M lies, pittig maar herkenbaar hoor! Hier vorige week een stuk of vijf nachten waarbij ik in totaal steeds maar 2 tot 4,5 uur had geslapen en dan ook nog eens verspreid over meerdere tukjes, zo frustrerend. Gelukkig is het vaak zo dat ik wanneer ik het echt niet meer trek, er weer een paar betere nachten komen. Was bij mijn oudste ook altijd zo. Nu probeer ik maar gewoon te denken: " ik hoef nergens heen, niet te werken en het huishouden komt wel' en die ik na zo'n nacht bar weinig en probeer ik tijd te vinden om bv even in bad te gaan of wat langer te douchen. Die berusting help wel, net als een leuk programma kijken tijdens de zoveelste voeding s nachts. Ik zoek tegenwoordig 's avonds al iets uit en ook dat geeft me rust.
Hier ook een mindere nacht, met nu twee keer drie uur tussen de voedingen. Prima op zich, maar was een beetje verwend de afgelopen nachten ?
Jennifer, ik maak de kinderen nooit wakker s nachts (vanaf het moment dat ze goed groeien). Ze zullen de slaap wel nodig hebben en ik vind dat ze beter drinken en makkelijker in slaap vallen wanneer ze uit zichzelf wakker worden ipv midden in een cyclus uit hun slaap zijn gehaald. Overdag maak ik ze wel wakker als het lang duurt, zodat ze s avonds / s nachts niet gaan spoken.
Mamavantwee, ik hoop dat de darmpjes snel gewend zijn!