Januari 21 kindjes en mama's

Pff, ik had natuurlijk niks moeten zeggen. Vannacht zat er hier ook steeds maar een uur of drie tussen de flessen. Hopelijk hebben onze kindjes snel de smaak van het langer slapen weer te pakken! Misschien is het een leeftijdsdingetje, aangezien ze zo dicht op elkaar zitten? 
Wat fijn, Tulipaa, dat ze zo goed is aangekomen. Voelt ze zich ook beter met de nieuwe medicatie? 
Olivier was op 25 februari 4700 gram en 59 cm. Dat was aardig gemiddeld geloof ik.
Hebben lactatiekundigen ook verstand van flesvoeding? Dan is dat misschien wel een idee. 

Oeh dat weet ik niet van de lactatiekundige, maar ik geef bv. Ben wel al bij een diëtiste geweest, maar dat was ook niet heel erg veel nieuws 

M Lies ah dat is dan net weer jammer ja! M’n eerste sliep zelfs door met 3 maanden weet ik nog, na m’n eerste werkweek was dat klaar… altijd als je denkt dat je er bent.. helaas! Maar hopelijk pakt Olivier het alsnog weer lekker op! Lastig die twijfel van die lipband, ook wel weer sneu om het te laten doen maar je wil er geen spijt van krijgen idd. Is het op latere leeftijd lastiger om te doen dan nu?

CvdLb ja de avond prikkels kwijt raken heeft Magali ook ja. Ik loop nu vaak in de draagzak tot ze slaapt (dat gaat een stuk lastiger op dat tijdstip) en probeer haar dan van 19-21 te laten slapen, vaak gaat ze daarna wel redelijk oke de nacht in.. maar niet elke keer helaas.

Doutzen wat shit zeg zo’n paniek aanval / herbeleving, enorm klote voor je! Weet wel dat je er echt vanaf kunt komen! En EMDR is minder erg dan zo’n paniekaanval. Zoek iig een therapeut waar je je op je gemak bij voelt (anders gewoon switchen hoor). Maar het aangaan heb ik uiteindelijk pas gedaan toen ik weer zwanger was van de tweede, dus ken heeeel goed dat je het het liefst zou uitstellen?

Jennifer wat vervelend al zo lang verkouden! Hier nu ook een verkouden baby, zo lastig met drinken.. en de speen spuugt ze uit om adem te halen en vervolgens wil ze hem weer.. hoe gaat het met job z’n sleutelbeentje? En de reflux?

Tulipaa, die medicatie hebben wij ook! Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat helpen! Magali is van 23-12 en woog vorige week (dus bij 10,5 week) 5200 gram, lengte rond de 60cm.

Zwaantje fijn dat max wat langer slaapt nu. Lekker als hij dat blijft doen??

Anoek dat klinkt inderdaad wel als wat meer dan alleen een sprongetje bij Jens ja! Ben benieuwd wat voor vervolg onderzoek jullie gaan doen?Toch hebben we best veel onrustige baby’s hier. Misschien was ik gewoon verwend met mijn eerste hoor, maar die had gewoon regeldagen en sprongetjes en dan hing hij de hele dag in de draagzak (we noemden hem dan stickertje) en verder was hij chill en blij. Of alle mama’s met chille baby’s zijn afgehaakt op ons geklaag haha

Hier na het gedoe vrijdag bij de huisarts eigenlijk 2 heeeele goede dagen gehad. Huiltjes ipv krijs partijen en meer lachen. Ook 2 nachten goed geslapen in de co sleeper (hier is een ruk van 3 uur al feest haha).

Ik had afgelopen week het gevoel dat de medicatie uit werkte, maar nu dus weer een beter beeld. Ik ben nu 1,5 week koemelkeiwitvrij aan het eten. Zou het dan toch een effect daarvan zijn? Ik probeer er maar vooral van de genieten en te duimen dat dit door blijft zetten zo… ???

Haha, SN, toch heerlijk om hier lekker van ons af te kunnen klagen. Fijn dat het bij jou de laatste dagen een stuk beter gaat!
Voor de balans post ik dan maar even een positief bericht. Ik ben namelijk een hele trotse mama momenteel. Olivier heeft vannacht geslapen van 23.30 tot ik hem wakker maakte om 7.00 uur! En hij werd ook nog eens wakker met een grote lach op zijn gezicht, heerlijk!
(zelf ging ik vannacht dus bij elk kreuntje en geluidje kijken of hij al honger had haha) 

SN, wat fijn dat er verbetering in zit met de nachten! En het lijkt toch te helpen dat dieet. Pittig lijkt me dat hoor, koemelk zit in zoveel producten. En ik zou de kaas zo missen, dat is echt mij craving ☺️

