Januari 21 kindjes en mama's

@mamavantwee bij Job hebben ze het ook pas laat ontdekt met 4 weken dat zijn slwutelbeen was gebroken. Bij Job zit de breuk echt bijna in zijn hals en zie je het ook niet je voelt het alleen.
Wel erg vervelend dat ze het sleutelbeen heeft gebroken gehad. Heeft ze veel gehuild in het begin?
Moeten jullie een echo ofzo nog laten maken om te kijken of het goed is genezen?

SN, wat fijn die betere nacht! Hopelijk deze nacht weer! Het is je zo gegund! Goed te lezen dat bij jou de nachten ook beter gaan Anoek! Sowieso veel positieve verhalen over de nachten zie ik! Hier deze nacht ook weer een ruk van zes uur, super fijn!
Ik start 20 april weer met werken. Ik werk vier dagen per week in het onderwijs. Na een weekje start dan al weer de meivakantie dus dat is wel erg luxe. Voor het eind van mijn verlof willen we nog een weekje weg. Normaal gesproken zit ik altijd vast aan het hoogseizoen dus wel fijn dat we nu een keer daar buiten weg kunnen. Ik denk dat het een weekje Drenthe wordt. Hebben jullie nog plannen?  

Marieke, is er wel een andere optie om langer vrij te nemen? Als je nog niet fit genoeg bent vanwege die nierstuwing dan zou je in overleg met arbo / uwv misschien ook ziekgemeld kunnen worden (zwangerschap gerelateerd)
Mamavantwee, pittig die avonden in je uppie! Respect hoor voor jou! Hier mag mijn vriend of ik pas de deur uit wanneer de dreumes in bed ligt hahaha. Bij ons zijn de avonden ook gevuld met een vermoeide dreumes (dus snel huilen) en een huilende baby. Sanne huilt overdag nauwelijks, maar s avonds is het altijd wel een uurtje prijs. Ik vind het net zijn tweeen al heftig, laat staan alleen! Wat gek ook van dat sleutelbeen. Idd maar even navragen vandaag. Iig positief dat het goed genezen is!
Nou, ik ben weer bij en Sanne ligt weer te tukken hier dus ik duik ook weer mijn bedje in!

@mamavantweee wat een vervelende ontdekking en vreemd kan ik me voorstellen als je er zelf niet bij was ook! Wat komt dat ook veel voor dan toch hè, hier al 2 kindjes en dus ook 2 (misschien 3) met Reflux! Babyleed all over.. Wat een werk hè 2 kids, en dan met het lastigste moment van de dag met naar bed gaan.. ik doe het je niet na!

@Anoek wat fijn dat je even energie op hebt gedaan, knap dat je het ook zo alleen kunt weer! ??

@tulipaa ja wij wilden ook misschien nog even eruit. Ik moet 19 april weer beginnen en m’n man heeft vanaf 12 april vaderschapsverlof tm de meivakantie. Dus nog 1 week samen overlap. Man in het onderwijs dus inderdaad ook voor het eerst in jaren de mogelijkheid om buiten het seizoen op vakantie te gaan. Maar ik twijfel nog een beetje, merk dat ik op dit moment alles super vermoeiend vind dus ook een paar dagen weg niet echt zie zitten. Hoop dat dat nog iets beter wordt.

Snap dus zeker dat je er nog niet klaar voor bent Mariekesep! En lastig dat je je eigenlijk een beetje verplicht voelt om wel te gaan werken door afspraken vooraf.. maar wat niet gaat dat gaat niet en dan heb je inderdaad wel recht op je nog even ziek melden.
Merk mentaal en fysiek dat het ook nog niet zo lekker gaat hier. M’n rug zit helemaal vast van de draagzak, maar een fysio afspraak plannen lukt niet qua tijd. Vandaag had ze plek maar heb ik weer geen auto.. gister ff m’n hart gelucht bij m’n man, merkte dat ik vooral de hele tijd chagerijnig werd als hij wel even een moment voor zichzelf nam (even rondje hardlopen of wat muziek uitzoeken terwijl hij haar in de draagzak heeft, in mijn ogen kun je dan ook bijvoorbeeld de was doen). Of als ik zeg dat ik pijn in m’n rug heb, dat hij reageert dat hij ook een gevoelige rug heeft (terwijl hij sterk is met een mega conditie en ik de trap op lopen al dood vermoeiend vind). Het normaal vinden even lekker op je gemak naar de wc te gaan terwijl ik de regelmatig maar doe met de draagzak om. Maarja, wie is er dan raar, hij of ik? Ach, onderliggend ben ik gewoon echt zo intens moe en ook niet heel happy en dat hebben we even goed kunnen bespreken. Maar vinden jullie het ook zo lastig om tijd voor jezelf te nemen en die kleine over te dragen? Man ik zit echt zelf ook aan haar vast geplakt, had dat met m’n zoontje ook wel, maar toch wat minder heftig maar daar maakte ik me ook nooit zo’n zorgen over. Naja even m’n hart luchten zo aan jullie haha!
Ben die corona ook zo zat, heb zo’n behoefte aan even een paar vriendinnen en een knuffel, die arme man moet ook alles maar incasseren momenteel.

