Januari 21 kindjes en mama's

Doutzen, klinkt als een goede verdeling voor de nacht! Ik geef nog 7 a 8 voedingen per dag. Hangt er van af of ze s nachts 1 of 2 keer wakker wordt. 

Marieke, Hugo is lekker gegroeid zeg! Fijn wanneer ze wat groter worden vind ik, dan zijn ze toch wat minder breekbaar. Goede tip ook voor het poepen. Hier hebben we daar geen problemen mee. Sanne heeft bijna iedere voeding wel een poepbroek. Omdat ze ook niet hard aankomt heb ik het idee dat ze lang niet alles goed verteerd en vandaar dus ook meer poept.
Jennifer, onze oudste heeft dat ook lang gehad, maar het huilen wordt op een gegeven moment echt minder! Bij ons vanaf een week of 12 dacht ik. Lekker een weekendje weg! Waar gaan jullie heen? Wij gaan vrijdag voor een week naar het land van Bartje, een Landal park in Drenthe. En ook lekker vrijstaand haha.
SN wat goed dat je man daar ineens achter kwam! Vaak is het toch bij toeval hè dat je zulke dingen ontdekt. Zat er maar een gebruiksaanwijzing bij die ukkies...

@SN dat maakt hier niet zoveel uit of mijn man het doet of ik... helaas. Job heeft wel vandaag nog om 17;00 een slaapje gedaan van bijna 1 uur wat hij normaal nooit doet dus misschien dat dat een beetje helpt. Misschien te moe steeds savonds.

Wij gaan naar de Sallandseheuvelrug en dan naar nieuw heeten ook op een vakantie park.
Volgende week zondag moet ik weer beginnen met werken dus we nemen het er nog even van.

Dank voor de tips, SN! Vanochtend meteen de kikkerstand en masseren geprobeerd. Maar toen hij in de maxi cosi zat was het pas raak. Blijkbaar is dat een fijne poephouding voor hem haha.

Verder zit ik er even doorheen. Ik merk dat mijn veerkracht een beetje op is. Die nachten zijn echt terror. En van het afwisselen van de nachten met mijn vriend komt niet echt wat. Hij bleef vannacht gewoon liggen waardoor ik alsnog de halve nacht in de weer was, pff.
En overdag ging het gister en vandaag ook weer minder, veel huilen en moeilijk tot niet slapen. Dan huil ik regelmatig even met hem mee.
Zie er echt tegenop dat ik maandag weer aan het werk moet. Ik had gehoopt dat we tegen die tijd wel een ritme en wat meer nachtrust zouden hebben. Maar zien hoe ik het volhou...

Doutzen, wij geven 6 flessen per dag, waarvan 1 's nachts. Voor borstvoeding is 8 voedingen heel gemiddeld geloof ik, hoor. Hoop wel voor je dat het geregel inmiddels achter de rug is. 6 voedingen in de nacht is ook niet vol te houden!

Marieke, wat fijn dat Hugo zo goed gegroeid was! Jouw tip van het voedingskussen sla ik ook op voor een evt. volgende verstopping.

Lekker vooruitzicht ook voor wie nog even een paar dagen weggaan (even vergeten wie, sorry).

Ah yes Jennifer wat heerlijk! Wij hebben hier ook echt avonden vol met gekrijs gehad. We hebben ook een paar avonden maar de auto gepakt en rondjes gereden. Na een paar weken ging dat wel beter gelukkig!

Wij zitten nog steeds in een goede flow! Ik denk echt dat de osteopaat heeft geholpen, Jens poept weer flink na weken verstopt te hebben gezeten, zijn voorkeurshouding is veel minder en hij is echt een stuk relaxter. Dus mocht iemand nog twijfelen om te gaan, ik raad het zeker aan! Ik heb gewoon opeens vertrouwen om maandag weer te gaan werken! Maar Mlies, ik snap je heel goed hoor, want dit vertrouwen is er echt pas sinds een paar dagen.
Jens krijgt ongeveer 5-6 voedingen per dag, overdag komt hij meestal om de 4 uur, 's nachts eerder om de 3 uur helaas. Hier is nog echt geen sprake van doorslapen haha! Ik pak eigenlijk ook altijd de nachtdiensten als mijn man moet werken, maar de afgelopen dagen heeft hij me weer bijgestaan. Hij moet vanaf vrijdag namelijk weer een week weg en heeft dan geen werk te doen 's nachts dus kan gewoon een hele week bijslapen omg. Ik ben heel jaloers hahaha! Maar omdat ik maandag weer moet werken, gaan we daarna toch de nachten wat meer verdelen. Al hoop ik vooral dat Jens binnenkort wat meer 's nachts gaat doorslapen! Wie weet verrast hij me nog komende week!
Dikke knuffel voor de dames die er even doorheen zitten! Mijn tip voor heftige dagen: leef van uur tot uur, na een dramatisch uur kan het zo weer omslaan is mijn ervaring! Dit hielp me om niet meteen een slecht gevoel over de hele dag te krijgen!

Welterusten allemaal! Succes vannacht!

Goeie tip Anoek! Hier een terror nacht, onze oudste is ziek en spookt precies tussen de voedingen van Magali door.. heb een uur geslapen tot nu toe ? Het arme kind spuugde ons bed en zichzelf helemaal onder dus is nogal onder de indruk..
Fijn Jennifer dat Job de smaak te pakken heeft!!
M Lies wat pittig joh.. en alles alleen.. respect! Sterkte en het komt echt goed!

Ik ga hopelijk nog even slapen..??

SN, beterschap! Heftig is dat als de kinderen elkaar afwisselen met wakker worden Snachts. Hoe gaat het nu met je oudste? En hoe is de rest van de nacht gegaan? En slaat de nieuwe medicatie aan voor Magali en haar reflux?
Jennifer, wat fijn dat hij zijn slaap heeft weten te pakken. Hopelijk ook een voorbode voor een goede nacht? Leggen jullie allemaal je kindjes na 19 uur no en in bed? Ik laat mijn dochter nog steeds beneden (in de keuken of gang) slapen in de reiswieg. Denk er wel aan om haar te gaan laten wennen maar ben dan ook wel bang dat ze (mijn zoontje en dochter) elkaar wakker maken. Ben dus benieuwd hoe andere mama's dat aanpakken.
Anouk, jaaa werken kan ineens een enorme luxe zijn met kinderen. Zo'n week door slapen klinkt mij enorm goed in de oren.
Mlies, wat vervelend zeg dat je er door heen zit. Probeer inderdaad het grotere geheel te zien, na alle huil momenten komen er ook weet goede momenten. Ga even wandelen, ga even auto rijden oid zodat je zelf ook even uit de flow komt. En hopelijk is het werken ook een fijne afleiding voor jou en je kindje!
Hier gaat het prima. Meeste avonden zijn wat onrustig maar we hebben ook wel weer wat rustige avonden gehad, dat geeft ons weer moed. Ondanks dat mijn man wel wil helpen, sta ik er toch echt alleen voor met mijn fles weigeraar.. Sinds 1 week komt ze nu nog 1 keer Snachts. Soms 2 keer 4,5 uur tussen de voedingen of 1 keer 5 en dan 3 uur oid. Dus slaap niet mega veel maar wel voldoende om de dag door te komen. Verlang zo naar het moment dat ze de fles pakt, dan ga ik echt eens een dagje van huis haha, al is er natuurlijk weinig te doen. 

Terug
Bovenaan