Mlies terecht een trotse mama hoor! Super fijn zo'n nacht!
Idd veel onrustige baby's. Sanne huilt overigens vrij weinig moet ik zeggen. Het is meer dat ze niet makkelijk aankomt en niet echt doorslaapt. Afgelopen nacht wel maar 1 voeding gehad dus dat was wel lekker na wat mindere dagen. Vanmorgen heb ik dr in het ledikant gelegd (ze ligt normaal in de wieg) met de projectie en muziek van de babyfoon aan. Het eerste uur was het veel huilen, maar ik heb toch even mijn strijk afgemaakt en gestofzuigd met tussendoor steeds even bij haar kijken. Na de voeding nog eens geprobeerd in een slaapzakje en toen was ze een half uurtje stil. Ik betwijfel of ze echt geslapen heeft, maar het is een begin. Later heeft ze drie uur in de maxicosi geslapen en dat overlapte een uurtje met mijn oudste. Voor het eerst sinds de kraamweek had ik echt even mijn handen vrij, heerlijk! Volgende week gaat ze al twee keer wennen bij het kdv, spannend is dat! Maar ook wel fijn dat ik dan voor het eerst even een paar uurtjes voor mezelf heb. Kan ik ook wel naar uitkijken!

@SN met Job zijn sleutelbeen gaat het goed. Hij is heel actief met beide armen. Met het spugen gaat het ook een stuk beter. Job krijgt nu 5 voedingen per dag 4 voedingen van 150 4 schepjes AR en 1 nutrilon 1 en 1 vandoeding van 180 5 schepjes AR en 1 nutrilon.
Is bij jullie de 8 weken controle oo het consultatiebureau wel doorgegaan? Bij mij was dit telefonisch en met 3 maanden krijgt Job zijn eerste inenting.

Wat fijn M Lies! Heel goed om ook positieve punten te delen! De eerste kindjes gaan alweer wennen bij het kdv, de tijd vliegt echt zeg! Ik zie Magali dat echt nog niet doen, ondanks dat ze nu 12 weken is. Bij m’n zoontje kon dat prima met 12 weken. Gelukkig hebben we met haar ook nog even. Helaas gaat het hier weer slechter… De medicatie deed het eerst even goed en toen sliep ze ook in de co sleeper, maar de werkzaamheid liep terug en helaas wilde de kinderarts daar niet iets aan doen en gooide hij het op andere factoren (terwijl dat wel bekend is van dit medicijn dat ze er snel gewenning van krijgen, plus we zitten echt op een minimale dosering die inmiddels zelfs te laag is voor haar gewicht). Het is dus zo gebleven en we zijn sinds gisteren echt weer terug bij af. Ik slaap zittend met een onrustige meisje, ze krijst vaak van de pijn en wegleggen is ook voor een half uur geen optie meer. En de kinderarts kan ons 29-03 terug bellen.. ben er dus helemaal klaar mee even! Huisarts gaat voor ons bellen vandaag, die lijkt wel aan onze kant te staan (die luistert tenminste naar ons verhaal, de kinderarts zegt gewoon ‘ze valt niet af dus ik denk niet dat het reflux is’, terwijl bij verborgen reflux de voeding er niet uit komt, dus ze idd niet afvallen. Het is trouwens voor mij helemaal niet zo verborgen, ze rochelt, huilt, slikt en heeft geïrriteerde slijmvliezen. Ook ik heb weer uitslag van haar speeksel, dat was ook weg. Het is echt frustrerend, je zou als ouder met zo’n kindje extra hulp moeten krijgen en niet nog een strijd er naast moeten leveren. Ik werk zelf in de zorg en ben hier echt van geschrokken moet ik zeggen. Maarja als er vandaag geen bericht komt van de kinderarts of via de huisarts, ga ik om een andere vragen. Zie inmiddels enorm op tegen de avond en nacht. Bleh waren we net een beetje op de goede weg..

Fijn Jennifer dat Job het goed doet met z’n sleutelbeentje! Hier is de 8 weken controle idd wel door gegaan ja.

Boah SN wat een kut kinderarts sorry dat ik het zo zeg... je zou toch zeggen dat als je kinderarts bent extra je best zou doen... wat ontzettend frustrerend dat magali nu weer terug bij af is en wat uitputtend voor jou dat je geen normale nacht kan pakken. Ik heb echt dikke respect voor je hoe je het doet. Hopelijk kan de huisarts jullie helpen en anders een andere kinderarts inderdaad.

Terug
Bovenaan