Januari 21 kindjes en mama's

Even bijlezen! 

Jennifer wat super sneu dat Job zn sleutelbeen gebroken is zeg!  Pittig voor jou dat je dochtertje haar middagslaspjes nu niet meer doet. Khoop dat je mensen om je heen hebt die ff kunnen bijspringen! 
Marieke sep hoe is de nacht uiteindelijk gegaan? Zwaar vermoeiend hè?! Die regeldagen, konden ze maar praten die kleintjes.

Anoek wat een mooie mijlpaal! Ik kijk daar ook wel weer naar uit moet ik zeggen haha, maar ik verheug me  er maar niet teveel op;)
Mlies wat knap dat je dat zo toepast en dat Olivier dus zelf in slaap valt. Ik ben ook fan van dat boek maar zelf in slaap vallen eindigde hier elke keer weer in een erg moeie baby die uiteindelijk ging huilen, en dan helemaal overstuur, dat ik het even heb gelaten voor wat t was en hem op schoot in slaap wieg en dan in de wieg leg.  Heb je nog tips misschien? Ik zou dit komende weken wel weer willen oefenen. En wat taken betreft, mijn man moet alles nog doen qua huishouden ivm keizersnede. Ik doe als het lukt opn dag wel was ed.  Ik irriteer me kapot aan hoe ons huis er momenteel uitziet maar ik laat t even los, mn man herft net een nieuwe baan en alles kost nu even extra energie, dus dan is de douche maar eens vies of is de vloer niet gedweild, dat komt wel weer, maar herjken het, dat de man soms iets te makkelijk zn snor drukt. Maneigen denk ik. 

Sn  johwat super schrikken, gaat je dan echt door merg en been kan ik me zo voorstellen! Hoe is het vandaag gegaan? 

Ik heb hier ook weer wat,  sinds gisteren dus weer helemaal ziek gevoel enorm rillen en zwetenvenotme rugpijn, geen koorts, dikke hoofdpijn, weer constant dat gevoel van flauwvallen en begon enorm te vloeien.  Vandaag maar weer contact met t ziekenhuis gehad en wat blijkt, ik ben dus gewoon ongesteld!! Schijnt dat dat bij sommige vrouwen dit beeld geeft.  Vind het echt maf want bevalling is 5 en halve week geleden en ik geef borstvoeding, maargoed , elk lijf is natuurlijk weer anders.  Ik voel me echt even helemaal ontregeld, maargoed, nu maar aan de paracetamol en hopen dat dit niet elke keer zo is.   

Oh gadverdamme Doutzen, dat is echt balen zeg! Ten eerste dat het nu al komt en ten tweede dat je er zo veel last van hebt (wat mij wel logisch lijkt zo kort na je bevalling). En dan met bv inderdaad! Ik werd vorige keer las na een half jaar ongesteld geloof ik. En vervolgens de derde ronde ofzo alweer zwanger. Voor mijn gevoel ben ik dus al meer dan 2 jaar m niet meer ongesteld geweest haha. En ik mis het geen moment. 

Wij hadden gisterenavond voor het eerst een ontroostbaar kindje.  Ze was super gefrustreerd tijdens het drinken (ik denk door krampjes) waardoor ze heel wild probeerde te drinken en telkens los liet. Ze kreeg daardoor alleen maar meer last met alle lucht die ze meehapte en was ook nog eens hartstikke moe. Echt super sneu als ze zo intens huilen (echt krijsen af en toe). Uiteindelijk viel ze uitgeput in slaap op mijn arm en toe. Heeft ze gelukkig wel een kleine 4,5 uur geslapen. Het drinken gaat nu wel goed, een hele opluchting want merk dat ik dan toch meteen wat onzeker wordt.

Wat vervelend als ze ineens zo van de leg zijn, hè Tulipaa. Gelukkig werd ze wel weer rustig en ging het drinken daarna ook weer goed! Olivier huilt ook vaak tijdens het voeden, maar dat is volgens mij uit frustratie dat hij er niet zoveel melk uit krijgt.