Maar oke er is ook positief nieuws, ze heeft weer goed geslapen in de co sleeper! Helaas wel weer na de voeding rond 3u in slaap gevallen met rechtop houden en daar om 4.30 achter komen.. aankomende nacht gaat m’n man haar rechtop houden na de voeding! Maar ben heel trots op mijn meisje!

Wij gaan we ook ecen op uit met de kindjes. 4 dagen naar de sallandse heuvelrug. Zie wel een beetje op tegen de auto rit van 2 uur. Wij wonen in midden limburg dus het is wel even rijden. Wel heel veel zin in.

Zo weer even geleden dat ik iets geschreven heb hier. Na hele relaxte eerste weken is het nu echt even pittig. Ze zit in een sprong dus mogelijk komt het daardoor. Ze heeft ineens constante aandacht nodig. In de nacht slaapt ze 2 tot 4 uur. In combinatie met een verkouden dreumes die niet naar de opvang kan is het echt zwaar. En mijn dochter pakt de fles niet, waardoor echt alles op mij aankomt en ik dus ook in de avonden/nachten of weekenden niet echt kan bijtanken. Hopelijk gaat dat echt snel over, want alleen het idee al dat dit zo blijft kwelt enorm. En heb ook het idee dat door de stress mijn productie terug loopt, dus hoe dan verder?
We hebben al hulp ingeschakeld van een lactatiekundige. Iemand hier nog tips? 

Ah mamavantwee, wat zielig van het sleutelbeen! Maar fijn dat het wel goed genezen lijkt!

SN ik heb heel veel respect voor jou, ik denk iedereen hier. Logisch dat je er fysiek en mentaal even doorheen zit, het is niet niks wat je allemaal achter de rug hebt. En je blijft zo positief en je geeft zoveel goede adviezen en lieve reacties in ons forum, maar ook in andere topics zie ik je vaak voorbij komen. Je mag echt trots op jezelf zijn en heel goed dat je even aan de bel hebt getrokken bij je man. Fijn dat hij vanavond Magali omhoog houdt, kan jij even lekker liggen! Hopelijk is er snel de ruimte om een lekkere massage te nemen en kan je ook weer wat meer aan je eigen herstel denken. En je mag ook trots zijn op je dochter, lekker genieten van de fijne momenten!

CvlB sprongetjes zijn echt stom! En lijkt me inderdaad pittig met een verkouden peuter, pff 2-4 uur slaap is niet wat je wilt! Hopelijk komen er snel betere dagen voor jullie!

De rest weet ik even niet meer, jammer dat je niet naar boven kunt scrollen in de app?

Hier is de massage al geboekt hoor, heeeel veel zin in en behoefte aan na al dat gewieg en gesjouw met Jens haha

Oh die pijn in het lijf is zo herkenbaar. Ik heb ook nog echt last van de bevalling, of naja eigenlijk van de uren daarvoor.

Ruim 32 uur alleen maar op je rug kunnen liggen met rugweeën doet een mens niet goed kan ik je vertellen. Daarnaast is een spoedrit in de ambulance ook niet aan te raden met weeën. ?

Mijn afspraak bij de masseur staat ook ingepland, zo nodig!!

Sn je hebt het ook erg pittig! Heel begrijpelijk dat je ontzettend moe bent, dat je dan in slaap valt geeft ook aan dat je te moe bent, goed om dan elkaar af te gaan wisselen.   Ik snap ook dat je het lastig vindt om tijd voor jezelf te nemen, alles in de haast stand,ofniet?!  Misschien kun je om de dag een moment voor jezelf plannen, even twee uren in bad en liggen oid.  Je verdiend dat echt.  Oja, die mannen met tijd voor hun zelf, zo herkenbaar! Gewoon even op de flikker geven hier en daar, jij bent er ook nog!!hoop op nog een goede nacht en nachtrust voor jou!! 

Hier dronk de kleine gisteren 170ml afgekolde melk,(meerdere flesjes samengevoegd) terwijl ik per kolfbeurt iets van 120 kolf.... weet iemand hoe dat zit? Produceer ik dan te weinig? 
Wat heerlijk dat veel dames nog even erop uit gaan, wij zitten midden in de klusserij en verhuizing dus helaas alles behalve ontspannen... ik moet er maar niet teveel overnadenken en het per week bekijken.  Voor nu voor iedereen een fijne nacht gewenst! 

Terug
Bovenaan