Januari 21 kindjes en mama's

Hier nog een tip voor kindjes die wel in een wiegje slapen maar onrustig in het ledikant: wij hebben bij het hoofdeinde het Voedingskussen liggen en ligt dus ook deels langs de zijkanten. Daarnaast stoppen wij onze dochter strak in met het lakentje van fedde en Kees (kneiter duur) maar ze slaapt hier dus echt goed door! 

Ik ben wel heel benieuwd hoe ze het gat doen op de opvang, maar de basis thuis zit goed! 

Ohja en een kipkep kersenpit kussen werd nog aanbevolen. Heb er nu eentje gevonden voor 5 euro op marktplaats (volgens mij is de hoes goed te wassen). Ga er nu geen nieuwe meer voor aanschaffen want ze is al 3 maanden, maar lijkt me wel lekker voor haar.

Sn wat een rotdag had jij, denk dat we allemaal van die dagen hebben waarbij het je totaal aanvliegt en je er even helemaal doorheen zit. Fijn dat jullie goede tips bij de osteopaat hebben gekregen! Hoe gaat het vandaag? 
Mammavantwee dankje voor je tip! Is het niet gevaarlijk wanneer ze gaan rollen zo n kussen ad zijkanten?

Vanacht weer weinig slaap , ik hoop en denk nog steeds regeldag dus om de 1 a 2 uren voeden, mn man zag vanachtveindelijk in hoe zwaar het voor mij is en we gaan vanavond doen dat hij de laatste avondfles geeft en dan ga ik alvast slapen. Begint mn nacht vroeg maar kom ik iig aan slaap.  En lukt dit niet dan gaan we lactatiedeskundige inschakelen en nadenken over kv ipv bv. Maar ergens ben ik daar nog niet aan toe. 
Even vraagje op hoeveel voedingen zitten jullie nu per 24 uren?  Hier nu op 11 weken en gem. 8 voedingen(borstvoeding) waarvan 2 snachts  (afgelopen nachten 5 a 6 voedingen ivm regeldag)

Wij lopen ook bij de osteopaat (hier voor een flinke voorkeurshouding) maar hij merkte dat zijn darmpjes niet zo lekker liepen en kregen ook wat tips, lijkt op die van SN: je gaat zelf lekker zitten op de bank en legt een voedingskussen over je benen (opening dus aan je zijkanten) en dan leg je de baby met het nekje en hoofd iets omhoog en de benen in kikkerhouding tegen je aan. Zo zit je zelf ontspannen en kan de baby ook ontspannen. Hier is het zo’n 8 van de 10 keer raak qua poepluier ?.

@Doutzen; ik zit op ongeveer 6 voedingen van 150ml borstvoeding afgekolfd. Doordat we geen nachtvoeding meer hebben kan ik in de ochtend 2 voedingen afkolven in 1x dus dat scheelt een keer kolven.

Gister zijn we naar het CB geweest en Hugo heeft een flinke groeispurt gehad: nu 5,6kg en 55cm.

Zon kussen in bed wordt vast afgeraden vanwege veiligheid denk ik ja ? maar ze kan nog niet rollen dus vertrouw ik er op dat het goed gaat! 

Tegen de tijd dat ze kan rollen is ze vast en zeker zo gewend aan slapen in haar bed dat zie er meteen uit gaat! 

Ik merk dat ik soms wat makkelijker wordt, bij een tweede. Bij m’n eerste vond ik ook alles eng en spannend en nu kan ik dingen veel meer los laten. 

Wij zitten nu sinds een paar dagen op 7 voedingen per dag (borstvoeding). Ongeveer om 6u, 9u, 12u, 15u, 18u, 22.30u en 2.30u, dus overdag elke 3 uur en in de nacht nu iets langer er tussen. Vorige week was het nog 8x. Magali is iets ouder dan Adam (3 maanden nu). Fijn dat je man het ook meer inziet ikbendoutzen, want het is echt teveel om in je eentje te doen! Weet je trouwens waarom je zoveel afvalt? Kom je niet aan eten toe bijvoorbeeld? Want anders zou ik medisch gezien ook me laten checken als ik jou was, want het is wel echt veel in zo'n korte tijd. Straks heb je een of ander vitamine tekort oid?
Hier sliep Magali in haar babynestje in de co sleeper en vandaag in haar ledikantje ook in het babynestje, dus denk/hoop dat de overstap misschien daardoor wel mee gaat vallen.

Job zit nu op 5 voedingen van 180ml. Hier gaat het poepen op en af meestal maar 1 poepluier.
Gisteren echt een helse dag gehad met veel krampjes en spugen. Het slapen in de avond is nog altijd verschrikkelijk hier alleen maar huilen, huilen en nog eena huilen. De andere slaapjes gaan echt prima alleen tussen 19:00 en 22;00 is het prijs. We hebben al alles geprobeerd maar niks helpt pfff.
Morgen gaan we een weekendje weg en zie echt op tegen die avonden. Het scheelt we hebben een vrijstaand huisje dus hopelijk heeft niemand lat van het gehuil.

Ach wat vervelend Jennifer, dat huilen ken ik wel en dat maakt je horendol.. wij hadden dat ook vanuit pijn en oververmoeid. De pijn is nu weg natuurlijk en we hebben nu een vast ritueel met douchen rond half 7 en dan naar bed. Ze gaat dan wel slapen (na even huilen). Ik hield haar steeds huilend vast tot ze slaperig weggelegd kon worden en m'n man legde haar op zo'n moment een keer gewoon in bed en toen ging ze slapen! Ze wilde dus juist niet meer geknuffeld worden.. rare druif. Daarom zo fijn om af te wisselen, dan bedenkt m'n man opeens weer iets wat werkt. Wie weet nog inspiratie voor jou? Sterkte iig ik snap dat dat de avonden aardig verpest zo...

Terug
Bovenaan