Januari 21 kindjes en mama's

@Anoek, de gekolfde melk krijgt Olivier met de fles. We zitten nu op 4 flessen kunst en 3 flessen borst. Lekker dat jij al van het kolven af bent!

@gebruikerSN, onze dochter was 5,5 maand toen ze overleed. Ze heeft haar hele leventje in het ziekenhuis, op de IC gelegen. Hierdoor konden we haar nooit normaal verzorgen, of zelf oppakken. Ik geniet er nu dus extra van dat dit nu met Olivier wel kan.
Wat fijn dat het bij jullie inmiddels een stuk beter gaat. Dat doorslapen is hier vaak ook nog wel een dingetje. Gelukkig lijkt de aanhouder te winnen, want het lukt steeds vaker wel. Dat zal bij Magali vast ook zo zijn!

@Tulipaa, wat heerlijk he, die lachjes! Wij krijgen ze ook steeds vaker inmiddels. En gisteren begon hij zelfs al een beetje te "kletsen".

@Jennifer, dat proberen wij ook inderdaad, vaste plekken en manieren, zodat het voorspelbaar wordt. Dat lijkt goed te werken.
En toch wel een ding he, gemeenschap na de bevalling. Maar die eerste keer heb je gehad, dan is die lading er ook af.

Vandaag zijn wij weer op het consultatiebureau geweest. Olivier was flink aangekomen afgelopen week gelukkig. Fijn om te zien dat de flesvoeding hem goed doet!

Ach M Lies wat moet dat zwaar zijn geweest om je dochtertje niet te kunnen vasthouden en verzorgen! En natuurlijk ook afscheid te hebben moeten nemen. Zo fijn dat jullie nu een gezonde tweede hebben dat je dat een beetje kunt inhalen!

Magali begint ook geluidjes te maken en veel te lachen, zo leuk! Ze zit eindelijk lekker in haar vel en ik heb ook weer het gevoel dat ik het begrijp allemaal. Het slapen is nog wel iets om te blijven oefenen, maar we leggen haar elke dag een aantal keer weg en dan lukt het soms wel en soms niet om in slaap te vallen. Het langer dan 25 min doorslapen in haar eigen bedje zal toch ooit beter moeten worden.. de aanhouder wint inderdaad!

Fijn weekend iedereen! Geniet van elkaar en het zonnetje!

Sn, wat fijn te horen dat Magali minder pijn heeft en jij ook weer wat hebt kunnen bijtanken.  Erop uit en een rustigere baby, wat heerlijk! Hebben jullie nog vervolgafspraken bij de kinderarts? 

Tulipaa wat leuk dat Sanne lekker aan get lachen is! Zo mooi als ze dat voluit doen hè?! 
Jennifer wauw elke keercals ik jouw berichtjes lees denk ik wat heb jij er een goede structuur in!  Wij leggen Adam ook wakker in bed, hij heeft dan alleen best wel hulp nodig om in slaap te komen en op de afgelopen 2 dagen lukte het slapen maar 15 minuutjes en dan toch weer wakker, ik hebt geobserveerd maar hij draait dan in zn diepe slaap zn hoofd en wordt dan toch wakker. Wat voor tijdem heb je nu met Job? En hoe doe je dat savonds? Wij doen Adam ook in het nachtritme met op bed voeden licht uit ed. Alleen hij rommelt enorm met zn laatste voeding en die is nu afgelopen week rond 18 a 19 uur, dus dan lig ik nog niet op bed en slaapt ie vaak eerst daarna niet en daarna (lees 2 uren later) valt ie in slaap op schoot. Fijn dat t gelukt is? vrijen is hier nog een dingetje,het lukt niet op de een of andere manier?

Mloes wat fijn dat Olivier  zo goed gegroeid is!  Hoe vaak ben je nu bij het cb geweest?

Hier wat onrustige dagen want Adam is zoekende in zn drinktijden, hij slaat er hier en daar wat over en rommelt enorm dus ik kan er geen touw meer aan vastknopen, ik volg hem maar en dan zal het straks weer een ritme worden qua tijden.  Laatste avondvoeding was gister om half 7 en toen vanacht pas weer om half 4(9uren)  mn borsten waren zo erg gestuwd dat ik er wakker van werd en maar wat heb afgekolfd, iemand hier ervaring mee want overdags 2 a 3 uren ertussen en dan ineeens 8 a 9 is qua stuwing niet te doen.   Verder een gesprek gehad met de gyn, heel verduidelijkend en ook heel fijn, begon zelf over het mentale aspect en gaf ook aan dat ik drie keer het onderste uit de kan heb gehaald, veel pech heb gehad en het een heel heftige bevalling was, het was fijn om te horen en dat het niet gebagatelliseerd werd,  ruim een halfuur gesproken waarbij in alle rust al mn vragen beantwoord werden,  dus dit helpt zeker in het hele proces om te verwerken. 

@doutzen de tijden van Job voeden 7:30 en dan om 8:30/9:00 staan we op leg ik hem in de box om te ‘spelen’/ slapen.
11:00 voeden + naar bedje meestal slaapt hij na 2x terug te moeten lopen voor zijn tutje
15:00 wakker maken en voeden
18:30/19:00 voeden en naar bed
22:00/22:30 voeden en weer terug naar bed
De nacht wacht ik tot hij zich meldt.
Voeden op verzoek doe ik niet aangezien ik daar bij onze dochter slechte ervaring mee heb. Ik merk gewoon dat onze kindjes het beste gaan op rust en regelmaat.
Wij hebben sinds Job er is 6 weken + 3 dagen ook pas 3 nachten gehad die echt minder waren maar dan had hij krampjes of last van een regeldagje. Ik voel me ook eigenlijk elke dag uitgerust.
Ooh en het vrijen dat komt echt wel. Gewoon lekker op jou/jullie tempo.

