Januari 21 kindjes en mama's

Hallo allemaal! Blijft lastig hè, die ritmes die dan weer omgegooid worden haha! Hopelijk kunnen jullie vandaag een beetje bijslapen!

SN heel goed dat je je hebt ziekgemeld! Eerst even wat betere dagen en dan ziet de wereld er weer anders uit! Ik ga nu mijn laatste week verlof in en start dan weer 29-3. Afgelopen vrijdag heb ik even ingebeld bij de digitale vrijmibo dus de drempel voelt nu wel iets lager. Ook de eerste wendag op het kdv ging afgelopen week heel goed! Donderdag weer een halve dag en dan gaat hij daar maandag en dinsdag naartoe. Ik ben dan donderdag vrij en vrijdag gaat hij maar m'n ouders. Om de week werk ik dan ook op de woensdag en gaat hij naar mijn zusje of schoonmoeder. Dus ik ga 28 uur werken, 3 om 4 dagen!

Hier is nog niet echt een ritme qua doorslapen, maar ik merk wel dat het heel veel beter gaat met Jens. Hij slaapt overdag veel beter en regelmatig ook in zijn eigen ledikantje. Ik merk ook dat ik dat wat meer heb losgelaten, gisteren heb ik 2 uur met mijn slapende baby op de bank gelegen, dat was echt heerlijk! Het huilen is ook een stuk minder, we zijn 2x naar een osteopaat geweest en in de dramaweek ben ik naar de huisarts geweest en die stuurde me door naar de huilpoli in Het ziekenhuis. Afgelopen vrijdag zijn we daar geweest en is Jens helemaal van top tot teen gecheckt. Gelukkig is er lichamelijk niks aan de hand. De afspraak was ook heel goed voor ons, want we konden ons verhaal kwijt en we kregen heel erg veel uitleg over huilen en de ontwikkeling van baby's. De arts heeft ook gekeken naar wat Jens allemaal kon en hoe hij op bepaalde dingen reageerde. Daar zag ze meteen dat hij veel kenmerken had van een baby die zich sneller wil ontwikkelen dan hij kan en dat zorgt voor frustraties bij Jens. En hij reageerde ook heftiger op prikkels, schrok heel snel en die combinatie zorgt waarschijnlijk voor het huilen. Hij groeit hier vanzelf overheen gelukkig! Maar wij zitten al bijna een week in een goede flow en dat versterkt het natuurlijk allemaal wel. Nu ik ook de bevestiging heb dat het lichamelijk goed met hem gaat, kan ik ook veel makkelijker een knop omzetten en trek ik het huilen veel beter! En daardoor gaat Jens ook minder huilen, ik zit gewoon een stuk beter in mijn vel! Ook afgelopen weken met wat meer jonge moeders afgesproken ipv mijn kinderloze vriendinnen en dat was ook heel erg fijn!

@Tulipaa nou dat zou heel goed de werking van de Rantinide kunnen zijn! Ben wel benieuwd of jullie ook gaan meemaken dat het op een gegeven moment z'n werking verliest, al zal bij jullie de dosering misschien wat beter afgestemd worden op haar gewicht. Vraag anders om Nexium zou ik zeggen.. want ik durf het bijna niet te geloven maar het gaat echt super goed met Magali! Ze lacht meer, krijst niet meer, huilt alleen nog als ze moe is (en dat is ze enorm, volgens mij komt ze nu pas eindelijk een beetje aan lekker slapen toe!). Gisteravond lag ze vanaf 20.30 in haar bedje te slapen en ben ik lekker in bad gegaan en vanavond hadden we beide kids om 19u in bed. We wisten niet wat ons overkwam! Magali ligt nu nog te slapen, heb haar om 18.30 na een lekkere douche in bed gelegd. Echt winst momenten zo! Zou het dan toch eindelijk...?
Ja dat ziek melden vond ik best lastig, maar ik werk idd 4 dagen met een opleiding erbij en merkte aan alles dat als ik nu te hard door ga, ik over een half jaar in stort. Een verbouwing tijdens zwangerschap en dan 3 maanden een huilbaby en nauwelijks slaap heeft er wel ingehakt. Maar hopelijk blijft de stijgende lijn ??

@Anoek wat fijn dat jullie zo goed geholpen zijn en dat je aan de bel hebt getrokken! Fijn dat Jens er weer wat lekkerder in zit en knap dat hij al zo goed naar kdv is gegaan! Mooi hoe je altijd zo positief bent, ondanks dat je ook veel op je bordje hebt zo! Contact met andere mama's ipv vriendinnen zonder kinderen is soms ook wel heel lekker ja.
Deze week bleken weer 2 vriendinnen van me zwanger (waarvan eentje er lang op moest wachten), zo gezellig dat iedereen om ons heen kindjes heeft of krijgt.

