Januari 21 kindjes en mama's

Oh Jennifer wat schrikken! Sterkte en succes vandaag!

Mlies jeetje wat stom zeg, ik snap dat je er moedeloos van wordt! Hopelijk kun je overdag nog wat uurtjes pakken?

Hier gaat het allemaal best wel goed! We zijn rustig de overstap van borst- naar flesvoeding aan het maken en Jens vindt de fles prima! We hadden zelfs gisteravond een beetje een borstweigeraar. Dat was wel vervelend, maar is goed gekomen!

We hebben heerlijke dagen gehad in centerparcs. Echt even met z'n drietjes! Lekker wandelen door de sneeuw en lekker kroelen. Afgezien van gisteravond was Jens heel relaxed en hij is de hele tijd aan het lachen, zo leuk! Ik vond het best spannend hoe het zou zijn zonder zijn eigen bedje en alle spullen of de commode, maar het ging heel goed! Het was de perfecte afsluiter van het ouderschapsverlof van mijn man! Vanaf dinsdag begint het nieuwe normaal (tot ik eind maart weer moet werken) en we zijn er klaar voor!

Dankjewel voor jullie bemoedigende woorden. Dat, samen met de herkenning, doet al goed.
Gelukkig hoef ik overdag inderdaad niet zoveel, dus we rommelen wel wat aan vandaag.
Olivier slaapt naast ons, dus mijn vriend heeft net zo'n gebroken nacht. Hij kan heel slecht tegen slaapgebrek, dus daar heb ik
in de nacht niet zoveel aan. En voel me dan ook wat schuldig, omdat hij wel gewoon moet werken.
Zometeen komt de lactatiekundige, ik ben heel benieuwd!

Anoek, wat fijn dat jullie zo'n heerlijke week hebben gehad en dat je zo van Jens aan het genieten bent!

Mammavantwee, ik hoop dat de krampjes snel minder worden. Dat is altijd zo zielig om bij je baby te zien.

Net bij de huisarts geweest met Job. We moeten morgen voor een echo om te kijken of het echt gebroken is geweest en of het goed aan elkaar is gegroeid. Volgende week de uitslag.

Spannend inderdaad, Jennifer! Merk je ook dat hij er last van heeft?

Mijn dag ging wonderbaarlijk goed. Vanochtend de lactatiekundige op bezoek gehad en blijkbaar heeft Olivier een luie drinktechniek (dat vermoedde ik al) waardoor mijn productie is terug gelopen. Nu dus 3 voedingen kolven per dag en met de fles geven. En hem aan de borst helpen door borstcompressie en vaker wisselen.

Vanmiddag meteen een fles gegeven en hij heeft daarna in zijn wieg bijna 2 uur geslapen! Moest hem zelfs wakker maken voor de voeding. Ik kon toen dus ook even bijtanken.
Hopelijk is dit een voorspeller voor de nacht ;)

Update - Alle plekjes zijn vergeven! 
Hallo mama's,
Voor mijn opleiding tot slaapcoach ben ik op zoek naar newborn mama's (3-12 weken). Heb jij momenteel een baby tussen de 3 en 12 weken oud en heb je dringend behoefte aan (gratis) hulp omdat je baby moeite heeft bij het slapen, of bijvoorbeeld alleen maar op jou wilt slapen?

Ik volg momenteel een opleiding (internationaal) om gecertificeerde slaapconsulente / slaapcoach te worden voor baby’s en kleuters. Om het geleerde ook in de praktijk toe te passen ben ik dus op zoek naar newborns.

Het is belangrijk om te weten dat het bij newborns nog geen slaaptraining is, het gaat bij deze leeftijdsgroep om de begeleiding bij het leren slapen. We willen ze vanaf de start gezonde slaapgewoontes aanleren. Al mijn adviezen worden eerst voorgelegd en goedgekeurd door mijn persoonlijke mentor (expert op het gebied van slaapcoaching). Daarna ontvang je een gratis op maat gemaakt slaapplan. Vervolgens zullen we 1-2 weken samenwerken aan de hand van het persoonlijke slaapplan.

@mlies, ja echt last weet ik niet. Verschonen vindt hij in ieder geval niet heel fijn. Dat gaat altijd gepaard met veel huilen.

Hier ook een luie drinker aan de borst maar ik ben zowiezo aan het afbouwen waardoor de productie al een heel stuk minder is. Vandaag heeft hij de hele dag nog niet gedronken bij mij en ik heb eigenlijk nergens last van.

Ha meiden!

Nou het boek droomritme is binnen, ben benieuwd! Vandaag een terror dag met de peuter, dus Magali niet echt kunnen observeren qua slaap signalen etc. Er was een vriendinnetje (ook 2) te spelen, dochter van een vriendin, en die twee hebben non stop ruzie gemaakt omdat de een niet met iets mocht spelen zonder dat de ander het afpakte.. en toen het stel eindelijk een middagslaapje deed, blafte de hond ze wakker ?? deze mama is knock out momenteel! M'n oren suizen nog na van de hele middag 2 peuters die krijsten en met speelgoed gooiden.. gelukkig kon ik er wel grotendeels om lachen met die vriendin, maar zo ken ik m'n eigen manneke echt even niet terug. Op het laatst liep hij zelf maar vast naar de mat als hij met z'n trein gooide haha wat een draak!

Verder loopt de borstvoeding helemaal goed weer!! Zo blij mee! De tepelhoedjes 2x gebruikt ofzo maar ik denk dat ze beter gewend is geraakt aan de toestroom, want ze drinkt gewoon door en lijkt er ook weer echt van te genieten! En ook de reflux is bijna weg. Magali komt nog wel vaak in de nacht, maar slaapt vrij snel weer in dus dat scheelt. Maar het blijft wel steeds net een korter nachtje dan ik zou kunnen gebruiken..

Wat heerlijk Anoek zo even als gezinnetje weg met z'n drieën! Die lachjes zijn zo fijn! Hier zette dat nog niet zo door, maar sinds gister heeft ze de smaak te pakken! Lachen, gericht geluidjes naar me maken.. oh zo enorm genieten moet ik zeggen. Maakt alle slapeloze nachten en zorgen weer goed.

Nou ik ga vanavond eens het boek lezen en anders het leuke aanbod van hier onder maar eens aannemen.

Terug
Bovenaan