Doutzen, met dat slapen doe ik gevoelsmatig ook maar wat en lukte het ineens wel. Ik heb het elke dag met 2 slaapjes geprobeerd en dan max. 30-45 minuten. Slaapt hij dan niet, dan pak ik hem alsnog op de arm of draagzak. Die 30 minuten ligt hij dan meestal rustig rond te kijken. Als hij huilt, troost ik hem in bed. Als dat niet lukt, even oppakken en rustig terugleggen.
Ik denk vooral dat het consequent blijven proberen uiteindelijk resultaat heeft geboekt. Maar het lukt nog altijd niet elke keer hoor.

Ach Tulipaa zielig zo'n ontroostbaar kindje.. en machteloos als mama! Ik denk dat de aanval van Magali toch een gevolg was van veel te veel prikkels vrijdag van 2 peuters die het huis afbraken. Dus boven slapen is echt de missie geworden nu. Zijn sinds vandaag gestart met helemaal consequent volgens het droomritme boek een schema te volgen en hetzelfde ritme en slaap ritueel. Het is hard werken moet ik zeggen (en ik moet echt veel jaloezie onderdrukken als ik alle mooie gezellige schaats foto's overal voorbij zie komen), maar tot nu toe gaat het redelijk goed! Al loop ik nog steeds in pyjama, geen tanden gepoetst en stink ik naar spuug ? happy Valentine haha! We rekenen erop dat het een pittige week wordt maar hopelijk een blijere baby??Vanavond een diner besteld, ik hoop voor die tijd gedoucht en aankleed te zijn! De methode lijkt trouwens erg op wat jij doet M Lies en ik deed dit van nature ook met m'n oudste, maar die was minder snel geprikkeld en kon idd ook best even zonder huilen om zich heen liggen kijken. Magali is gelijk woest haha dus dat belooft wat ??

Zoo even wat terug gelezen. 
Dat is idd schrikken Jennifer, hopelijk ervaart hij er niet heel veel last van en geneest het goed! 
Wij hebben wel lichamelijk onderzoek gehad in het ziekenhuis door de kinderarts idd.
Oo altijd zo zielig hè die huil/krijs uren, ik houdt ze dan gewoon heel dicht en strak tegen me aan, hier ook het idee dat de prikkels er dan uit moeten, we hebben het ook niet elke dag namelijk. 

overdag slaapt ze beneden wel steeds onrustiger door de herrie van de peuter denk ik, dus we zullen ook meer moeten oefenen in haar eigen bed.
vannavht heeft ze ons iig goed verwend :) 19.30 gedronken om 20.00 lag ze in bed. Toen een voeding om 2.00 en nu begint ze een beetje wakker te worden. 
Ik lag er zelf om 20.30 in

Aah doutzen wat vervelend dat je nu al ongesteld bent en er zoveel last van hebt.

@Tulipaa ooh hier vrijdag avond ook een ontroostbare Job. Ook teveel prikkels gehad net de echo.

Job heeft vannacht de hele nacht geslapen. Hij lag om 23.00 in bed en heb hem om 6:45 maar wakker gemaakt. Kleine slaapkop?.

Ohhh Jennifer, wat een zaligheid! Hier een normale nacht, niet slecht maar ook niet uitmuntend haha. Vandaag ben ik weer alleen met dreumes en baby. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Op dit moment is Sanne aan het drinken en zit Lotte braaf te spelen met dr bak met zoef zoef spullen. Ik heb vorige week voor haar een IELM pak binnen gekregen dus dat wil ik vanmiddag gaan testen door even naar het speeltuintje hier in de hoek te gaan met Sanne in de kinderwagen. Is het prima weer voor met al die smurrie. Meteen de ultieme test haha

Terug
Bovenaan