Nou weer even bij gelezen al weet ik nu ook niet meer zo goed wie wat heeft geschreven.
Hier gaat het eigenlijk heel goed. Job slaapt nu al een week of 2 alle slaapjes in zijn eigen ledikantje. Ook hebben we geen nachtvoeding meer gehad sindsdien. Hopelijk blijft dat zo. De avonden zijn hier overigens nog steeds dramatisch vaak alleen maar huilen en een onrustige Job. Vanavond ging het wel al wat beter maar toch wel weer stuk of 10 keer bii hem geweest om te troosten en tutje terug te geven. We worden ondertussen wel moedeloos van die avonden... en ik mag eigenlijk niet klagen als ik jullie verhalen lees.
Wij gaan donderdag lekker een weekendje weg ben benieuwd hoe dat gaat.
Ovee 2 weken begin ik met werken op eerste paasdag. Ik werk 1 week drie dagen en de andere week 5 dagen ivm werkweekend ( zorg hé). Hier gaat de oudste 2 ochtenden naar de opvang en Job 1 ochtend naar oma en 1 ochtend naar de opvang. Verdere opvang doen mijn man en ik samen. Het scheet ook dat ik geen volledige dagen werk. Ik heb een ochtendroute dus ben max 12:30 thuis en avondroute start om 17:30 dan is manlief weer thuis. Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat als ik dubbele dienst heb (ochtend en avonddienst) + 2 kindjes?. Nouja deze mama gaat proberen te slapen. Slaap lekker iedereen.

Sn  wat goed dat je voor jezelf kiest ,heel belangrijk! En fijn om te lezen dat er toch kleine sprongetjes vooruit zijn, heeft een mens ook echt nodig! 

En wat een wisselende verhalen van hele nachten slaap tot amper slaap. 

Hier is het sinds 2 weken muizen, Adam slaapt snachts in een ritme van om de 2,5 uur soms 3 voeden.  Ik word onzeker en voel me inmiddels een spook, 19 kilo afgevallen en elke week komt daar wel een kilo bij.  Heb het gevoel dat het voeden toch ergens verkeere gaat, doordat de nachten zo kort zijn voel ik me ook erg moe, mijn man doet sinds week 4 niks meer in de nachten wegens zn nieuwe werk, voel me er dus nogal eenzaam in. Ik weet even niet hoe dit te doorbreken en zit aan een flesje kv voor de nacht te denken maar wil ook weer niet dat Adam darmkramoen oid krijgt.  Phoe echt even moe en moet even weer in een positieve vibe komen, die is nu ver te zoeken. Dus alle tips welkom!

Aah Doutzen, een heldin ben je! Weet je vriend wel dat je je zo voelt? Ik kan me voorstellen dat hij best een keer een nacht een (gekolfd of kv) flesje wil geven zodat je een keer 'vrij' bent? Het afvallen zou ook nog iets met je productie kunnen doen, waardoor Adam vaker komt voor drinken schoot door m'n hoofd.. aan de andere kant komt Magali ook nog elke 3 uur, wat dus inclusief rechtop houden 2 uur slaap steeds is, dus is dat misschien niet waar. Maar kijk wat nodig is om voor jezelf te zorgen, want zo ga je er zelf stuk aan en dat is ook niet de bedoeling! Misschien is de overstap of aanvullen met kv helemaal geen slecht plan! Kom jij ook weer iets meer op krachten! Na het stoppen met bv, voel je je qua hormonen en vermoeidheid wel beter is mijn ervaring. En meld je aan voor hulp bij de verwerking zou ik zeggen. Evt eerst gewoon bij de POH van de huisarts. Wij hebben nu bij t ziekenhuis een pedagogisch begeleider (standaard bij 'huilbaby's'), moest er even aan wennen omdat dit ook een beetje m'n vak is, maar heb er wel gebruik van gemaakt. Voelt goed om even m'n verhaal kwijt te kunnen en te horen dat ik het goed aanpak, plus wat tips te krijgen. Ik gun jou ook zoiets!
Ik had vandaag een dag met Magali, de peuter en de hond, alles ging ongeveer mis en ik merk dat ik echt geen reserves meer heb. Ik verdraag geluid niet goed meer en dat is niet handig als de hond loopt te piepen, de peuter loopt te dreinen en schreeuwen en Magali huilde vandaag weer veel (was enorm moe en kwam niet goed aan haar rust). Voelde me vanbinnen echt helemaal ontploffen, zo'n rot gevoel. Kon alleen maar huilen toen m'n man thuis kwam en het was nog wel m'n verjaardag. Werd helemaal gek van de lief bedoelde appjes dat ik me maar goed in de watten moest laten leggen, door wie in hemelsnaam?? Hier dus de afspraak nu dat ik een flesje ga kolven voor de nacht, zodat m'n man een stukje kan overnemen, en ik iets kan bijslapen. Ik ga nu in elk geval ook slapen, in de hoop op wat rust ??

