Januari 21 kindjes en mama's

Ook hier de 6 uur aangetikt, wat voelt dat lekker. Het was wel van 19 tot 1, maar gelukkig was ik vroeg mee gaan slapen waardoor ik extra slaap uurtjes heb kunnen mee pakken.
Wat vervelend van de bv struggles, je zou denken dat na een aantal weken de opgedane ervaring gaat lonen. Hier geen struggles met mijn dochter, maar ik herken ze van mijn zoontje. Erg vervelend. Wat mij toen hielp is niet in het moment 'verdwijnen', maar ook het grotere geheel blijven zien. In mijn omgeving zijn een aantal mama's gestopt met bv, maar balen daar nu can vanwege de kv. Die loopt bij hen ook niet lekker. Mijn dochter pakt de fles nog niet (met bv), dus hopelijk zit daar snel verbetering in...
Mijn zoontje blijft beneden als we onze dochter op bed leggen. Al doen we dat nog niet. Ze slaapt nu nog in de box of wieg beneden. Eventueel met tv aan. 

Wat goed dat er langere nachten gemaakt worden! Dat is soms volgens mij wel een voordeel van kunstvoeding, dat ze er langer op slapen (geen garantie uiteraard!). Maar wat jij zegt CvdLB is precies waarom ik nog door ben blijven struggelen met de bv. Ik weet niet of het probleem is opgelost door te stoppen in mijn geval. En gelukkig gaat het een stuk beter, Magali lijkt iets meer te wennen aan de sterke melkstroom, is uit haar sprongetje denk ik en slaapt een stuk meer. Gister was het clusteren rond 21.30 al klaar en kon ik prima slapen. Blij iig dat ik het nu beter snap en in tweede instantie wel een goede lactatiekundige getroffen heb (de gratis service van m'n kraambureau was niet zo goed achteraf). Ze kwam om 2u en om 6u en tussendoor een of twee keer een klein beetje drinken (maar dat gaat half slapend dus registreer ik niet echt). Vandaag is ze alweer 7 weken! Lachjes zijn er nog sporadisch... Kijk er naar uit als ze meer gaat lachen!

Net terug van ch. Job weegt nu 4160gram. Met het lichamelijk onderzoek kwamen ze er achter dat Job waarachijnlijk tijdens de bevallig zijn sleutelbeen heeft gebroken. Morgen moet ik naar de huisarts en misschien naar het ziekenhuis. Was wel even schrikken arm ventje.

Mlies, misschien was het indd dat sprongetje, eerlijk gezegd houd ik die "tijdstippen in weken" met sprongetjes niet zo goed bij.?

Hier gaat het steeds beter, ik kom erachter dat Adam helemaal geen 3 uurs ritme heeft, als ikm goed observeer is dat vaak 2,15 of 2 uren en 45 min. . Daarbij let ik nu heel goed op de wakkertijden en voila, ik heb " ineens" een baby die veel meer slaapt. Ik lees het boek droomritme, en vind t echt een aanrader! 

Ach Jennifer dat is zeker schrikken! Arme Job!! Ik ken iemand met een huilbaby waar ze hier dus pas na maanden achter kwamen, lijkt me super naar! Wat moet je er nu mee doen?

Jennifer jeetje joh dat zou wat zijn!  Wel "goed" dat ze het constateren. Een kindje kan daar best last door ervaren! Succes morgen!!laat je weten hoe het ging?

Ja dat boek heb ik goede verhalen over gehoord inderdaad Doutzen! Ik ben ook wel vrij tevreden over de routines hier. Zit er uiteraard nog niet helemaal in, maar door bijv elke dag om 7u wel echt de dag te beginnen, heb ik het idee dat ze in de avonden wat vroeger aan de nacht begint (eerder bijv diep slapen van 23.00-10.00 en nu eerder rond 21.00 de nacht in). Maar als ze niet wakker te krijgen is, dan ga ik niet aandringen. Het inslapen volgens vaste tijden kan ik redelijk afdwingen door als ze niet in een bedje slaapt, haar in de draagzak te doen en in huis te gaan opruimen, rommelen. Let inderdaad ook op wakker tijden en dat helpt ook, Magali is anders te moe. Heeft duidelijk overdag meer slaap nodig dan mijn eerste. Naja zo rommelen we lekker door met z'n allen haha en komen stapje voor stapje iets meer erachter wat onze kindjes nodig hebben en fijn vinden. Magali vandaag 7 weken alweer! Tijd vliegt, al vind het ook soms saai en een beetje een sleur zo in de lockdown, alle dagen lijken wat op elkaar.

Poeh, Jennifer, kan me voorstellen dat je daarvan schrikt! Succes morgen!

Doutzen, dat boek heb ik ook. Is inderdaad een fijn boek. Ik probeer me ook aan de wakkertijden te houden, maar de moeheidssignalen mis ik volgens mij nog wel eens. Dan ligt hij weer wakker voor zich uit te staren in bed.

SN, jeetje joh, 7 weken alweer. De tijd vliegt! Het is inderdaad wel erg saai zo met die lockdown. Ik was gister heel even naar de supermarkt, dat voelde echt als een uitje haha.

Terug
Bovenaan