Januari 21 kindjes en mama's

Klinkt alsof het echt heel goed gaat bij jou, Zwaantje. Wat fijn!
Hele goede tip om de merken eerst te mixen. Ik ben twee weken geleden op aanraden van het cb in 1x geswitcht van merk en daar heeft Olivier enorm last van gehad.

Goeie tip van de wipstoel, Tulipaa. Ik ga morgen meteen even op zoek naar eentje via Marktplaats. Hoop dat je snel van je verkoudheid af bent!

Wij gaan vannacht proberen Olivier op z'n eigen kamer te laten slapen. Spannend vind ik het!
Hier gaat het de laatste dagen belabberd met slapen, vooral overdag. Steeds na 45 minuten klaarwakker.
En met de voeding zitten we ook niet in een lekker ritme. We komen nu weer op 7 flessen per etmaal en daarmee ook boven de maximale hoeveelheid die hij mag.

Zwaantje, klinkt idd alsof jullie in een goede flow zitten!
Mlies, wat spannend idd! Ik ben benieuwd hoe het bevalt! Misschien gaat het slapen straks ineens beter, ook overdag.
Ik werk vier dagen en mijn vriend ook. Daarnaast hebben we twee dagen opvang en onze moeders springen bij. Ik zit er aan te denken om ze ieder op 1 kind te laten passen ipv om de week op twee. Lijkt me anders best pittig voor ze. Na dit schooljaar wil ik misschien een dag ouderschapsverlof op gaan nemen, maar dat hangt een beetje af van hoe het tot die tijd bevalt en van de taken die ze voor me in petto hebben.

#plafonddienst (kom niet in slaap).
@MLies Spannend! Ben benieuwd hoe het is gegaan. Max groeit langzaam uit de wieg, dus gaat binnenkort ook 's nachts naar zijn ledikant.

We mogen inderdaad niet klagen met Max. En eerlijk, na die heftige periode in het ziekenhuis ben ik ook wel erg blij dat het thuis allemaal wat rustiger verloopt. Mijn hoofd zit met dagen nog zo vol van alles.

@Tulipaa Ohja jij zit ook in het onderwijs! Ik werk na de meivakantie eerst weer 4.5 dag. Mijn vriend blijft 1 dag werken (mede door zijn handicap). Mijn ouders zullen straks voor een deel oppassen en mijn vriend zal een aantal dagdelen zelf voor Max zorgen.

Volgend schooljaar neem ik 1 dag ouderschapsverlof op. Ik moest dit voor 1 maart al ingediend hebben terwijl ik nog niet eens weet of m'n contract wordt verlengd. Ik wacht het nog even af ...

Ondertussen ga ik maar weer een poging doen om te slapen! X

Tot nu toe moest ik er helaas elk uur uit om te troosten/speen terug te geven. En nu toch de nachtfles, waarvan ik zo hoop dat hij hem vaker gaat overslaan (vorige week 1 keer).

Kan me voorstellen dat je hoofd nog erg vol is van de ziekenhuisperiode, Zwaantje. Toen mijn dochter in het ziekenhuis lag, hield ik een dagboekje bij, welke ik later nog heb aangevuld. Het van me afschrijven heeft mij wel geholpen.

Qua werk ga ik straks eerst 3 dagen werken, ipv 4. Mijn vriend doet 1 dag, zijn ouders 1 en mijn moeder 1. Deze week begonnen Olivier te laten wennen bij de oma's.

Ohhh Mlies, pittige nacht dus! Hier is het ook huilen met de pet op. Ik ging om 20.00 uur naar bed, maar ben er sindsdien al vier keer uitgeweest. Steeds een uur bezig met voeden en omhoog houden dus er blijft hier ook weinig tijd over om te slapen... Ik  hoop maar dat het komt doordat ik gisterenmiddag een borst heb afgekolfd omdat hij zo vol zat en dat ze daardoor te weinig melk binnen heeft gekregen. Ik moet er namelijk niet aan denken een paar van dit soort nachten achter elkaar te hebben. Als ik me dan bedenk dat ik over een maand weer moet gaan werken dan krijg ik daar toch wel stress van hoor... Gelukkig kan er in een maand nog veel veranderen...

