Januari 21 kindjes en mama's

Wat een avonturen weer! Anoek dat korstje weghalen klinkt idd stom! En moeten ze ook steeds z'n voetje prikken voor dat glucose? Dat moest Magali in het ziekenhuis ook een aantal keer, ik vond dat zo stom!
Dank voor tips uit het artikel Doutzen! Stiekem ben ik alleen wel altijd voor knuffelen (dag én nacht) haha. Maar heb idd wel veel gehad aan tips rondom dag nacht ritme qua licht en geluid aanleren. Wij gaan vanavond het babynestje uittesten, ben benieuwd. Vannacht weer gewoon samen in bed geslapen, maar nu naast me ipv op me omdat ik nu wel beter op m'n zij kan liggen. Als het babynestje niet werkt, ga ik dat gewoon lekker doen (maar dan wel met de veilig samen slapen richtlijnen). Deed ik met m'n oudste ook, maar dat ging fysiek toen veel beter dan nu na de keizersnede. Ze zijn maar zo kort klein, m'n oudste wilde al heel snel in z'n eigen bed slapen (ondanks dat hij ook altijd bij ons in bed mag) dus ik geniet er ook wel van dat ze bij me ligt. Qua hechting sowieso goed! Maarja.. eerst maar weer een tevreden meisje hebben door de betere borstvoeding.. stap voor stap.

Och Anoek, wat sneu allemaal, klinkt ook niet fijn voor zo n kleintje. Wat dat betreft mag ik dan ook echt niet klagen. Hoop dat zn bloedwaarden snel bijtrekken. 

Hier slaat de onzekerheid even toe, ook vandaag een super onrustig en huilend(lees keihard huilend) kindje tussen de voedingen door.  Snachts gaat t ontzettend goed, overdags is het drama.  Mijn man begint dus maandag weer met werken en de moed zakt me even totaal in de schoenen. Ik merk dat ik alles door mn hoofd laat gaan en onzeker wordt.. is het de voeding, is het de manier van aanhappen, heeft ie spruw, is ie overprikkeld of toch een regeldag? Ik word er even helemaal naar van.... ik hoop echt dat dit niet nog dagen duurt. En had ik zo n ontzettend tevreden kind, en nu dit.... als iemand tips heeft....heel graag. 

Cvdlb: ja, ik heb 5 jaar geleden een borstverkleining gehad er komt wel voeding uit maar niet voldoende. Vandaar dat ik Job eerst borstvoeding gewd en dan aanvul met de fles. Ik kan ook niet kolven want dan komt er geen melk terwijl als ik in mij borst knijp/ masseer komt er wel melk uit.
Ik heb sinds vandaag wel een voeding minder gedaan. Job komt slecht in slaap en als hij dan slaapt moet ik hem na 1 uurtje slaap weer wakker maken.

Ach Doutzen wat een vervelende dag! Hopelijk ging het gisteren al weer iets beter! Fijn dat de nacht wel goed gaat, dan zou je denken dat het niet aan voeding of pijn ligt, maar idd een regeldag.. maarja niks van te zeggen natuurlijk. Ik weet het hier ook niet altijd. Donderdag een zware dag en toen was het enige wat hielp de draagzak. Dus de hele dag daarmee gelopen, wat fysiek eigenlijk nog veel te veel is voor me. Ik was helemaal op. Heb jij ook een draagzak?

Ah Doutzen wat vervelend! Hier niet echt tips, vooral herkenning! Wij hebben ook een hele goede slaper 's nachts. Hij heeft deze week 3 nachten 7 uur tussen de voedingen gelaten! Lijkt me ook niet helemaal goed, maar ja hij wordt steeds vanzelf wakker voor een voeding en is verder helemaal tevreden!
We kunnen hem dan gewoon ook wakker in z'n bedje leggen (co-sleeper) en dan slaapt hij door.
Maar overdag is slapen echt lastiger en moeten we hem echt in slaap wiegen en helpen. Hij huilt de laatste dagen heel veel en ik herken ook wat je zegt: we willen het steeds verklaren. Zou het door de tongriem komen? Regeldag? Sprongetje? Overprikkeld? Gewoon niet moe door de lange nachten? Best vermoeiend. Dus ik snap je helemaal en dan vooral met de spanning dat je man morgen weer gaat werken! Wij gaan proberen om hem toch een slaapje op zijn eigen kamer te laten doen, we hebben een babyfoon besteld en gaan dat proberen. Maar ik kan me voorstellen dat Adam daar misschien nog niet aan toe is (of jij haha)! In ieder geval: dikke knuffel en rustig blijven ademhalen!

Wat heerlijk die goede nachten! Hier nog niet helaas, ze kwam vannacht bijv om 11, 2 en 4 uur en deels in babynestje en deels bij mij. Om 6.30 kwam de peuter (voor zijn doen is dat laat). Ik wil idd ook steeds snappen waarom ze huilt en het gelijk oplossen. Deels is het nu wel opgelost met het ingrijpen op de overproductie en niet/zo min mogelijk op haar rug leggen. Maarja soms is het ook niet op te lossen en meer gewoon door blijven ademen en nabijheid bieden. Maar je kunt het alleen Doutzen!! ?

@ikbendoutzen, balen dat je je zo onzeker voelt! Helemaal niet nodig, maar snap je gevoel. Had dat bij onze eerste ook enorm. Misschien helpt het je, onze kindjes zijn geloof ik ongeveer net zo oud (zoon van 9-1) en meneer heeft hier ook niet al te beste dagen achter de rug. Erg onrustig en ontevreden, vaak willen drinken en dan maar kleine hoeveelheden drinken. Denk indd regeldag(en), super moeilijk maar heb me er maar een beetje aan over gegeven. Veel knuffelen, samen slapen en veel voeden. Scheelt bij mij wel dat ik flesvoeding geef. Soms zakt mij de moed dan ook in de schoenen, maar moet zeggen dat het vandaag al veel beter gaat. Hopelijk heb jij vandaag ook een wat betere dag, die je vertrouwen geeft voor je eerste week alleen. Komt echt goed!

Bedankt voor jullie reacties! Al doende leert men, tzijn regeldagen geweest, vandaag gaat het een stuk beter, alleen nog om de 2 uren voeden maar dat vind ik niet erg.  Heb indd ook een draagzak maar dat was eergister en gister ook niet de oplossing helaas.  En Anoek wat knap dat jullie een slaapje op eigen kamer aandurven, ik heb die behoefte nog niet zo en in zn nest dichtbij vind ik nu nog fijn met tillen ed. 
MelsD dankje, dat was het indeedaad, ik had t alleen niet door, had hem denk ik veel vaker aan moeten leggen maar zelf even die link niet goed gelegd, zoekende nog..weer wat geleerd... gingen al scenarios door mn hoofd dat ikn huilbaby had haha.  

Terug
Bovenaan