Januari 21 kindjes en mama's

@Gebruiker103 Voel je welkom in ons topic! Gefeliciteerd met Joël.

Wat vervelend dat hij overdag niet zo tevreden lijkt. Ben je al bij een kinderarts geweest? Is de KMA vastgesteld of is het nog een vermoeden? Trek aan de bel als je het idee hebt dat er wat aan de hand is he. Hopelijk gaat het snel beter.

Ha V, welkom! Heb je een draagzak? Dat is hier de oplossing voor het niet slapen. Mijn dochtertje heeft verborgen reflux en wil ook niet graag liggen (ondanks medicatie). Ik ben nu zelf overigens koemelkeiwitvrij aan het eten om KMA te onderzoeken, dat kan eronder zitten en ik geef nog borstvoeding voorlopig. Naast de ongemakken raakt ze ook soms oververmoeid omdat ze niet wil liggen, dus slaapjes in de draagzak zijn hier wel de oplossing voor, al is het voor je rug minder fijn.

Maar gisteren hebben opa en oma een uurtje opgepast en heeft de fysio mijn vast zittende rug heerlijk behandeld! Dry needling, kraken, masseren alles kwam langs en het voelt een stuk beter nu. Ga vrijdag weer! Ook sliep Magali daarnet vanaf 19u in m'n armen, kon haar om 21u overleggen en ze sliep toen tot 0.00! Hopelijk een goed begin van een goede nacht ??
Hoe is het verder met iedereen? Anoek weer alleen geweest, hoe lang is je man dit keer weg? Mamavantweeee heeft je kan het nog goed gemaakt? Doutzen hoe loopt het met de verhuizing en hoe gaat het met Adam?

He wat rot V., heeft hij dit al lang? Anders kan het misschien een sprong / groeispurt zijn?

Wat fijn dat je een goed begin had van de nacht SN, hopelijk is de rest van de nacht ook goed verlopen! Knap hoor dat koemelkvrij eten, ik zou het daar heel moeilijk mee hebben. Hopelijk werkt het!

Hier gaat het goed, we hebben volgens mij een fijn ritme te pakken en Hugo laat nu de nachtvoeding vallen. Slaapt ongeveer van 22:30 tot 06:30. Verder is het een hele rustige baby, totaal anders dan zijn broer. Dat was nu al een druktemaker die overal bij wilde zijn en dus overdag nauwelijks sliep. Hugo slaapt echt heel erg veel, maak me soms wel eens zorgen over het hechten want hij is eigenlijk alleen ‘s avonds tussen 19:00-22:30 langere tijd wakker en ligt dan bij ons. Maakt het wel makkelijk voor kolven, dat gaat gelukkig goed. Zo’n 4-5x per dag en heb dan voldoende voor 6 voedingen van 130-150ml. Nog steeds mega scheve verhouding, links is dan bijvoorbeeld zo’n 30ml en rechts 150ml. Zo raar...

Hi V, welkom! Ik herken wel wat je zegt, mijn zoon Jens heeft ook weleens dit soort dagen en toevallig de afgelopen paar dagen weer! Dat is wel pittig en ik weet ook niet zo goed wat te doen...

SN wat heerlijk dat je naar de fysio bent geweest! Hopelijk helpen de behandelingen goed en kan je er weer even tegenaan!
Marieke wat een heerlijke berichten zeg! Fijn dat Hugo het zo goed doet!

Hier gaat het even wat lastiger merk ik... Ik ga vooral mentaal niet zo lekker. Ik ben super onzeker of alles wel goed gaat met Jens, hij kan het me ook niet vertellen. De afgelopen dagen is hij dus niet in z'n hum en ik wil alles verklaren. Maar misschien komt het ook wel gewoon door mij.. Ik voel me een beetje eenzaam op de een of andere manier, ik moet heel erg wennen aan de nieuwe rol als moeder en dan die onzekerheid die erbij komt kijken, maakt dat ik een beetje zoekende ben. Mijn vriendinnen hebben allemaal geen kinderen en we hadden laatst een high tea en daar was dat goed te merken en voelde ik me buitengesloten! Mijn man is vannacht weer een nacht weg en kwam gister met het nieuws dat hij volgende week ook de hele week weg is, ook de nachten.. ook mijn eerste werkweek mist hij, dus ik moet Jens alleen afgeven bij het kdv... denk dat dat ook allemaal meespeelt in mijn stemming?

