Januari 21 kindjes en mama's

Ik heb op het aanraden van Doutzen net de website van de schrijfster geopend. Daar kun je het eerste hoofdstuk lezen. Mega interessant inderdaad. In het kort, met zeer interessante theorie, zeggen ze eigenlijk slapen doet slapen. Heel herkenbaar. Bij mijn zoontje heb ik dit op gevoel gedaan, zijn slaapsignalen waren rete lastig te herkennen. Maar uiteindelijk heeft hij tot ruim 1,5 jaar 2 slaapjes van elk 2 uur per dag gedaan en sliep hij in de nacht ook zo'n 11 uur. Meer San gemiddeld maar hij had het nodig. 
Benieuwd of dit bij mijn dochter ook zo gaat zijn. Ze is nu pas 4 weken en lees in het 1e hoofdstuk dat er pas echt een ritme mogelijk is vanaf 6 weken. Dus ga mij nog eens meer verdiepen in haar ritme voor de komende weken. 
Mijn dochter begint nu steeds meer last te krijgen van krampjes. Zo sneu, ze is dan helemaal overstuur en overstrekt zich dan ook. Waar ze zich eerst nog goed liet troosten, was ze vanmiddag helemaal overstuur. Gelukkig hielp uiteindelijk de draagzak en daarna kon ze na 2 voedingen wel haar slaapjes pakken. Al kwam ze wel 2 keer heel vroeg voor een volgende voeding. 
Weet iemand toevallig, als je borstvoeding geeft, op welke termijn het eten / drinken uit de melk is? Had gelezen dat het eten bijvoorbeeld uien of pittig eten, of drinken van koffie / cola extra krampjes kan geven. Ik probeer wel op te letten op dat soort voeding, maar eet of drink het wel eens. Ben benieuwd of ik daar een verband in kan vinden dus benieuwd wanneer zij daar dan op kan reageren. 

Cvdlb kllopt en ze geven je handvaten en voorbeelden per leeftijd over hoe je het rotme kunt "aanpakken".  Want niet alles werkt hetzelfde bij verschillende leeftijden. En hoe dat kan wordt ook echt heel duidelijk onderbouwd en uitgelegd. Kraamzorg zei tegen mij 3 uren, qua eigen voeding en borstvoeding. Maar exact weet ikt noet moet ik eerlijk zeggen. 

Pff, ik zit even te balen van mijn baby... Waar ik dacht dat we naar een ritme werkten en er gisternacht 4 uur tussen de voedingen zat, is dat allemaal van de baan vannacht. Ik lig al vanaf 21.00 in bed en heb pas 3 uur geslapen in totaal. Het is steeds huilen en zit om de 2 uur te voeden, wat nu ook nog eens met een hoop gedoe gaat. Pfff...

Dankjewel dames voor jullie lieve berichtjes. Als ik straks bij de huisarts ben geweest laat ik de uitkomst wel even weten.

Oeh mlies dat is geen fijne nacht maar dat ritme komt echt wel.

Hier vannacht in mijn slaap de wekker uitgezet perongelijk. Meneer meldt zich net om 5:10. Dus 7 uur tussen de voeding wat eigenlijk wel heerlijk was. Ik weet eigenlijk niet of het kwaad kan dat er zoveel tijd tussen de voeding zit. Ik voed normaal echt in een strak schema dus maak hem snachts max om 4’uur wakker als hij zich dan nog niet heeft gemeld.

Mlies oh joh wat pittig! Kun je vandaag tijdens de slaapjes zelf ook even gasn liggen? Of dat je man een voeding geeft en jij even slaao kunt pakken vandaag?  Wie weet is het morgen weer heel anders,  maar nu moet je er door heen.  

Oe dat is pittig M lies. Maar idd zo herkenbaar, je denkt een ritme te hebben maar de dag erna gooien ze het weer om. Ik laat het hier totaal los en hoop dat als ze 6 weekjes is, ze zelf iets meer in een ritme komt. 

Wij zijn sinds maandag over op andere voeding, vanwege reflux geven we nu dikke voeding. Ze lijkt op reflux gebied een stuk rustiger, maar haar darmen moeten natuurlijk wennen, dus een hoop krampjes. Ik hoop dat ze over een weekje op dat gebied ook weer wat rustiger is. 

M lies, pittig maar herkenbaar hoor! Hier vorige week een stuk of vijf nachten waarbij ik in totaal steeds maar 2 tot 4,5 uur had geslapen en dan ook nog eens verspreid over meerdere tukjes, zo frustrerend. Gelukkig is het vaak zo dat ik wanneer ik het echt niet meer trek, er weer een paar betere nachten komen. Was bij mijn oudste ook altijd zo.  Nu probeer ik maar gewoon te denken: " ik hoef nergens heen, niet te werken en het huishouden komt wel' en die ik na zo'n nacht bar weinig en probeer ik tijd te vinden om bv even in bad te gaan of wat langer te douchen. Die berusting help wel, net als een leuk programma kijken tijdens de zoveelste voeding s nachts. Ik zoek tegenwoordig 's avonds al iets uit en ook dat geeft me rust.
Hier ook een mindere nacht, met nu twee keer drie uur tussen de voedingen. Prima op zich, maar was een beetje verwend de afgelopen nachten ?
Jennifer, ik maak de kinderen nooit wakker s nachts (vanaf het moment dat ze goed groeien). Ze zullen de slaap wel nodig hebben en ik vind dat ze beter drinken en makkelijker in slaap vallen wanneer ze uit zichzelf wakker worden ipv midden in een cyclus uit hun slaap zijn gehaald. Overdag maak ik ze wel wakker als het lang duurt, zodat ze s avonds / s nachts niet gaan spoken. 

Mamavantwee, ik hoop dat de darmpjes snel gewend zijn!

Terug
Bovenaan