Januari 21 kindjes en mama's

Hey zwaantje, wat leuk dat je er weer bij bent en dat het zo goed gaat met Max! Fijn dat je iig vier weken extra verlof krijgt en daarna moet je idd maar weer zien.
Hier gisteren de draagdoek uitgeprobeerd, want Sanne sliep weer niet in haar wiegje (eergisteren wel een keer). Met onze dreumes er bij lukt slaaptraining dan gewoon niet dus ik was heel blij dat die draagdoek werkte en ze iig goed heeft geslapen. Ik moet zeggen dat het zonder zo'n doek echt niet te doen is. Ik kom gewoon handen tekort dan. Met is het nog steeds erg pittig vind ik, maar iig beter te doen. Gelukkig heb ik ze maar 1 dag in de week allebei thuis in mijn eentje. Ik vraag me echt af hoe alleenstaande moeders dat doen, super veel respect daarvoor ? 
Sanne is de nacht begonnen met 5 uur slaap. Ze ging al rond kwart over acht onder zeil dus ik heb er zelf ook al 3,5 uur opzitten nu. Dat is iig een goede start!

Oh ik heb trouwens morgen na-controle bij de verloskundige. Ik heb om een fysieke afspraak gevraagd omdat ik nog steeds af en toe hele kleine beetjes bloed verlies. Dat had ik de vorige keer ook en toen was er een heel klein stukje van de placenta blijven zitten. Ik ben daar dus nu ook een beetje bang voor. Zeker omdat ik binnen een week al nauwelijks bloedverlies had (het was sowieso niet veel deze keer) en het naar mijn gevoel dus al lang had moeten stoppen. Zijn we nog meer die dat nu nog hebben?

Hier een paar pittige dagen achter de rug maar vandaag was een goede dag ?. Ik probeer nu alle slaapjes in zijn ledikant in zijn eigen kamer. Dat lukte vandaag 3x (alleen in de avond niet maar toen hebben we heerlijk op de bank gehangen, want het is ook wel gezellig zo ?). Ik heb hem trouwens overdag in zijn slaapzak, neem hem even wiegend op mijn arm en leg hem half wakker weg. Dat werkt hier goed maar vrijdag en zaterdag heeft Hugo serieus van 09:30 uur tot 20:00 uur niet geslapen. Wat een ramp en dat zijn o.a. ook de dagen dat ik alleen ben met de twee. Moet zeggen dat ik de eerste keer het prima vond om veel alleen te doen maar het breekt nu wel op hoor poeh. Maar geen andere keuze dus schouders eronder en gaan. Mijn vriend ik probeert wel zo veel mogelijk te helpen zodra hij thuis komt gelukkig. Vandaag ging het opeens super en we hebben hem nu ook ‘s avonds en ‘s nachts in zijn kamer, ik kan gewoon niet slapen door de geluiden. Nu 5 uur aangetikt en dat doet een mens goed ?!

@Doutzen: wat ongelooflijk rot dat je al ongesteld bent. Ik was het de eerste keer ook vrij rap, na 10 weken. De eerste twee keer was heftig en wat langer en daarna weer normaal. Toen was ik weer zwanger dus ook hier het gevoel dat ik al heel lang die rottige ongesteldheid niet heb gehad. Hoe staat het met de verhuizing? Aftellen begonnen?

@Jennifer: wat een nacht, dat doe je goed!! Bij ons trouwens vannacht dus eerste nacht dat ze naast elkaar sliepen in hun kamertjes. Hugo werd net miepend wakker dus ik zorgde dat ik er was voordat het overging in huilen. Mijn oudste lijkt er heel weinig last van te hebben maar die slaapt ook wel door vuurwerk etc. heen, zeker ‘s nachts is hij moeilijk te wekken.

@Tulipaa: lekker die draagzak! Hier is het ook wel een oplossing maar krijg zelf best snel last van m’n rug (overblijfsel door compensatie tijdens de bekkenklachten). Maar het is in ieder geval fijn even je handen vrij te hebben en tijdens het huiluurtje ‘s avonds. Ik bloed overigens (nu 4 weken na bevalling) nog een heel heel klein beetje iedere dag, wel oud bloed dus niet meer rood. Goed om te laten checken!

@Zwaantje: wat leuk dat je er weer bent! Wat super dat Max zo goed gaat en enorm verdient dat je verlof is verlengd. Dat kan toch ook gewoon niet anders?

Ik heb trouwens geen controle van kinderarts of huisarts gehad na de geboorte. Ik wist niet eens dat dit standaard was? Eerste controle was dus bij het CB. Gelukkig niets bijzonders behalve een ooievaarsbeetje in zijn nek (had ik niet eens gezien haha, ik had eigenlijk zijn achterkant nog niet eens bekeken.

