Januari 21 kindjes en mama's

Jennifer heel fijn die structuur en goed als je weet dat je kindjes (en jij ook denk ik?) het daar goed op doen. Voeden op verzoek kan inderdaad ook weer snel rommelig worden.
Hier drinkt Magali ook opeens weer vaker en kleinere beetjes. Dus herken wel wat je zegt Doutzen met Adam, het is hier ook soms opeens heel lang weinig eten (vaak in de middag). Ze wil dan wel steeds 3-5 min drinken maar daar blijft het dan ook bij.

Hier alles nog beetje hetzelfde. Slapen 1x 45 min gelukt verder steeds met veel moeite in slaap en dan binnen een half uur wakker. Ik hoor dat helaas meer van andere moeders met reflux kindjes dus het hoort er helaas een beetje bij. Blijkt er toch nog wat last te voelen in het lijfje ofzo waardoor ze minder diep slapen en sneller wakker zijn oid.
Tulipaa ik kan me je zorgen voorstellen. Eigenlijk is domperidon ook best gek om te geven bij reflux. Dat spugen van Sanne heet namelijk wel gewoon reflux denk ik, het is alleen de vraag of ze er pijn en last van heeft (gecompliceerde of ongecompliceerde reflux). Goed om dat uit te zoeken inderdaad! Het boek Reflux baby vind ik best een aanrader (al vind ik het je soms ook een beetje bang maken en wat anti tov de medische wereld terwijl wij daar prima ervaringen hebben).

Verder heb ik afgelopen dagen steeds wat gekolfd en dan in de avond een lekker speciaal biertje (tripel Karmeliet, m'n favoriet ?) gedronken met m'n man die vakantie had, dat deed me ook wel goed! Jullie ook aan het genieten van weer af en toe een wijntje of biertje?

Hier geen bier of wijn maar ik drink überhaupt nooit alcohol dus heb in die zin ook nooit wat gemist haha!

We hebben gister voor het eerst moeten bijvoeden met flesvoeding ?. Ik ben er best verdrietig over maar hij bleef steeds zo ontevreden ‘s avonds en gister was het na een extra flesje meteen over. Nu ben ik er achter gekomen dat mijn productie links nihil is. Gek want het voelt vol maar tijdens kolven (voor het eerst eens geprobeerd in de ochtend om achter het probleem te komen) maak ik links maar 30-40ml aan. De ontevredenheid is ook altijd na links maar hij wil dan rechts niet meer aanhappen. Snap er echt niets van, rechts kolf ik tussen de 100-150ml per keer. Dus we hebben hier weer een leuke uitdaging hoe dit op te lossen...

@Tulipaa: wat vervelend zeg! Lijkt toch wel erg op flinke reflux klachten. Ik hoop dat de osteopaat hierbij ook kan helpen, ben benieuwd hoe je het vindt!

Kan me voorstellen dat je daar van baalt, MariekeSept. Ze zeggen wel dat de baby met drinken meer uit je borst haalt dan de kolf doet. Maar misschien kun je de productie wel ophogen door die borst vaker aan te bieden of te kolven. Heb ook gehoord dat verschil tussen de borsten heel normaal is, dus de kans is groot dat je rechts altijd meer melk zult hebben dan links.

Tulipaa, wat vervelend dat ze nog zoveel last heeft van spugen. Goed om daar nog even achteraan te gaan. En hopelijk zal de Osteopaat jullie ook verder helpen.

Ik heb nog geen wijntje gehad sinds de bevalling. Ook nog niet gemist, ben 's avonds zo kapot dat ik meer zin heb in thee en vroeg erin haha. Misschien volgende week op mijn verjaardag maar eens een glaasje.

Wij hebben weer wat mindere nacht en dag. Zo moedeloos word ik ervan dat het steeds zo wisselend gaat. Vannacht heeft hij veel gehuild en enorm veel gekreund. Misschien krampjes, of toch maagzuur/reflux? En vandaag heeft hij nog amper geslapen en als hij slaapt is hij na een kwartier weer wakker. Ik was zelf vanmiddag even weg, dus mijn vriend heeft wat pittige uurtjes gehad. Nu zit Olivier in de draagzak bij mij en zelfs daarin slaapt hij niet door.

Van kunstvoeding hebben wij gewoon huismerk Etos. Had ergens gelezen dat zuigelingenvoeding allemaal hetzelfde is. En dat werd ook duidelijk in de aflevering van Keuringsdienst van waarde.

M lies, wat balen van zo'n mindere dag. Één troost, meestal gaat het na 1 of 2 slechte dagen hier juist weer ineens heel goed. Hier was het bv van donderdag op vrijdag en vrijdag overdag echt een drama en idd om moedeloos van te worden. Ik ben 's avonds gewoon even een rondje gaan lopen in mijn eentje om even tot mezelf te komen haha. Nu gaat het juist weer twee dagen soepel. Ik voed nu echt pas na drie uur en sindsdien heeft ze niet meer over hoeven geven dus neig er nu toch weer naar om even af te wachten. Twijfels twijfels hè... Ik hoop idd dat de osteopaat wat gaat helpen en op zich loopt het nu weer een stuk beter ook met slapen...

