Januari 21 kindjes en mama's

Bedankt voor jullie reacties! Ik gebruik niet echt specifiek een boek, meer een beetje de wakkertijden aanhouden, vast ritueel en in zijn eigen bed leggen. Ook een beetje jullie ervaringen en verhalen geprobeerd. Ik ben wel enthousiast over het droomritme boek door jullie verhalen en ook de reviews op internet: het komt echt overal terug in elk artikel en op elk forum. Maar mijn man vindt dat soort boeken altijd een beetje onzin (zucht) haha. Maar ik denk dat ik het deze week gewoon ga bestellen en ga gebruiken, vooral voor die hazenslaapjes! Verder gaat het best wel goed tot nu toe!

Marieke ik hoop dat je productie snel weer lekker loopt!!

Fijne dag allemaal dames!

MariekeSep, ja inderdaad het proberen waard! Mijn zoontje sliep ook al met 5 weken op z'n kamertje. Sliep niet altijd door natuurlijk, maar compleet anders dan dit! Vervelend van je productie problemen, hoop dat het weer oploopt of stabiel blijft zo!

Mamavantweeee klopt helemaal slapen doet slapen! Ik oefen ook max 3x per dag met in slaap vallen in haar bedje en probeer haar verder veel te laten slapen in de draagzak want anders is ze in de avond inderdaad oververmoeid. Sowieso inderdaad geen ritme meer hier. 12/13 voedingen per dag en willekeurige slaaptijden daardoor. In de nacht de afgelopen week is ze vanaf 2.00u elk uur wakker, is dan duidelijk ongemakkelijk ik denk dat ze dan wat verstopt zit of misselijk is (zijn allebei bijwerkingen van de medicatie). Ook komt nog veel voeding omhoog, maar het is in elk geval geen krijsen meer van pijn vanwege het zuur. Ik las dat meerdere kleine beetjes drinken beter is en ik geef borstvoeding op verzoek, ik geloof dat ze het dus zelf regelt dat ze steeds een beetje drinkt. Maar het is wel een drukke tijd zo. Ben blij dat ik wat extra vakantie aan m'n verlof heb geplakt en m'n man daarna nog 4 weken vrij heeft, want ze is toch nog lang niet klaar voor kinderdagverblijf of opvang door de opa's/oma's. Dat hoeft gelukkig pas half mei, laten we hopen dat ze dan iets meer ritme heeft en beter slaapt! ?? Hier fysiek trouwens nog echt wel zwak merk ik, maar dat is de vermoeidheid vermoed ik en het vele dragen.

Anoek, ik denk wel dat je al veel doet uit het boek, misschien is het voor jou grotendeels een bevestiging maar er staan wel interessante dingen in over slapen.

Zijn de meiden die borstvoeding geven trouwens van plan dat te blijven doen als je weer moet werken?

Bahbik moet even  dag van t hart hoor, weet dat ik niet mag klagen als ik vergelijk met dames hier maar heb echt even een rotdag, slaapjes lukken niet en merk dat ik dan heel snel onzeker wordt. Dan is het steeds kort slapen en weer huilen, loop ik er 10 x naartoe , haalm er uiteindelijk maar uit , ging ik lopen met de kinderwagen weer huilen, maar weer naar huis, meende ik toch een neh te horen, dan maar voeden(na 2 uren alweer) baby die wel dorst heeft maar niet mega goed drinkt en da na 5 minuten aan slaap valt aan de borst, en zo raak je dan in een soort vicieuze cirkel opn dag waarin t niet meer wil. Bleh. 
Appt mn man ook nog dat ie de melk heeft ingevroren terwijl dat niet meer kon,  wordt weggooien dus, zo zonde. En dan ben ik alweer voor de2e x ongesteld, ik ben echt even helemaal chaggi. Gisteravond ook nog mot gehad want manlief vind het maar vervelend wanneer hij thuiskomt uit werk het huiluurtje is, gevolg ik zit weer de hele avond vastgeplakt met kleine man op arm en ga dan vroeg op bed samen met kleine man,  mijn man wilde perce nog even lekker tv kijken. Heel fijn vriend, en ik mag met de baby boven redden en slaap dus dan nog steeds niet vroeg. Oh ik was echt zo chaggi. En ook gewoon niet even dat boek willen lezen en dus totaal niet meedenken over hoe we het kunnen oppakken allemaal met slaapjes ed. Hoop morgen op een betere dag, dan vergeten we deze maar weer snel. 

