Januari 21 kindjes en mama's

Ik had vandaag een meiske dat veel wilde drinken en telkens na de voeding in slaap viel (dat is eigenlijk altijd zo). Eenmaal in haar wieg werd ze echter steeds na een kwartiertje wakker. Hoe doen jullie dat? Leggen jullie de kindjes al wakker in bed? En zo ja, ook s nachts? En wat doen jullie met wakkertijd. De box is ze niet echt fan van, dan wordt al snel huilen. Maar ik kan toch ook geen hele dag met haar op mijn arm lopen ?

Vandaag met Job voor de echo geweest. Zijn sleutelbeen is inderdaad gebroken. Het is wel al aan het genezen maar het is nog erg kwetsbaar. Moeten eeg voorzichtig zijn want het kan zo weer breken.

Ik leg Job vaak slapend weg in de wieg en dit gaat 9 van de 10 keer goed. De box is de ene keer wel goed voor Job en de andere keer huilt hij alleen maar. Wij gebruiken ook de wipstoel voor hem en die vindt hij vaak het fijnst en doet daar ook vaker een slaapje in.

Onze dochter heeft besloten dat middagslaapjes overbodig zijn wat wel echt slopend is voor mij. Ik heb zelf geen tijd om op bed te liggen wat ik eigenlijk wel moet ivm mijn bekken. Blij dat mijn man het weekend thuis is en wat rust kan inhalen.

Ach die Job! Hoe was dat om te horen Jennifer? En hoe moet je hem nu omkleden etc?

Tulipaa, van m'n zoontje weet ik nog dat hij alleen hazenslaapjes deed als hij na de borst ging slapen dus verschoonde ik hem halverwege de borstvoeding om hem wakker te maken en ook meer te laten drinken (anders kwam hij elk uur). Daarna volgde wakker tijd en daarna inbakeren en slapen. Dat ging prima. Nu bij magali ben ik het spoor nog bijster haha. Vandaar het boek en routine schema ? Van wat ik nu lees, klopt m'n hypothese wel, ze is overprikkeld en te moe om lekker te slapen. Bij wat ik nu lees vraag ik me opeens af of ik überhaupt over productie had of dat ik dat heb gekregen omdat ik als advies kreeg om te gaan kolven, maar zij gewoon door over vermoeidheid niet goed met de melkstroom kon omgaan? Pff ik krijg er soms wel faal gevoelens van als moeder om het te lezen merk ik!

Zij zit trouwens pas sinds een paar dagen in een wippertje een beetje tevreden te kijken. Ik weet niet of ze dat eerst door de reflux niet wilde of gewoon nog te weinig kon waarnemen om het leuk te vinden, maar dat kan dus pas sinds kort (nu 7 weken). Daarvoor had ik haar dan ook een beetje op de arm idd. Het zou dus kunnen dat het bij Sanne nog moet komen?

Jeetje Jennifer wat naar zeg! Hopelijk heelt het snel. Beterschap voor Job. Ik hoop dat je dit weekend wat meer rust kan nemen.

Hier echt een uitputtende dag zeg. Het ging echt gesmeerd de laatste dagen en vandaag heeft Hugo welgeteld 2 uur geslapen overdag. Ik weet echt even niet wat er aan de hand is dus meestal betekent dat een regeldag. Ben alleen maar bezig geweest met voeden en hem proberen te laten slapen. Dan raakte hij overstuur en bleek weer een giga poepluier te hebben en dan dit 4x vandaag... Maar twee keer naar buiten geweest om het te proberen maar steeds heel kort geslapen. Dus een zwaar oververmoeide baby en een ontevreden dreumes want die heeft weinig aandacht gehad. Ben blij als het morgen is, hopelijk een betere dag (en ik heb mn fingers crossed voor vannacht ?).

