Januari 21 kindjes en mama's

@SN uhm ik schrok er best van en vooral omdat het tijdens de bevalling is gebeurd.
Ik ben ook vooral kwaad op de huisarts dat die niet is langsgeweest om Job lichamelijk na te kijken. Vooral ook omdat het om een thuisbevalling gaat. Normaal als je in het ziekenhuis bevalt kijkt de kinderarts het kindje na, zo ging dat bij onze dochter in ieder geval.
Nu is het bij Job dus bij het consultatiebureau vast gesteld na 4 weken....
Nu hebben we er dus 4 weken geen rekening mee kunnen houden dat vind ik vooral heel erg.

Oh Jennifer dat snap ik, dat je daar van baalt! Bij ons is er in het ziekenhuis trouwens geen kinderarts geweest hoor. De huisarts is wel langs geweest thuis, maar die heeft eigenlijk alleen het tongriempje gecheckt. Eigenlijk wel gek dat ze niet even een check doen nu ik er over nadenk...   Hier na twee mindere nachten en dagen weer een lichtpunt. Sanne sliep om 22.15 uur (dus ik lag eindelijk weer eens een beetje op tijd in bed) en was pas iets na 04.30 weer wakker. Dus we hebben voor het eerst de zes uur aangetikt. Super fijn, want ik was echt doodmoe gisterenavond. Hier ook een kleine discussie over de zorg gisteren. Mijn vriend had gewerkt en ik heb de hele dag aan Sanne vastgeplakt gezeten. Toen wilde hij nog even langs zijn ouders gaan. Grrrrr ja vriend... ik wil ook van alles zoals een keer in bad, even rustig naar de wc, een boterham smeren zonder gehuil of een keer een boek lezen of een half uurtje achter de laptop zitten! Die boodschap was dus duidelijk en vervolgens heeft hij een uurtje met Sanne op de bank gezeten. Nou doet hij wel heel veel met onze dreumes hoor, maar de baby is toch vooral mijn pakkie an. Bij mij gaat ze huilen zegt ie dan... maar dat gaat alleen over wanneer hij wat meer met haar doet en dat snapt hij nu denk ik ook wel. Met die bv is het ook wel een stuk lastiger om het eerlijk te verdelen en ook moeilijker om de papa's veel tijd met ze door te laten brengen vind ik. 

Ja Jennifer het lijkt me een rot gevoel je te realiseren dat hij al 4 weken daar last van had.. maar je bent er wel steeds voor hem geweest hè! Hier bij beide kids wel check kinderarts maar bij keizersnede is dat standaard en bij de eerste was er een gerichte zorg na mislukte vacuüm pomp die gebruikt was. Maar wat toen precies gecheckt is, weet ik niet.

Hier gezegend met een man die heel veel doet moet ik zeggen. Ik heb zelf de neiging de baby te weinig aan hem te geven en vraag vaak te laat hulp (zielig want dan krijgt hij een vrouw die over de flos is, terwijl hij best wat wil doen). Maar herken wel je argumenten Tulipaa haha! Rustig naar de wc, douchen, dat is een luxe die de mannen zich niet altijd realiseren!

Maar wat een goede nacht van Sanne!! Heerlijk en hard nodig dus na 2 pittige nachten. Hoop dat ze dit vaker gaat doen!

Hier sliep ik rond 21.30 met Magali op me, begint ze om 23.00 opeens uit het niets kei hard te krijsen. Maar echt heel hard, duidelijk pijn en een geluid dat ik niet van haar ken. Ik schrok zo!! Alle alarmbellen gingen af. Ze heeft een flinke navelbreuk dus ik dacht dat het buikvlies misschien klem zat (dat zou acuut opereren betekenen). Huisartsenpost gebeld, wachtend op de arts werd ze iets rustiger. Na 20 min was ze stil, maar na 20 min begon het weer. Daarna was ze weer stil en dat is ze gebleven. Huisarts hebben we afgebeld, ze lag opeens super braaf te slapen! Maar wat een schrik zeg! Dus pas om 1u naar bed uiteindelijk...maar blij dat alles oké lijkt te zijn!