Klinkt inderdaad goed @Zwaantje, en zeker na zo’n heftige ziekenhuisperiode!
@Mlies en Tulipaa; ik hoop dat jullie kleintjes snel doorhebben hoe fijn het is om door te slapen. Tulipaa; ging je oudste doorslapen voor het einde van je verlof?

Hier sinds 1,5 week weer een keer een nachtvoeding gehad en dat was weer even wennen ?. We hadden hem wel al om 8 uur naar bed gebracht dus het zat er ook wel in, normaal gaat hij rond 10-11 uur slapen voor de nacht en trekt het dan door. Maar wij rommelen heel erg met de voedingen. Hij lijkt een groeispurt te hebben en dronk uit het niets een 180ml fles leeg (foutje van vriendlief, ik boos over verspilde afgekolfde melk maar bleek achteraf dus niet terecht haha) en 2,5 uur later nog eens 150ml. Wij gaan dus over het maximum heen en wilde hem daarom op bed leggen voordat hij nóg een fles zou drinken. Hij had gister ook 5 poepluiers opeens dus wellicht zat het allemaal niet helemaal lekker.. benieuwd wat vandaag weer brengt

Ik ga straks weer 4 dagen werken, mijn vriend werkt 5 dagen (ook de zaterdagen). Maandag komen mijn ouders in ons huis oppassen vanaf de middag, dinsdag is mijn vriend thuis en woensdag/donderdag naar de opvang. Over vier weken alweer gaan wennen!

@Zwaantje wat fijn dat er wat tijd is voor rust en genieten bij jullie! Moet voor jou extra heerlijk zijn dat hij zo goed groeit na die valse start, knap hoor van Max!

@Tulipaa dat is inderdaad een pittige nacht zeg! Hoe doet Sanne het verder op de Rantinide? Merk je verschil?

@Mariekesep je geeft toch alleen bv, maar dan via de fles? Dan is er geen max toch? Had voor Magali gekolfd gisteren, we aten bij m'n schoonouders en dan kon opa haar ook een flesje geven en ik had wat veel gekolfd voor de zekerheid, ook rond de 180. Maar dat flesje ging er ook helemaal in, en daarna gewoon weer een voeding!

Magali komt elke 3 uur, eigenlijk dag en nacht. Ze slaapt nu wel weer in de co sleeper en lijkt veel rustiger. Heeft wel sinds vrijdag niet gepoept en is erg huilerig. Dat is alleen wel anders dan het krijsen, ik denk dat ze te moe is van heel lang niet lekker slapen en pijn hebben dus hoop dat dat beter wordt ??? Heb me op m'n werk ziek gemeld, zou 26-3 weer starten maar ben nog echt niet hersteld en zo intens moe nog. Hoop dat er nu een omslag komt, want heb er eigenlijk wel weer zin in om aan de slag te gaan. Ons schema is: ik vrij op maandag, m'n man op dinsdag, kdv op woensdag, schoonouders op donderdag en op vrijdag komt om de week mijn moeder hier heen (die woont verder weg) en om de week naar schoonouders. Bij m'n schoonouders zijn ook een neefje en nichtje dus dat is super leuk. Heel erg verwend dus hier met de opa's en oma's!

Wow veel mama's die vier dagen werken. Ik ben in mijn omgeving zo'n beetje de enige dus leuk om te zien dat het hier zo anders is!
SN, ik merk wel dat ik haar overdag nu slapend in haar wieg kan leggen en dat ze dan doorslaapt. Ook in de kinderwagen huilt ze bijna niet meer en valt ze makkelijker in slaap. Verder vind ik haar veel alerter en ze lacht meer, maar dat kan ook komen doordat ze weer wat ouder is. Dat echte ieniemini is er nu wel vanaf hè?
Marieke, klinkt idd als een groeispurtje! Mijn oudste sliep wel door op een gegeven moment, maar net toen ik ging werken (ze was toen vier maanden) werd dat weer minder... Met 9 maanden ging het toen pas weer echt goed.
SN, heel verstandig dat je je ziek hebt gemeld. Werken is toch niet te doen joh met zo'n slaaptekort!

Terug
Bovenaan