Ohhh Jennifer wat sneu!! Ik ben ook wel benieuwd of je nu bv met aankleden of vasthouden nog ergens rekening mee moet houden?
Marieke, ook een baaldag bij jou. Hier was het soortgelijk. Wel meer geslapen maar dus steeds maar hele korte slaapjes waardoor ik zelf ook precies niks hebben kunnen doen. Onze dreumes was naar de opvang vandaag dus dat scheelt al een hoop.
Ik legde Sanne idd ook altijd slapend weg en dat ging eigenlijk redelijk goed wanneer we haar goed rechtop hadden gehouden (tot vandaag dus). Ik ga ook de wipper maar eens gebruiken en heb nu een speentje geïntroduceerd. Hopen dat dat werkt. Ik kan me ook niet meer zo goed herinneren hoe we dat met Lotte toen hebben gedaan. Aan de andere kant is dat ook helemaal goed gekomen dus daar hou ik me nu maar aan vast. Sanne is vandaag vijf weken en misschien wil ik ook wel veel te veel en te snel. 

Oh jeetje Jennifer wat zielig voor Job! Ik duim voor jullie dat de genezing voorspoedig verloopt!

Jens vindt zijn wipstoel ook pas sinds een paar dagen echt leuk, hij is nu 7 weken. Ook merk ik wel dat hij zich wat makkelijker kan vermaken door om zich heen te kijken in bijvoorbeeld de box. Hij kijkt nu echt naar de muziekmobile en we hebben ook een babygym waar hij van geniet. Alles wel maar kort hoor, zodat hij niet overprikkeld raakt!

Wij hebben ook een mijlpaal vanavond, want na de voeding van 21 uur hebben we hem half slapend in zijn ledikant gelegd en zaten mijn man en ik voor het eerst in 7 weken, met z'n tweetjes op de bank hihi! We wilden dit al wat meer introduceren, maar het lukte niet echt en ik vond het toch ook lastiger. Maar nu een heerlijk slapende baby! Fijne nacht dames!

Poeh, ik lees weer over pittige dagen. Soms vraag ik me af hoe we überhaupt nog goed functioneren op al die gebroken nachten. En dan heb ik niet eens een dreumes rondlopen. Respect voor wie dat allemaal wel moeten combineren!

Olivier slaapt sinds gisteren ook overdag wat beter. Misschien wel doordat hij wat meer voeding binnen krijgt. Ik leg hem bijna nooit slapend weg, want dan is hij na 1 minuut weer wakker. Ik leg hem wakker en slaperig in z'n wieg (zoals in Droomritme staat beschreven). Soms slaapt hij dan na 45 minuten pas, soms na 15. En sinds gisteren lukt het hem wel om langer dan 10 minuten door te slapen. Zo ligt hij nu sinds de voeding van 8 uur ook nog te tukken. Wel tussendoor een paar keer z'n speen opnieuw in moeten doen.

Ik vind de combinatie van kolven, borstvoeding en fles wel pittig merk ik. Hopelijk is m'n productie snel weer op peil, zodat het kolven niet meer hoeft. Hoewel het ook fijn is dat mijn vriend nu soms een fles kan geven.

Hoe hebben jullie de taken rondom de kinderen verdeeld? Ik merk dat ik toch wel het meeste doe, ook omdat ik nog verlof heb natuurlijk. Maar zou het fijn vinden als mijn vriend vaker uit zichzelf wat zou doen, zoals verschonen, op hem letten, etc. Nu moet ik het eigenlijk altijd aan hem vragen.

Dankjewel voor de lieve berichtjes. Uhm qua omkleden moeten we met aankleden eerst zijn linkerarm door het truitje of romper doen ( daar is het sleutelbeen gebroken) en met uitkleden precies andersom. Verder mogen we hem niet onder de oksels oppakken. Houdt ik hem met zijn rechterkant tegen mij aan zodat links vrij ligt. Job beweegt zijn linker arm wel gewoon goed en kan zijn arm ook goed omhoog doen zelf.

Mijn man doet als hij thuis is wel dingen uit zichzelf qua verschonen en voor onze dreumes zorgen. Of ik zorg voor onze dreumes zodat hii voor Job zorgt dit gaat eigenlijk vanzelf hier. Misschien komt het ook omdat Job de 2e is. Ik snap wel dat je dat soms vervelend vindt Mlies.

Terug
Bovenaan