@Doutzen: dat weet ik nog heel goed van de eerste, die liet bij 7 weken er opeens 9 uur tussen. Mijn borsten stonden echt op klappen. Het regelt zich vanzelf maar een paar dagen doet dat echt pijn. Je lichaam moet wennen aan de nieuwe behoefte. Hoe moeilijk ook, probeer niet of super kort te kolven anders houd je het in stand.

Hier gaat het redelijk qua ritme. De laatste voeding is een droomvoeding rond 22:00 uur en dan komt hij weer om 04:00 en 07:30 uur ongeveer. Overdag bepaalt hij het zelf, soms om de 3-4 uur en soms behoefte aan meer. We hebben wel een wat makkelijkere slaper dan de eerste. Ik kan hem wegleggen in zijn bed en slaapt met 10-15 minuten overdag. Een enkele keer niet hoor, dan wil hij erbij blijven. In de wagen is het sowieso altijd raak, valt 10 meter buiten de deur in slaap. Alleen na 17:00 uur is het hier bal haha ?

@GebruikerSN: wat onwijs fijn dat Magali goed reageert op de medicijnen en lekker vrolijk is! Wij hebben net ons eerste lachje gehad, zo leuk! En slapen komt vanzelf, ze zal dat een soort opnieuw moeten leren. Voor je het weet ligt ze lekker te slapen en vergeet je die eerste struggles!

@Tulipaa: wanneer ga je naar de osteopaat? Ik zit er ook aan te denken. We hebben nog best wel last van krampen en na 17:00 uur is het hier best rommelig. Heel ontevreden en valt dan van pure vermoeidheid rond 20:00 uur in slaap. Misschien kunnen zij er iets mee doen..

@Mlies: wat onwijs verdrietig van jullie dochter, wat moet dat zwaar zijn geweest. Deze periode zal best dubbel zijn denk ik? Inderdaad fijn dat jullie een gezonde knul hebben!

Mooi om te lezen hoe het met jullie gaat allemaal!

Welkom Joyce! Gefeliciteerd. Mochten jullie na de bevalling al samen naar huis? Of moest Mason nog even in het zkh blijven? Ik ben ook bevallen van een prematuur, welliswaar extreem bij 27+2.

@SN Fijn dat je meisje zich weer happy voelt en de medicatie aanslaat. Dat zal een hele opluchting zijn. Hopelijk slaapt ze binnenkort ook wel langer in haar eigen bedje.

@Doutzen Geen ervaring met stuwing, maar kan mij wel voorstellen dat het na 9 uren erg pijnlijk is. Hoe gaat het nu met Adam? Rommelt hij nog steeds wat of gaat het al wat beter?

@Mlies Wat een heftige en nare ervaring. Ik vond de IC ook zo pittig en begrijp heel goed wat je bedoelt met niet normaal kunnen verzorgen. Wat ben ik blij voor jullie dat het met Olivier wel kan en goed gaat!

@Jennifer Net schema hoor! Fijn dat je kindjes het goed doen hiermee. Wel leuk om te zien dat de behoefte van een kindje zo kan verschillen. Max drinkt namelijk echt een stuk slechter als ik hem wakker moet maken. Dit deed ik de eerste twee weken na thuiskomst wel om de drie uur, maar sinds ik op verzoek voed gaat het zoveel beter.

Max is morgen gecorrigeerd 6 weken oud. Zo gek! Hij is natuurlijk al veel langer bij ons, maar qua 'gedrag' moeten we echt wel terugrekenen. We mogen verder echt niet klagen!

Afgelopen week wat gespeeld met zijn hoeveelheid voeding. Ik mocht van cb ophogen naar 120+4, maar hier leek hij niet altijd voldoende aan te hebben. Hij krijgt nu 2x 120+4 (nacht en ochtend) en 3x 150+5 (middag en avond). Dit werkt eigenlijk prima! Gemiddeld is hij nu steeds zo'n twee uur wakker incl. voeding. Daarna lekker in de slaapzak, speen erbij, kus op zijn wang en dan loop ik weg. Hij slaapt vrij snel in, soms moet ik nog 1 of 2x terug voor zijn speen. Vannacht een keer zes uurtjes kunnen pakken, heerlijk!

Welke kv gebruiken jullie? Ik heb nu nog voor een maand Nutrilon in de voorraad, maar overweeg over te stappen naar iets zoals Hero of Little Steps. Er was deze week ook een uitzending van Keuringsdienst van waarde over flesvoeding (A-merken vs B-merken).

Het uwv heeft mijn verlenging goedgekeurd en heb verlenging (+4w) tot 11 maart. Daarna nog compensatie van de gemiste kerst- en voorjaarsvakantie. Ik neem de maand april zelf nog vrij en ga dan half mei weer aan het werk. Ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe die ochtenden gaan verlopen haha. Tegen die tijd maar alvast 'oefenen'. Ik ben absoluut geen ochtendmens! ?

@zwaantje wij gebruiken nutrilon. We hebben bij onze dochter kruidvat merk geprobeerd aangezien we die gekregen hadden maar die wilde mevrouw absoluut niet drinken. ?

Zwaantje wat fijn dat je verlenging is goedgekeurd!
Marieke, we gaan 11 maart naar de osteopaat. Nog even geduld dus.
Ik ga maandag wel de huisarts weer bellen, want Sanne gaat ondanks de domperidon meer spugen en heeft gisteren en vandaag ook weer een keer flink overgegeven. Verder valt me op dat ze heel veel met dr tongetje uit dr mond zit als ze wakker is, misschien toch vanwege maagzuur? Ze klokt / slikt ook veel en het slapen is ook nog extreem wisselend. 

Terug
Bovenaan