Ohh meid I feel you! Waardeloze dag inderdaad! En ik herken het zo, die vicieuze cirkel is hier constant en dan weet je niet meer of het honger is, moe of krampen.. m'n man kan ook zeggen (lief bedoeld) ja ga jij maar vast met haar naar boven, terwijl dat verre van ontspannen is met een overprikkelde baby! Maar kijk eens in oei in groei of hij niet toevallig in een sprong zit, dan is altijd alles van slag en dat komt echt weer goed! ?? En manlief gewoon toch even dwingen dat huiluurtje te doen en zelf even in bad gaan liggen! Maar je doet het super meid!! ???

Oh zo herkenbaar! Heel terecht dat je het hier even van je af moet schrijven.
Dat zijn van die dagen dat ik het per slaapje (of beter gezegd niet-slaapje) bekijk. En wat jij ook zegt maar hopen op morgen een betere dag.
Ik heb ook wel eens Olivier in de handen van mijn vriend gelegd met de woorden 'hier is je zoon' haha. Die mannen soms ;)

Maar wat SN ook zegt, je doet het goed. Hou vol, het wordt vanzelf weer beter!

Ohhh Doutzen hier ook herkenning hoor! Idd gewoon je vriend het huiluurtje laten doen en dan lekker in bad (met je oren onder water haha). En ik neem allerlei programma's op die ik dan terugkijk tijdens het voeden en probeer dat dan maar als tijd voor mezelf te zien.
Ik wil trouwens wel doorgaan met bv wanneer ik weer aan het werk ga. Bij mijn oudste heb ik 9 maanden bv gegeven (niet volledig meer hoor op een gegeven moment). Toen werd ze groot, ging meer vast voedsel eten en ik was al een paar keer in mijn tiet gebeten dus toen vond ik het mooi geweest.

Zoo weer alles even bijgelezen. Bij Job is helaas ook reflux geconstateerd. Job begon steeds meer te spugen en ook echr van die golven terug en redden het vaak niet meer tot de volgende voeding. Echt even balen we hadden zo gehoopt dat hij er geen last van zou hebben. Maandag met consulatiebureau contact gehad en we hebben nu andere voeding en het lijkt te helpen. Job was ook erg ontroostbaar en wilde niet meer plat in bedje liggen.

We zijn nu sinds een paar dagen aan het oefenen met boven slapen in zijn eigen slaapkamer en savonds/ de nacht slaapt hij onder bij ons op de slaapkamer.
Het alleen boven slapen gaat de ene dag beter dan de andere.

Ik moet zeggen dat ik vooral de leeftijd van onze dochter erg vermoeiend vind. Ze is nu 21 maanden en als ze iets niet mag ooooh dan is ze niet te doen krijsen stampen huilen pfff.

Thanks allemaal, vrolijkte me oprecht op jullie reacties! Moest hardop lachen. 

Sn, precies dat dus, zoo relaxed met een huilende te moeie baby in bed,not. Vanavond zou t weer en heb ik maar even gemeld dat manlief over een halfuur boven wordt verwacht, hij keek er nogal raar van op hihi maar doet t toch. Zal indd sprongetje zijn. Maar joh , dikke respect voor jou, jij hebt hele dagen dit en nog erger en ook nog eens 2 kindjes! 

Mlies haha dankje, en die zin ga ik even onthouden? hier is je ZOON. 

Tulipaa hahah met mn oren onder water, goeie! Ik wil inderdaad ook bv blijven geven maar heb geen zin in bijtjes,iee moet er niet aan denken.per wanneer krijgen kindjes eigenlijk ongeveer tandjes? 

En jennifer wat rot dat Job reflux heeft! Hoop dat jullie met aangepaste voeding t één en ander kunnen bewerkstelligen! 

Zo, de dag is weer voorbij en we gaan de nacht weer in, voor iedereen heel veel uurtjes slaap toegestraald vanuit hier??

Terug
Bovenaan