Hebben jullie al over anticonceptie nagedacht? Ik wil tijdens de nacontrole bij de verloskundige vragen voor een verwijzing voor het plaatsen van een spiraaltje. Heb hiervoor de pil geslikt en tussen de zwangerschappen viel die niet goed qua hormonen. Overweeg nu een koperspiraaltje. Iemand toevallig ervaring mee?

@Anoek terecht dat je trots bent op Jens! En pas om 20u thuis lijkt me idd pittig! Ook voor je vriend, die zal Jens vast ook enorm missen dan. Werkt hij 5 dagen?
@ikbendoutzen: slaaptraining gisteren ging niet zo goed. Ze had last van krampjes, dus als het een keer lukte haar weg te leggen, was ze met 5-10 min weer wakker. Naja heb haar dus vooral getroost en gesteund en wel de slaaptijden aan gehouden, maar ze heeft voornamelijk op mij of in de draagzak geslapen. Goed dat jij eerst het ritme hebt geobserveerd! Hier was het alleen chaos dus heb dat niet gedaan. Grote kans dus dat ik haar nu iets 'opleg'.. daarom duurt het misschien ook nog wel even.

@Zwaantje, fijn dat je ons gevonden hebt! Goed nieuws dat Max het zo goed doet, fijn zeg!!

@Jennifer, heb je het 1,5 uur geprobeerd hem in z'n wiegje te leggen? Op welke manier? Ik kan dat max 30 min proberen en dan is magali of in slaap of helemaal overstuur omdat ze steeds bijna wegdommelt en dan wakker wordt van het weg leggen. Bij mijn eerste ging het ook een stuk makkelijker, dit is echt een ander kind nu! Was nooit zo van de methodes en trainingen, maar deze meid heeft het nodig geloof ik.. 

@Tulipaa: ja de draagzak is hier ook de enige manier om beide kindjes te verzorgen.. m'n rug doet aardig zeer! Een peuter tillen met een baby in de draagzak..ik heb gister m'n eerste sportlesje gedaan en vooral het rekken en strekken was heel fijn voor m'n rug! Die heeft het wel te verduren zo! Ik heb trouwens ong 6 weken bloedverlies gehad. Gister na het sporten m'n eerste keer in bad, zo blij mee! Hoop trouwens dus dat het binnenkort gaat lukken Magali snel weg te leggen boven, zodat zij rust heeft en de peuter beneden lekker kan spelen. Dat is het doel nu van onze missie met het boek droomritme.

@Mariekesep wat goed ook een 5 uur aangetikt! En op een eigen kamertje, fijn als dat iedereen meer rust geeft! M'n oudste lag ook al vroeg op z'n eigen kamertje idd, zo kreeg hij ook meer rust. Pittig die combi van 2 hè! Hier is de peuter ook echt heel erg alle grenzen aan het opzoeken, vooral bij mij.. slopend! 

Hier ook 2 kamers naast elkaar dus Magali ligt overdag ook op onze slaapkamer. Ben ook bang dat ze hem wakker maakt idd.

Qua anticonceptie heb ik een receptje nu voor de mini pil (kan icm borstvoeding). 

Hier is de dag goed begonnen, Magali is zojuist boven alleen ingeslapen! Duurde wel even en moest vaak troosten maar ze deed het laatste stukje alleen. Hopelijk een voorbode voor een betere dag dan gisteren…???

Zo, eindelijk weer even een momentje rust om te reageren. Ik lees wel elke keer mee met jullie ervaringen en leef met jullie mee!
Gemengde resultaten met het slapen lees ik. Maar fijn dat het bij iedereen steeds beter lijkt te lukken! Hier gaat het soms wel en soms wat minder.
We hebben een paar pittige dagen achter de rug. Olivier was zo gecharmeerd van het drinken uit de fles dat hij mijn borst te lang vond duren, met veel gehuil en veel te lange voedingen en honger tot gevolg. Gisternacht had ik dus besloten dan maar alles te gaan kolven en met de fles te geven. Dus daar zat ik vannacht om 1 uur en 4 uur na de voeding met m'n kolf. Meteen besloten dat ik het dit niet waard vind, dus wij gaan over op kunstvoeding. Heb wel even moeten huilen om die keus, maar het gaat ons hopelijk wel rust brengen. Vanmiddag heeft hij z'n eerste portie daarvan gehad en hij vond het prima.
Door het drinken uit de fles heeft hij wel meer krampjes helaas. Dus de laatste dagen heeft hij veel gehuild en weinig geslapen. Nu Infacol gekocht, waar hij een heel grappig zuur gezicht van trekt, hopelijk helpt dat wat.

