Januari 21 kindjes en mama's

Doutzen, dat kan wel kloppen hoor! Een baby krijgt meer melk uit de borst dan dat met kolven lukt. Wel fijn dat de fles gesnapt en geaccepteerd wordt! Ik moet daar dit weekend ook echt mee starten (alleen in de kraamweek gedaan), want binnenkort gaat ze al wennen bij de opvang!

Oké, houd je vast, hier komt mijn zeik post;
Ik ben echt even teleurgesteld in m’n man! 

Gisterenavond was nog al hectisch hier; de jongste sliep pas om 22.15, enorm onrustige avond met heel veel gekreun, ik vermoed kramp! Dus ik snel om 22.30 naar bed, wordt de oudste huilend wakker; ziek; enorm verkouden, wakker van haar eigen gehoest en koud zei ze. Dus even mee naar mijn bed. Om 23.30 lag ze weer in der eigen bed. 
Toen nog even gebeld met m’n man om te laten weten hoe de avond was verlopen. Tijdens dat telefoon gesprek begint de oudste weer te huilen en te roepen vanaf haar kamer. Dus m’n man zegt voordat die ophang; ik hoop snel klaar te zijn, kan ik je helpen mocht het nog nodig zijn. 

Nou uiteindelijk lag ik om 00.30 in bed. Blijkt m’n man om 1.00 thuis te zijn gekomen, dus ik had heeeeeeel erg de hoop dat hij dan deze fles wel zou geven zodat ik kon blijven liggen tot de oudste zo wakker wordt, want dan kan hij dan nog blijven slapen, maar nee hoor, met de mededeling dat hij pas om 01.15 op bed lag zit ik nu de fles te geven en is m’n dag dus om 05.15 gestart. 
De woorden; ‘Ik hoop dat ik snel thuis ben om te helpen’ kan ik dus even niet plaatsen. 
Helpen m’n bed warm te houden ofzo? 

[quote quote=10417513]Doutzen, dat kan wel kloppen hoor! Een baby krijgt meer melk uit de borst dan dat met kolven lukt. Wel fijn dat de fles gesnapt en geaccepteerd wordt! Ik moet daar dit weekend ook echt mee starten (alleen in de kraamweek gedaan), want binnenkort gaat ze al wennen bij de opvang![/quote]
Oke! Goed te weten maar dan moet ik dus op mn werk vaker gaan kolven zodat ik porties bij elkaar kan gooien? 

Mammavantwee oh lucht gerust je hart hier, wij snappen je! Jeetje wat irritant zeg! Je hebt echt een veel te korte nacht gehad. Kun je het er vandaag met je man over hebben? En wellicht kun jij vandaag paar uren bijslapen dat hij even op de kids let?  Je doet t heel goed en het is heel zwaar! Je bent een topper! 

Ja Mamavantweeee wat een avond/nacht/ochtend! Mama zijn is echt topsport! Geen goeie actie van je man, ik hoop dat ie snapt dat hij even een bosje bloemen bij t tankstation moet scoren vandaag en dit weekend even een shift overnemen ??

Doutzen, als het lukt is het vaak handig op werk gelijk een dubbele portie per keer te kolven! Bij mij ging het kolven toen niet zo goed, wat hielp was een filmpje kijken van m’n kindje dat bij me aan de borst dronk, dan maakte ik betere hormonen aan (en ook een oxytocine neusspray uiteindelijk maar dat is niet gelijk nodig natuurlijk).

CvdLb, zou een oxytocine neusspray evt nog een tip zijn voor jou? En MariekeSep? Ivm de productie opvoeren? Mariekesep echt respect dat je full time bent gaan kolven! Heb dat ook een tijd gedaan vorige keer, pff dat vond ik heel zwaar en toen had ik maar 1 kind!

Anoek wat een lieve woorden! Jullie zijn toppers! Met veel rondlopen in de draagzak is de telefoon vaak het enige vermaak, dus ik zit inderdaad best vaak op het forum te lezen en reageren. Toch een soort lotgenoten contact op afstand ofzo haha! Hebben we toch ondanks de corona ons eigen centuring pregnancy groepje opgericht haha?

