Januari 21 kindjes en mama's

Mlies dankje voor je bemoedigende woorden. Soms zit je gewoon even in zo n fase waarbij het niet lekker loopt en dan kan het maar zo zijn dat je 3 dagen later ineens vet hieperdepieper blij bent met hoe t die dag gaat, zo probeer ik maar te denken, het komt goed het is maar een fase. Maar klopt, mijn man is wel wat te makkelijk momenteel, irriteer ik me aan, heeft komende twee weken vrij en dan ga ik die nachten ook van hem vragen.
Wat fijn dat Olivier het zo goed doet!  Dat speentje hadden wij hier ook, mijn oplosding, snachts geen speen, tenzij hij echt mega onrustig oid is.  En anders kun je proberen het speentje bij diepe slaap heel rustig uit mondje te halen. Zodat ie m niet mist. Maar oke, ik doe ook maar wat hè,  misschien heb je er iets aan. 

Dank voor de felicitaties meiden! Heb idd een lekker potje gejankt en vroeg naar bed gegaan haha. Vandaag was m'n man vrij, die heeft Magali met de hond op een lange wandeling mee genomen, waardoor ik even alle aandacht had voor m'n zoontje. Heb heerlijk mindfull met hem met de Duplo zitten bouwen en de was opgeruimd. Ook naar de osteopaat vandaag. Tips gekregen om haar te helpen ontspannen en de ontlasting beter weer op gang te krijgen. Wat hij zei, paste ook goed bij hoe ik het ervaar. Het is een alerte, wat overprikkelde baby. We hebben wat massage tips gekregen en we hadden ook al een aantal dingen goed gedaan, zoals een hemeltje boven het bed, omdat ze alles in zich opneemt en ons dus nodig heeft om tot rust te komen. Ik denk dat we haar ook binnenkort op haar eigen rustige kamertje gaan laten wennen.
MLies wat frustrerend als hij het op de dag wel goed doet! Ik merk bij magali dat als ze erg onrustig nog is (begin van de avond/eind vd dag) dat ze dan ook echt haar speentje nodig heeft met slapen. In de nacht niet, dan slaapt ze kennelijk dieper. Misschien dat Olivier gewend is aan de geluiden overdag en het in de nacht te stil is? Je zou evt white noise kunnen overwegen in dat geval, dat was hier ooit een goede tip van Mamavantwee! Werkt hier goed, ook juist overdag omdat het nooit echt stil is in huis als we allemaal thuis zijn en Magali slaapt op de dag juist heel licht en onrustig. 
Ikbendoutzen, wij hebben nu afgesproken dat ik heel vroeg naar bed ga, rond 20u en m'n man dan de eerste voeding doet die komt. Dat is de laatste dagen vaak rond 22u/22.30, dus voordat hij gaat slapen. Dat geeft mij extra uurtjes slaap en voor hem geen gebroken nacht. Misschien kun je zoiets met je man afspreken, mocht Adam ook rond die tijd nog drinken?

Oh Tulipaa helemaal vergeten op jou te reageren, maar pff jij hebt het ook pittig zeg! Onze peuter is ook 4x per nacht wakker.. m'n man gaat dan en dat is wel steeds maar kort omdat het even aai over de bol is en klaar (hij ligt veel te dromen geloof ik), maar dat gekrijs lijkt me super pittig! Hoop voor jou ook een goede nacht vannacht, die heb je ook wel weer nodig lijkt me!

Dat gekrijs trek ik idd ook slecht. Hoewel ik er tijdens mijn zwangerschap nog veel slechter tegen kon haha.
Sanne is gisteren en vandaag gaan wennen bij het kdv. Het was goed gegaan alleen wilde ze daar ook niet in een bedje slapen. Gisterenochtend had ze thuis ook nauwelijks geslapen dus ze was haast de hele dag wakker. Vannacht sliep ze van 20.15-3.15, heerlijk! En daarna van 4.30-7.30 Lotte was ook maar even kort wakker dus we hadden een top nacht! Vandaag heeft ze wel veel geslapen na thuiskomst en Lotte moest ik ophalen want die had koorts en is snotverkouden dus fingers crossed voor aankomende nacht ☺️

Dankjulliewel voor het meedenken! De speen is wel echt nodig om in slaap te vallen, maar de white noise ga ik meteen proberen!

SN, zijn het ook tips die je kan delen voor het op gang helpen van de ontlasting? Olivier poept soms 1 of 2 dagen niet en heeft daar dan duidelijk last van. Zo ook vandaag, erg huilerig en dat na zo’n slechte nacht, pfff…

M Lies, ja zeker, ik zal het proberen! Masseren onder de voetjes. Beentjes richting rompje duwen in kikkerstand, dus met de knietjes naar buiten. Dan spreid je licht de anus, dit leverde bij Magali gelijk wat scheetjes en verlichting op. Ook masseren op de buik, net boven de navel zachtjes met je hand rondjes draaien met de klok mee. Samen douchen met de douchestraal op het buikje of de nek gericht. Ook wat rek oefeningen voor een ontspannen lijfje, op de rug leggen, beentjes naar een zijkant en met het hoofdje de andere kant op laten kijken. Tenslotte masseren tussen de schouderbladen. Idee is geloof ik deels de buik en darmen rechtstreeks stimuleren en deels het idee dat ze door spanning ontlasting vast houdt. Dus daarvoor op tijd afschermen van prikkels (hemeltje boven het bedje, voeden in rustige ruimte ipv de drukke woonkamer, draagzak bij overprikkeling). Hoop dat je er iets aan hebt!

Hier zojuist geslapen van 20.00-3.00 omdat manlief om 22.30 een flesje heeft gegeven. En hopelijk straks nog een paar uurtjes!

Tulipaa niet willen liggen klinkt toch alsof ze nog wel last heeft van de reflux? Evt Nexium/omeprazol vragen, dat werkt hier dus ook echt veel beter dan de Rantinide. Het kan ook een staartje zijn van de eerdere klachten. Zo durft Magali überhaupt niet goed te liggen. Vandaag in de maxi cosi gelijk hard huilen en na 2 min was ze stil en keek ze zich te beseffen 'he dit doet geen pijn meer'.

Wat heerlijk SN, zeven uur slaap! Zo blij voor jou! En wat een fijne tips! Gaan we hier zeker ook proberen.
Dat liggen is denk ik meer dat ze gewoon graag vastgehouden wil worden. In haar wiegje huilt ze namelijk niet, maar in dr ledikant wel. Ik denk dat ze dan gewoon te veel lege ruimte om zich heen heeft ofzo. Morgen weer naar de osteopaat!

Ja en er is vanmorgen gepoept! ??? De tips hebben hier dus heel goed gewerkt, vooral het zachtjes spreiden van de beentjes met knietjes naar buiten. Toen ging ze zich afzetten en lukte het haar! Super fijn, was al bang dat er weer iets van medicatie zakjes oid gebruikt zouden moeten worden en wil de darmen het het liefst zelf leren doen.

Terug
Bovenaan