En vanochtend naar de chiropractor geweest. Hij heeft veel spierspanning in zijn nek en rug, waardoor hij continu prikkels krijgt. Daar heeft ze met een soort klikapparaat wat aan gedaan (soort massage). En zijn tongriem en lipbandje zijn wat strak, met een hoog gehemelte. Dat kijken we nog even aan of daar iets aan gedaan moet worden. Hij was zo uitgeput van dit uitstapje dat hij meteen 2,5 uur in z'n bed heeft geslapen. En nu lekker in de draagzak.

@IkbenDoutzen, balen dat je alweer ongesteld bent! Bij mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat de eerste keer heel heftig was en daarna weer normaal. Hoop dus voor jou dat dit niet het nieuwe normaal is.

Qua anticonceptie kiezen wij voorlopig voor condooms. Moet wel bekennen dat er nog weinig actie op dat gebied is in onze slaapkamer. Zijn beide te moe haha.

Nou is het weer een enorm verhaal geworden. Hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, maar het lastige van de app is dat je niet even terug kan scrollen.

M lies, goed dat je voor rust kiest en overstapt op kunstvoeding. Ik snap dat het een dingetje is, maar op de manier zoals je omschrijft is het ook niet vol te houden toch?
Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest. Op de echo was te zien dat de baarmoeder (nog) onrustig was (wat dat ook mag betekenen). Ik mag het nog drie weken aankijken. Heb ik dan nog bloedverlies dan moet ik terugkomen.
Ik heb wel nog wat anders aan de hand... Gisteren heb ik veel met die draagdoek gelopen en nu heb ik dus veel pijn aan mijn linkerborst. Die heeft in de verdrukking gezeten denk ik en nu dus verstopt melkkanaaltje of een beginnende borstontsteking. Dat is dus best ellendig, want het doet zeer en het is een gedoe met warm houden, laten drinken, masseren etc. Even een aandachtspunt dus ook voor andere mama's die met een draagdoek gaan starten.
Geen lekker begin van de dag dus.... en dan stond ik vanmorgen ook nog voor een gesloten deur bij de opvang. Die waren dicht vanwege carnaval (wat helemaal niet doorgaat nu). Sjongejonge, daar had ik dus totaal niet bij stilgestaan. Ze hadden dat ook nog wel ff kunnen mailen vind ik... Gelukkig kon mijn oudste vanmorgen even bij mijn schoonouders terecht en wilde mijn schoonmoeder vanmiddag ook wel mee gaan wandelen met allebei de wagens. 

Ik heb cerazette voorgeschreven gekregen als pil van de huisarts toen hij hier in de kraamweek op bezoek was. Die mag gecombineerd worden met bv. Voorlopig hier ook nog veel te moe om aan iets anders dan slaap te denken, maar ik wil totdat mijn cyclus vanzelf opstart ook condooms gebruiken voordat ik weer met een pil start.

M Lies fijn dat hij de eerste portie al prima vond! Midden in de nacht zitten kolven is inderdaad geen doen. En geloof me, ik ben vorige keer ook huilend gestopt en dat was bij 6 maanden! Ik geloof dat de tranen erbij horen. Hoop dat het jullie wat meer rust geeft! Ik heb vandaag gekolfd omdat ik zo’n zin had in een wijntje haha die mag jij straks weer zonder gedoe, dat is ook wat waard! Sterkte met de emoties, wees maar trots op hoe lang je het hebt volgehouden!
Tulipaa oei ik hoop dat je er inderdaad geen borstontsteking van krijgt wat vervelend! Heb je een electrische tandenborstel? Als je die erop zet in de warme douche wil dat ook helpen. En idd die plek goed masseren tijdens de borstvoeding. Duim dat het geen ontsteking wordt, dat kun je er nu niet bij hebben ?? Hier kdv gewoon open trouwens, de kindjes mochten verkleed komen. Heb m'n zoontje een draken pak aan gedaan, dat past wel bij hem tegenwoordig ?

Hier ‘slaaptraining’ missie Magali in haar eigen bedje boven overdag Dag 3. Ik ben gesloopt.. het is een gevoelige tante! 3 keer is ze in haar eigen bed ingeslapen (op haar rug!). Was wel binnen 30 min wakker dus nog geen volledige slaap cyclus van 45 min, laat staan een dubbele, maar we maken kleine vorderingen…. Maar pfff die tijd naast dat bedje en dat troosten en wiegen is best inspannend! Vandaar dus ook dat wijntje vanavond ?

Ah SN respect dat je het volhoudt die slaaptraining. Ik zie het mezelf nu echt nog niet doen zo consequent ? Dat wijntje heb je dubbel en dwars verdiend hoor! (En wel twee ook hahaha)

Terug
Bovenaan