Ha Anoek, ik denk wel dat ik de verklaring heb van Jens zat tot eergister/gister in een sprong! Onze kindjes lopen gelijk en Magali kan vandaag ook opeens weer wat langer in haar wippertje zitten zonder gelijk te miemelen. Heb overigens een nieuwe wipper gekocht die meer rechtop is, de Baby Bjorn, heel fijn (wel heel duur, maar via marktplaats gevonden). Wel begrijpelijk je gevoelens Anoek, best lastig als je niet een vriendin hebt die weet hoe pittig het is en hoeveel het je bezighoudt. Jouw wereld is zo veranderd nu! Maar het wordt wel makkelijker hoor om weer tussen zo'n groepje te passen en weer meer jezelf te zijn buiten mama zijn. En ach alleen een hele week dag en nacht.. incl wegbrengen kdv, wat lastig ik snap dat je daar tegenop ziet! Je kunt het hoor!! Succes meid ??

Die Hugo, wat een heerlijk ventje zeg! Fijn Marieke, geniet maar van die rust.

Hier komt ook steeds meer rust, gelukkig. Beetje geaccepteerd dat ze vooral in de draagzak slaapt overdag. Het wegleggen in haar bedje gaat een stuk beter en ze is gewoon standaard na een half uur wakker en slaapt dan door in de draagzak. Ik begin stiekem een klein beetje te hopen dat het koemelkeiwitvrij eten wat op gaat leveren, maar we gaan het zien over een week ongeveer. ??

Welkom V en gefeliciteerd met je kindje.
Poeh anouk wat heftig als je mag zoveel weg is voor werk.

Hier gaat het opzich wel prima alleen beide kindjes nog erg verkouden.
Job slaapt nu sinds een paar dagen op zijn eigen kamertje. Het in slaap komen is nu wel echt een ding want als hij in bedje ligt huilt hij heel veel. We proberen hem te troosten in zijn bedje en uiteindelijk valt hij dan in slaap. Voornamelijk in de avond is het pittig. Afgelopen nacht heeft Job wel van 23:15 tot 7:30 geslapen dus dat was erg luxe! Ig schrok er vanmorgen zelfs van dat hij gewoon nog sliep.

Tot 7.30 wauw dat is fijn! Doe je nog wel eens huid op huid jennifer? Magali is in de avond vaak ook onrustig, dan lig ik even met haar boven op bed in het donker, zelf op m'n telefoon te chillen en beetje met haar te knuffelen, voor allebei fijn en dan kan ze daarna tegenwoordig dus alleen slapen in de nacht!

Sn fijn dat je rug weer even wordt behandeld! Hopenlijk snel wat minder klachten. En ook fijn dat je wat vooruitgang ziet in slaapjes snachts, ik hoop dat dat goed doorzet. Ik heb trouwens ook die wipper van bb, ook via marktplaats,  ideaal ding . Volop bezig met huis, gaat goed en hebben zin in verhuizing.  

Mariekesep woow dat klinkt echt hemels! Nog tips?
Anouk wat je schrijft, heel herkenbaar en ook heel logisch, je wordt voor de leeuwen geworpen als kersverse moeder maar echt je doet het heel goed! Zeker met een man die weinig aanwezig is heel pittig voor jou, je kunt het, het zijn fases en die gaan ook weer vorbij. Het willen verklaren is heel herkenbaar, maar geef jezelf de tijd he?! Je kunt niet altijd alles weten of kunnen verklaren. 

Jennifer, heel vervelend die verkoudheden,  hoop dat t snel over gaan want dan wordt t natuurlijk ook intensiever met slaapjes  

Hier gaat het overdag echt heel goed, pakt alle slaapjes mee op een dag en hebben nu ook door hoe we dat het beste kunnen bewerkstelligen,  leren de kleine man gewoon steeds beter kennen. De nachten zijn even wat onrustiger terwijl die eerst echt top gingeb, hij pakt allerlei extra voedingsmomenten wat niet echt chill is, mijn dag start nu bijna telkens om iets voor 5 en snachts ook 2 a 3X voeding, dus hoop dat dit snel weer bijtrekt naar een beter voor ritme, zo niet dan moet ik zelf even gaan ingrijpen. Wel echt een heel tevreden baby die bijna alleen maar brabbelt en lacht en slaapt, bijna niet huilt! Echt zo trots op hem. 
.

Terug
Bovenaan