Vannacht derde nacht in de co sleeper, iets minder succesvol maar dat was meer omdat ze besloot om 0.00, 2.30 en 5.00 te komen voor een voeding pff! Incl recht houden bleef er weinig tijd om te slapen over. Maar vandaag met baby en peuter naar een goede vriendin geweest op een uur rijden, zij heeft ook een kindje van 2. Ging echt heel goed, was echt even een kleine overwinning en fijn dat de wereld weer even wat groter was dan de woonkamer. Dat heeft me weer opgeladen, naast het feit dat m’n man na ons gesprek nog een tandje harder z’n best doet en het feit dat het weekend voor de deur staat.. deze mama ziet het weer zitten. Oh man die hormonen (en slaapgebrek) hè, hebben jullie dat ook? Ik ben normaal toch wel wat stabieler haha.

Ooh dames dikke respect hoor hoe jullie het allemaal doen! Jullie zijn allemaal topmama’s??

Hier gister avond ook een ontroostbare Job. Mijn man kan absoluut niet tegen huilende kinderen heel handig al je zelf kinderen hebt natuurlijk. We zijn gestart met Job paar slaapjes boven te laten doen. Gistermiddag ging dit echt super goed, gister avond daarintegen absoluut niet. Alleen maar huilen heb bijna de hele avond bij Job zijn bedje gezeten en om 21:20 vroeg mijn man of hij me af moest lossen. Nou na 10 min was hij er al klaar mee en hadden we een huilbaby volgens hem... pfff kan daar zooo niet tegen als hij zich al ergert als Job ook maar even huilt.
Gister avond hier nog over gesprokken met hem en mijn ergernis uitgesproken daarover. Vanavond ging het gelukkig wel goed en heeft hii voor Job gezorgd.
Moet zeggen dat ik niet mag klagen maar soms kun je dingen even niet goed hebben.
Het spugen lijkt hier ook wat beter te gaan het is ook slijm van de verkoudheid wat hij terug geeft nu.

Nou dames hopelijk kunnen jullie genieten van een goede avond/ nacht.

Pff, Mammavantwee, die mannen... Helaas wel herkenbaar. Hopelijk heeft hij wel door dat het voor jou ook zwaar is allemaal en helpt hij je dit weekend een beetje beter mee.

Haha, GebruikerSN, ik ga ook zo met ups en downs inderdaad. De ene dag denk ik dat het nooit goed zal komen en de andere loop ik fluitend rond. Wel fijn dat jullie er even uit zijn geweest, dat doet een mens ook echt goed!

Respect, MariekeSept, dat je fulltime gaat kolven! Ik heb het deze keer welgeteld 1 dag volgehouden en toen meteen besloten af te bouwen. Sinds gisteren hoef ik niet meer te kolven, dat scheelt weer.

Vandaag hebben opa en oma eventjes op Olivier gepast. Dat vond ik wel wat en mijn vriend nog meer haha. Gelukkig was alles goed gegaan. Alleen had ik wel een huilende baby toen ik terug was. Weet niet of dat door de extra prikkels van het oppassen kwam of doordat hij al sinds eergisteravond niet gepoept heeft. We zijn van merk kunstvoeding geswitcht sinds toen.

Hallo Allemaal,
Ik zou me ook graag aansluiten bij dit forum, wij zijn op 16 Januari ouders geworden van een gezonde zoon Joël. 
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie kindjes zijn als ze wakker zijn? Onze Joël huilt namelijk echt snel en is niet snel tevreden.  Spelen in de box hooguit 10 minuten en dan is het huilen, slapen is altijd maar de vraag of het lukt, zo niet dan is het tot de volgende fles huilen/troosten etc.
Snachts slaapt hij in principe of 1 x of 2 x 3 a 4 uurtjes dus mogen niet klagen, maar vind het zo gek dat hij wakker niet snel tevreden is. Hebben al voeding tegen KMA maar soms vraag ik me af of het dit wel is omdat het nog niet echt verbeterd qua huiltijd. 
Iemand tips/ ervaringen? 
Groetjes V 

Terug
Bovenaan