, maar wel op haar buik. Met 4/5 maanden durf ik dat ook wel in de nacht en ik vermoed dat ik dan een prima slapend kind heb eerlijk gezegd! Nog even aan modderen dus ?

Hoe doe jij het boven wegleggen met dreumes in huis? Ik durf mijn zoontje niet alleen te laten, die is nogal ondernemend zeg maar!

Fijn, gebruikerSN dat je met de borstvoeding wat antwoorden hebt gekregen en weer verder kan. Ik heb net besloten dat ik morgen ook een lactatiekundige ga bellen om eens mee te kijken. 9 van de 10 keer is het voeden tegenwoordig een groot drama. Voeden duurt 45 minuten waarvan hij bij elkaar misschien 10 minuutjes drinkt en de rest van de tijd is hij zo onrustig. Steeds loslaten en opnieuw aanhappen wat niet lukt en dan is het brullen geblazen. Behoorlijk frustrerend. Wil de lactatiekundige nog proberen en anders gaan we toch maar over op de fles.

Wipstoel heb ik niet. De paar rustige wakkere momentjes die we hebben, heb ik hem meestal vast. En 's ochtends als ik kolf leg ik hem op mijn hoofdkussen, zodat hij rechtop ligt. Ik zit dan tegenover hem liedjes te zingen en kan hij lekker rondkijken.

Ik probeer me verder altijd aan de wakkertijden te houden en daar zit hij na het voeden, verschonen en rechtop houden altijd al aan. Dan is er geen speeltijd meer over.

Wij hebben hier net allemaal van tien tot drie kunnen slapen, heerlijk! Zeker nu met die kou, de laatste keer dat ik zo lekker heb geslapen was denk ik voor mijn zwangerschap. Nu voeden en dan hopelijk daarna nog wat uurtjes pakken.
Wat vervelend dat de bv zo'n struggle is bij een aantal. Fijn dat er iets is als een lactatiekundige. En ik zou idd ook gewoon overstappen op de fles als het zo lastig blijft gaan en eigenlijk alleen maar energie kost.
Hier ligt ze soms in de box. De wipper hebben we ook tevoorschijn gehaald, maar die is ingepikt door onze dreumes die hem als ligstoel gebruikt tijdens het tv kijken ?

Hier ook een goede nacht, 21:45-03:30 ?. Moet vaker een tripje naar het consultatiebureau maken ?. Deel 2 van de nacht is bij ons altijd iets moeizamer, ik denk door krampjes dus we gaan het meemaken maar zoveel uur slaap achter elkaar is ook hier even geleden.

@SN: dank! Ik sliep half onderuitgezakt met hem op mijn borst met voedingskussen eromheen maar wij hebben geen verstelbaar bed dus de druk op m’n rug is dan alles behalve prettig zeg maar. Hij slaapt het meeste in de co-sleeper gelukkig. Alleen soms na de nachtvoeding wil hij er bij zijn. Wat betreft op bed leggen, wij wonen in een appartement. Betekent overigens niet dat dit veiliger is hoor want onze dreumes kan gerust iets slopen of vallen in de minuut dat ik Hugo op bed leg. Ik zet hem vaak even in de kinderstoel met een boekje of in zijn eigen bed met alle knuffels in zijn kamer, maken we er een soort knuffelgevecht van. Alles werkt hier maar kort dus ik zoek altijd iets anders of probeer af te wisselen zodat hij het niet doorkrijgt. Soms gaat hij ook mee helpen, dan mag hij de speen dragen.

Hier 6 uur tussen de voeding en Job wakker moeten maken HEERLIJK!
Onze dreumes gaat altijd mee Job naar bed brengen. Job slaapt bij ons op de kamer en onze slaapkamer is onder. De slaapkamers van de kindjes zijn boven. We hebben ook al 3x geprobeerd Job boven in zijn eigen slaapkamer te laten slapen. Dit is 1 x gelukt.

@Marieke hier gaat het tweede deel van de nacht ook vaak moeizamer. Ik doe Job nu na het verschonen meteen weer terug inbakeren en dan krijgt hij de fles. Als hij dan klaar is met boeren leg ik hem terug en dit werkte gisteren echt goed. Benieuwd of dit dadelijk ook meteen werkr.

Terug
Bovenaan