Januari 21 kindjes en mama's

Nog even een vraagje, wat voor schemas qua tijden heeft iedereen met naar werk, voeden brengen opvang halen etc.  Ik ben heel benieuwd naar hoe en wat en vooral tijden die jullie hanteren. Ik zou zelf graag de ochtend en einde dag nog bv willen geven maar zie die tijden even niet zo helder voor me,  en, heeft een kindje van 3 maanden al vaste tijden??!  Want dan kan het niet echt meer op verzoek...

Doutzen, mijn oudste was vroeg met tandjes. Ergens tussen de drie en vier maanden. Dat ze begon te bijten was meer omdat ze het toen als spelletje ging zien denk ik. Want ze had toen al een tijdje vier tanden en op dat moment had ze volgens mij ook al net de vier hoektanden door.
Ik gaf meestal nog een nachtvoeding (of twee), dan bij het wakker worden en twee porties afgekolfde melk voor wanneer ik aan het werk ging. Zodra ik thuis kwam weer bv en dan 's avonds nog 1 of 2x. Volgens mij zat ik toen op vijf a zes voedingen per dag.

Mijn bv tijd voor werk was altijd 4.30u haha dan kwam mijn oudste altijd. Dan nog even samen doezelen tot we op moesten staan.. Hier regelde zich dat een beetje vanzelf en als je in de avond alles klaar hebt staan en zelf al gedoucht bent, lukt het wel allemaal.

Wat balen Jennifer dat Job ook reflux heeft! Wat voor voeding heb je gekregen nu om te gebruiken?

Nav jullie adviezen heb ik vannacht Magali maar eens in de co-sleeper gelegd en ze heeft het heel goed gedaan! Hadden haar lekker met papa in de douche gedaan zodat ze lekker rozig was. Sliep heel snel in en sliep van 22.00-1.00 en toen van 2.00-4.00! Daarna ben ik tijdens het rechtop houden zelf met haar in slaap gevallen en toen m'n zoontje wakker werd (5.30?) kwam ik daar achter en toen wilde ze niet meer weg van mij. Maar ik was super blij dat het zo goed ging! Fijn weer even m'n bed voor mezelf te hebben haha!
Ze ligt nu voor haar eerste slaapje van de dag ook in bed.. hopen dat ze een keer wat langer dan 30-40 minuten slaapt! ??

Ik ga m'n eerste dag koemelkeiwitvrij eten in.. hoop dat dit het verschil kan maken. Het gaat nl wel beter met de medicatie maar we zijn er nog niet.. ik ga een kopje havermelk koffie drinken ?

@SN we moeten nu 3 schepjes nutrilon 1 en 2 nutrilon Anti Reflux geven. Het lijkt vooralsnog te helpen. Snachts heeft job nu ook langer tussen de voeding gehad. Gister om 22:15 gevoed en vannacht om 3:45 meldde Job zich dus we mogen absoluut niet klagen. Onze dochter sliep wel al vanaf 6 weken door dus dit is even afzien dat Job dat niet doet?.

Onze docht is pas vanaf 7 maanden naar de opvang gegaan en inderdaad alles savonds klaarleggen. Ze wordt hier om 7:10 naar de opvang gebracht wn krijgt daar boterham en melk. Ik moet altijd om 7:00 beginnen met werken en mijn man toendertijd om 8:00 uur. Mijn man heeft nu een andere baan waar hij zijn eigen werktijden kan inplannen dus we kijken even of we de kindjes straks niet later kunnen brengen. Enige nadeel is dat ze dan thuis moeten eten wat weer meer tijd kost.

Wanneer moet iedereen weer beginnen met werken? Ik moet zelf eerste paasdag weer beginnen met werken... echt zo’n zin in NOT?.