GebruikerSN, wat schrikken! Hopelijk blijft het hierbij en heeft ze het niet nog eens.

Jennifer, kan me heel goed voorstellen dat je baalt dat je dit niet eerder wist! Gelukkig is het nu bekend en kunnen jullie er rekening mee houden. Hopelijk geneest het nu goed en voorspoedig.

De nachten lijken hier steeds minder te gaan, terwijl ik er zo op hoop een keer 5 uur of meer tussen de voedingen te hebben. Heb ook het idee dat drinken aan de borst steeds minder efficiënt gaat, sinds we flessen bij geven. Dit zal vast ook met elkaar te maken hebben. Hoewel hij begin van de nacht na het drinken van een fles van 80ml toch ook na 2 uur weer kwam.
Momenteel overweeg ik dus serieus om het borstvoeden dan maar helemaal op te geven. Ik geef het nog een paar dagen.

Ik heb mijn vriend gevraagd om straks na de eerste ochtendvoeding het aankleden voor zijn rekening te nemen. Ben heel benieuwd of dat wat wordt, want hij wordt nogal moeizaam wakker in de nacht en ochtend.

Ha MLies wat vervelend, die combi met kolven is ook niet lekker vol te houden nee! Waarom moet je kolven? Zodat je weet hoeveel ml je hebt of om de productie te verhogen? Want om te verhogen kan ik je aanraden te doen wat ik moest doen, nl in de avond 1x alles leeg kolven, 20-25 min en 5 dagen lang want dat heeft mijn productie toen heel hoog gemaakt! Als je overweegt te stoppen, maar vindt dat toch lastig, zou je misschien nog een andere lactatiedeskundige om advies kunnen vragen en aangeven dat je het op deze manier niet vol houdt? Dus dat je het zonder (langdurig) kolven wil oplossen en anders niet ofzo? Ze kunnen ook meedenken in afbouwen, zodat je niet teveel stuwing krijgt (met risico op borstontsteking). Veel succes met je keuze, lastig hè die twijfels! Hier in de groep hebben we ervaringen van Anoek bij wie het een opluchting was om te stoppen en over te stappen en van mij bij wie het uiteindelijk goed is gekomen met de bv, in beide gevallen zit je goed dus!

GebruikerSN, ik kolf om de productie te verhogen. Doe nu 3 keer per dag leegkolven en dan krijgt Olivier de fles. Dan weten we meteen ook zeker wat hij binnen krijgt, want hij was in 2 weken amper aangekomen. Daar schrok ik wel even van!
Heb de ervaringen van jou en Anoek aandachtig meegelezen. En dan kan het nu nog beide kanten op inderdaad. Heb wel het gevoel dat Olivier door de flessen nu nog minder efficiënt drinkt aan de borst, dus ben benieuwd of we weer helemaal terug naar de borst kunnen.
Ik ga hem volgende week woensdag of donderdag nog een keer wegen en dan hak ik de knoop door. Dat is nog wel vol te houden die paar dagen.

Ja dat begrijp ik goed! Als hij niet goed is gegroeid, kan ik me voorstellen dat je die keuze snel gemaakt hebt! Je zou ook nog een combi kunnen proberen. Dus deels fv en in de ochtend en avond nog aan de borst, mocht je dat ook als momentje samen nog fijn vinden. Maar soms loopt je productie dan ook teveel terug..geen idee natuurlijk. Ik heb trouwens de gekolfde melk ingevroren en niet gegeven, waardoor m'n borsten dus meer moesten gaan maken om Magali aan de borst tevreden te stellen, moet jij dat ook? Ook weet ik dat feneriek en mariadistel een verhogende werking hebben (net als dat de saliethee bij mij remmend was), maar dat moet je ook alleen in overleg met een deskundige gebruiken. Succes komende dagen in elk geval met besluiten wat je gaat doen! In elk geval heb je hopelijk snel een tevreden, blije baby en ook een happy mama die er tussen het harde werken door van kan genieten.

Terug
Bovenaan