Ja het gaat zo op en af hè allemaal! En wat een zorgen dat je kleintje misschien pijn heeft als ze zoveel huilen..Hier vandaag 3x met heel veel moeite in slaap, sliep dan 30, 20 en de laatste keer 10 min..ook totaal geen vooruitgang dus.. maarja vanmiddag fijn in het bos gewandeld met haar in de draagzak en dan is het leven wel weer fijn allemaal. Ook begint ze naast lachen ook steeds meer echt geluidjes tegen me te maken en hebben we dan echt een soort gesprekje over en weer, super lief!! Dat zijn echt gouden momentjes ??Verder zit ze ook weer midden in een sprong las ik, dus ben benieuwd hoe het over een week gaat. Dat vond ik bij mijn eerste in elk geval altijd heel goed te merken.

Doutzen ik vergat nog te reageren op je verhaal van je gesprek bij de gynaecoloog. Wat fijn dat ze je wat erkenning heeft gegeven voor je gevoel, dat het toch echt niet niks was wat je hebt moeten doorstaan meid!! Hoe gaat het met de verbouw en verhuis plannen?

MariekeSep wat vervelend dat het zo scheef verdeeld is! Had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar idd misschien kun je het met kolven in de avond aan 1 kant wat opvoeren?

M Lies, hopelijk weer een betere dag morgen!

Tulipaa wat ben je ondanks de pittige dagen en weinig slaap weer positief, knap hoor! Hoop dat het spugen weg blijft met het nieuwe voedingsschema ??

Jennifer echt heel erg knap hoe je die structuur hebt weten in te brengen en ook fijn dat job dit pikt, kan me ook voorstellen dat dit nier bij elk kindje mogelijk is.  Hier merk ik ook echt met sprongen vooruitgang in slapen overdags en snachts ok maar dat ging al top. Adam kan nu zelf in slaap vallen en slaapt ook mooie lange stukken, ben ik beat een beetje trots op dat dat is gelukt binnen 3 weken na toepassing van alles uit droomritme, ook ik voel me relatief goed uitgerust!

Mariekesep wat een goed ritme ook zeg! Hier ook overdag op verzoek.  En wat fijn dat er zo goed snel en lang geslapen wordt!wat kan dat een mens goed doen hè?! Ik lees dat je wat moest bijvoeden ,snap dat je daarvan baalt, zou je niet extra kunnen kolven of voeden om je productie wat te stimuleren? Of anders een lactatiedeskundige inschakelen? Ik heb indd geprobeerd zo weinig mogelijk te kolven,gaat al beter maar kleine laat er nu ineens weer 5 a 6 uren tussen dus dat  is goed te doen qua stuwing  

Zwaantje  hij is weer in een beter ritme! Doet nu 3 a 4 goede slapen overdag valt zelf in slaap in de wieg en komt snachts nog 1x, tijden wisselen mn savonds en snachts nog wat. Wat fijn dat Maz het zo goed dowt zeg!knap dat hij zo snel zelf inslaapt!  En superfijn dat je nog langer verlof hebt en trouwens ook heel terecht;)     

Mlies wat vervelend zeg! Hopenlijk komende dagen weer iets beter. Zijn het geen regeldagen oid? 

Sn wat jammer dat het zo wisselend blijft gaan en slapen nog best een ding is. Je bent al heel goed bezig! Dus ook dat zal straks vast komen! En wat goed dat je geniet van die mooie lachjes en geluidjes, zo geweldig is dat he?! Ik kreeg er vanacht ook een hele grote, kon m wel opvreten! Druk bezig met t huis inderdaad dat gaat goed, zijn wel blij als we dr straks eenmaal zitten;)

Tijdje iets stiller geweest, maar wel alles meegelezen! Ik ben echt onder de indruk van jullie goeie verhalen en ritmes en voel met jullie mee als het een dagje minder gaat!

Ik heb niet echt tijd gehad om veel mee te schrijven, omdat ik ook heel druk ben met het aanleren van het slaapritme en dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. Jens komt nu om de 4 uur voor een fles, dat is helemaal prima. Daarna even knuffelen en spelen en daar geniet ik ook zo van. Hij is nu ruim 9 weken en kan echt al zoveel meer: hij brabbelt, lacht, grijpt naar speelgoed en kan heel geïntrigeerd zijn door rammelaar, boekjes en knuffels. Oh en hij doet mijn gezichtsuitdrukkingen na en dat is echt het aller schattigste ooit! Als ik dan de eerste vermoeidheidsignalen zie, breng ik hem naar bed. Dit gaat de ene keer beter dan de andere keer. Als hij dan inslaapt, wordt hij vaak na 30-45 minuten weer wakker. Vraagje: wat doen jullie dan? Hij is dan echt nog wel moe, maar wil met geen mogelijkheid in bed blijven liggen. De ene keer neem ik hem even mee naar beneden en slaapt hij verder in de box en soms lukt het om hem weer in bed te krijgen na een tijdje. Lang niet altijd helaas en het gebeurt ook weleens dat hij helemaal niet meer in slaap te krijgen is. Hebben jullie dat ook? En wat doen jullie dan? 'S nachts gaat het gelukkig nog steeds goed, hij krijgt nu om 23 uur een laatste fles en dan komt hij meestal rond half 3/3 uur weer en daarna om 7 uur. Hij slaapt gelukkig snel in dus ik voel me over het algemeen ook best fit!
De laatste 4 weken van mijn verlof zijn ingegaan, spannend om weer te gaan werken maar ergens ook wel lekker! Ben nu 7 dagen de hele dag aan het zorgen, heb ook wel zin in warme koffie hahaha!

Terug
Bovenaan