Iedereen een goede nacht en als het een slechte nacht is, zie ik de nachtelijke berichtjes graag verschijnen?

Doutzen, onder het mom gedeelde smart is halve smart.... hier is het gemiddeld ook om de drie uur hoor (met zoals SN zegt dan idd twee uur slaap). Soms maakt ze een langere ruk, maar dan is de tweede meestal weer korter. Toevallig vannacht 5 uur en ruim 3,5 uur maar toen was onze oudste in de tussentijd aan het spoken (oftewel hysterisch gillen en krijsen) dus dat schiet dan ook niet op.... Wat hier wel helpt is dat mijn vriend zaterdagochtend de kinderen allebei mee heeft genomen naar mijn schoonouders en ik dus van negen tot twaalf kon slapen. Misschien wil je vriend ook zoiets doen? Wanneer de kinderen uit huis zijn slaap in stukken beter merk ik.
SN,nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik snap je frustratie. Wat fijn dat je vannacht een voeding over kunt slaan! Slaap lekker alvast, het is je gegund. Ik ga ook snel mijn bedje opzoeken, trusten!

SN allereerst gefeliciteerd , maar een rotdag was het dus ik wens je toe dat je t kunt vieren op een andere dag. Van wat je beschrijft ga je je nou niet bepaald jarig voelen, wat een rotgevoel kun je dan hebben na zo n dag, bah, niks aan.  Ik weet t je kiest er niet voor maar heb echt veel respect voor jou! Je doet het heel goed! En ook goed om erover te praten.  Bij mij is daarin ook de eerste stap gezet;)  mijn man weet inmiddels dat ik er ff doorheen zit maar wil niet bijspringen in de nacht, op zn nieuwe werk wordt zn aandacht en energie geëist en op de avonden is hij klussen... mn dagen zijn dus echt lang momenteel.   

Tulipaa, ja schijnt wel normaal te zijn.. hier was de grote meerderheid 2 a2,5 uren waarvan 1 uur voeden en in slaap komen.echt slopend. En omdat Adam eerst gemakkelijk 4 en 5 pakte begon ik dus erg te twijfelen of er niet iets mis is.  Tot vanavond, het is gewoon vandaag regeldag, hij heeft letterlijk 4 keren gedronken in drie uren waarvan 2x 50 minuten, toen dacht ik ah! Regeldag!  Blijkbaar metveen of andere bizar lange aanloop? dikke respect voor jou ook wanneer je oudste zich dan nog tussendoor meld.  Wel een goede oplossing van je man. Ik ga mn man vragen of hij dat dit weekend wil gaan doen zodat ik even een paar uren kan pakken. Thnx voor de tip! En voor de gedeelde smart;)

Poeh, Doutzen, wat een respect voor hoe jij het doet! Echt pittig dat het zo'n aanslag op jouw lichaam heeft en je zoveel afvalt zeg. Hopelijk waren het inderdaad regeldagen en gaat het vanaf nu weer beter!
Dat jouw man niet bij wil springen in de avond en nacht vind ik persoonlijk echt oneerlijk. Maar jullie moeten het regelen hoe het voor jullie werkt. Mijn vriend en ik hebben nu afgesproken dat we om en om een 'nachtdienst' draaien. Natuurlijk is dat met flesvoeding wel makkelijker. Maar ik trek die doorwaakte nachten inmiddels echt slecht, dus fijn dat wij het kunnen delen. Onder heel veel protest en gemopper van mijn vriend hoor, maarja, het is ook zijn kind :)
SN, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Echt balen dat het zo'n dag was. Kan me zo goed voorstellen dat je aan het eind van de dag alleen nog maar kon huilen. Ik voel echt met je mee. Top dat jouw man een voeding over kon nemen. Hoop dat je lekker hebt geslapen!
Hier zijn de afgelopen 3 dagen super goed gegaan, Olivier slaapt steeds snel in in zijn wieg op zijn eigen kamer en ik maak hem vaak dan na 2 tot 2,5 uur weer wakker i.v.m. dag-nachtritme. De nachten daarentegen zijn belabberd. Hij wordt om de 30-60 minuten wakker om zijn speen. Vannacht wel pas om 5.45 uur zijn nachtfles gehad (hele ritme op de kop), dus daar was ik dan wel trots om. Mochten jullie nog tips hebben voor de nacht, hoor ik ze graag! Snap er niks van waarom hij het overdag wel kan en 's nachts niet...

Terug
Bovenaan