Januari 21 kindjes en mama's

Paar dagen stil vanuit hier, we hebben heerlijke dagen achter de rug, maar met 2 kinderen sta je continu aan en heb ik niet altijd tijd om alles te lezen en er op te reageren. 

@GebruikerSN, ik wil je even een hart onder de riem steken, hier ook ‘veel’ ervaring met reflux en slecht slapen. Onze oudste had het ook in erge mate incl verdikte voeding en medicijnen en dat slapen is zo lastig voor de kinderen. Ik hoorde andere over ritmes en ik dacht alleen maar: een ritme? Ik ben blij als ze na een half uur moeite doen, 30 minuten slaapt.

Anoekhp wat leuk om ye lezen dat Jens jouw uitdrukkingen na doey, echt genieten is dat zeg!  Om de 4 uren is super netjes! Doe je de volgorde/methode volgens droomritme? Ik denk dat je al exact doet wat je doen "moet"  als hij eerder wakker wordt weer in slaap proberen te brengen en anders prikkelarme omgeving bieden en halverwege de wakkertijd voeden. Is denk ik ook wat aanvoelen, hier gebeurd dat soms ook, dan vat ie korte slaapjes ipv 1 lange, dan denk ik maar blijven investeren en proberen om in bedje te troosten, ook al zal ie daar 30 minuten met zn ogen open liggen. En lukt dat niet dan probeer ik nogn slaapje op schoot of in de kinderwagen. Ik doe dan ook vaak wanneer hij niet meer slaapt en ook nog niet aan voeding toe is( dus eigenlijk ver over zn wakkertijd zit) de voeding vrij kort  en breng hem dan vrij snel na de voeding na bed ipv nog uitgebreid knuffelen/spelen etc. Omdat je dan vaak wat eerder al weer ook de moeheidssignalen ziet. Oke heel verhaal maar hoop dat je er wellicht wat aan hebt! 

Ja hier is het eigenlijk standaard dat ze niet meer in slaap komt als ze wakker wordt in haar bedje, na 30 min vaak. Ik probeer dan wel weer in slaap te helpen (zonder haar te frustreren) en doe in de draagzak als ze inderdaad nog niet klaar is met slapen. Soms heeft het in slaap brengen zo lang geduurd dat ze tegen die tijd alweer honger heeft en dan doe ik net als Doutzen weer opnieuw de riedel voeden, verschonen, kort spelen en weer naar bed. Hoe vaker ze leren zelf in bedje in slaap te vallen hoe eerder ze ook zichzelf in slaap krijgen als ze na 45 min wakker worden en nog een tweede cyclus doen. Hier gaat echter met 45 minuten de vlag al uit haha! Maar vanmorgen ging ze heel snel alleen slapen en sliep 45 min dus ik was alweer blij met een stapje vooruit! Tweede ronde sliep ze na 30 min troosten voor 20 minuten.. Verder is het weer grotendeels draagzak op de dag.. vorige week kon ik met m'n man afwisselen die vakantie had.. m'n rug is vandaag dus minder blij ? ik kan wel gezellig de hele tijd dat lieve bolletje kussen. ?
Thanks mama van twee, ja het is best afzien, maar ik hoop dat we in een stijgende lijn blijven ?? nog tips mbt slapen?

@gebruikerSN helaas niet veel tips mbt slapen. Ik heb idd ook heeeeel veel de draagzak gebruikt. 
Grootste tip: laat je niet gek of gefrustreerd raken door succes verhalen van anderen. Laat het slapen in bed los en geniet idd van haar lichaam in de draagzak. 

Hier sliep ze op een gegeven moment savonds en snachts wel goed! Dan lag ze om 19.00 op bed tot de volgende ochtend. En dan overdag weer veel rechtop in de draagzak, ik deed er alles mee. 

@mamavantwee ik twijfel ook of ik er goed aan doe haar in de nacht nog bij me te laten slapen en alleen overdag te oefenen met alleen slapen. Ik dacht daarmee de lat niet te hoog te leggen en zag zelf ook erg op tegen het in de kou naast zo'n bedje staan in de nacht en dan een overprikkelde baby hebben die in een draagzak moet midden in de nacht, maar misschien moet ik die 'strijd' toch ook aan gaan.. twijfel twijfel!

@gebruikerSN, je weet helaas nooit van te voren waar je goed aan doet inderdaad. Maar ik denk, heel eerlijk, dat je snachts niet veel ‘strijd’ gaat hebben als je vooraf lang genoeg recht houdt en na de nachtvoeding ‘moet’ je ook lang te tijd nemen om ze terug te leggen maar uiteindelijk gaat ze die overslaan en hoef je dat al niet meer te doen.

Slapen overdag gaat bij veel kindjes natuurlijk moeizamer dan snachts (als ze eenmaal het dag/nachtritme gooed onder controle hebben). 

Slapen doet slapen, dus als ze overdag goed slaapt (in de draagzak) zal ze snachts ook goed gaan slapen. Maar als ze overdag al te veel slaap uren mist doordat het perse in haar bedje moet gebeuren gaat ze snachts waarschijnlijk ook rommeliger slapen. 

Maar lastig hè die twijfels.....

slaapt ze op haar buik ook niet meer fijn overdag? 

@GebruikerSN: ik zou het ‘s nachts zeker gaan proberen hoor! Onze oudste was echt een drama slaper overdag, was serieus gerust 8 uur wakker achter elkaar vanaf 6 weken oud. Het was wel zonder problemen, hij was gewoon een vrolijke baby. ‘S avonds ging hij met 6 weken over naar zijn eigen bed en sliep daar echt super goed, tot onze grote verbazing destijds. Daarna begonnen met hem overdag in zijn bedje te leggen en toen ging dat ook een stukje beter, wel altijd in een slaapzak. Nooit echt een top slaper geworden overdag maar de nachten gingen snel goed. Het proberen waard dus!

Hier nog steeds productieproblemen. Het lijkt opeens te kelderen en dan ineens is het weer hoger. Probeer wat vaker te kolven maar is bijna geen doen met twee kinderen. Ik heb bij de oudste 4 maanden alleen maar gekolfd en zou het met liefde weer doen maar dat lukt qua tijd gewoon niet. Nu geven we 1 kunstflesje en de rest dan moedermelk uit fles of aan de borst. Hopelijk krijg ik het nog teruggedraaid en anders doen we het zo.

Terug
Bovenaan