Ik zou in de week van 19 april weer moeten starten maar ik denk dat ik langer verlof ga opnemen. Ik ben eerlijk gezegd nog zo uitgeput van de laatste periode van de zwangerschap met die rottige nierstuwing en geen opvang. Ik zie mezelf echt nog niet weer meteen 4 dagen per week werken. Ik mag alleen geen ouderschapsverlof opnemen (al mogen ze het uiteraard niet verbieden maar het is me expliciet duidelijk gemaakt destijds). Maar misschien voel ik me over een paar weken weer heel anders, met de oudste had ik na mijn verlof echt wel weer zin om te gaan werken. Even iets anders dan alleen zorgen.
De borstvoedingsproblematiek is helaas niet opgelost dus ik ben overgestapt op fulltime kolven. Het gaat pittig worden op de dagen dat ik alleen met beide ben maar ik wil het toch graag gaan proberen. Gister en vandaag niet hoeven bijvoeden dus het gaat met kolven wel al beter qua productie. Wie weet, als het op peil is, ga ik wel weer gewoon aanleggen. Wel op deze manier geleerd dat hij onwijs hongerig is. Hij drink al echt flinke flessen en ook vaak. 
Overigens hier ook soms een onbenullige vent hoor ;-). Vannacht had Hugo zich wéér natgeplast (we zijn daar nog steeds niet vanaf, zo irritant) en ik had een schreeuwend kind op het aankleedkussen. Gaat hij rustig even naar de wc en komt daarna vragen of ik nog hulp nodig heb. Manmanman...

Nou, Doutzen, je mag ons vaker een goede nacht toewensen. Hier ook eentje gehad! Late voeding om 21.30 ipv 23.00 omdat meneer gillend honger had (letterlijk haha). Maar toen heeft ie geslapen tot 3.45 ipv meestal uur of 3. Hoera! Helaas is de tweede helft van de nacht vaak erg onrustig. Dan ligt hij te kreunen en woelen.

Wat fijn, SN, dat het goed ging met Magali vannacht!

Ik moet 29 maart weer aan het werk. Op zich wel zin in om weer wat anders te doen. Maar ook weer niet om Olivier dan de hele dag niet te zien.

Hier ook een hele goede nacht! Jens sliep om 19:30 en werd om 3:30 pas wakker! Daarna viel hij ook makkelijk weer in slaap en meldde zich weer om 7:30 uur. Daarna heeft hij de hele ochtend geslapen in zijn eigen bed en na onze wandeling, fles en lunch bij opa en oma ligt ie nu weer in zijn eigen bed! Echt heel fijn, ik lig lekker op de bank met een serie. Mijn man moet vannacht weer aan het werk en nu ga ik ook aankomende nacht uitgerust en relaxed in!

Ik moet ook 29 maart weer beginnen, ik heb er wel zin in op zich, maar vind het heel raar om deze periode dan af te sluiten. Ik vind het vooral heel spannend hoe het zal zijn met opvang en alles! Nieuwe fase!

Wat fijn @gebruikerSN dat de nacht zo is verlopen, lekker liggen hoe je zelf wilt. Hopelijk zet dit zo door! 

Mijn man is vanochtend met onze dochter naar de osteopaat geweest, hij voelde dat ze haar sleutelbeen had gebroken, maar dat het al weer goed was aangegroeid. M’n man mocht ook voelen en voelde ook wat. Maar nu ik er achteraf overnadenk vind ik het wat vreemd? Want als het goed is gegroeid hoor je nu toch niks meer te voelen? En ik heb 1 nachtje in het ziekenhuis geslapen en de volgende dag is ze nagekeken door de kinderarts, je zou toch denken dat het dan ook opgevallen moet zijn. 

Naja morgen maar is vragen aan m’n man, die is nu werken, de hele week avonddienst om 16.00 beginnen. 
Ik vind het pittig met 2 kinderen ‘alleen’ thuis tijdens het koken, eten en op bed leggen. Onze dochter krijgt rond 16.00 een voeding en dan tussen 19.00 en 19.30 voor ze naar bed gaat, maar tussen deze 2 voedingen slaapt ze slecht of niet en is ze vaak wat huilerig.... ik was vanavond net de oudste aan het omkleden en ze zette me toch op een krijsen. Daar sta je dan met een dreumes en krijsende baby.
Naja uiteindelijk lag het stel om 20.15 in dromenland en kon ik beneden de speelgoed ontploffing nog opruimen ?
Verder heb ik vandaag een spiraaltje laten zetten, jullie al nagedacht over anticonceptie? 

De nachten lopen hier ook lekker. Want ze krijgt dus tussen 19.00 en 19.30 en dan komt ze pas weer tussen 5.00 en 6.00. M’n dag begint dus wel om 5.00 want eer dat ze terug in bed ligt wordt onze dreumes wakker, altijd rond 6.30 nml. 

ik duik nu dus lekker m’n bed in! 

Terug
Bovenaan