Januari 21 kindjes en mama's

wij leggen haar idd al om 19.00 op bed, we merkten beneden dat ze steeds vaker op dat tijdstip al in haar diepe avond/nacht slaap ging dat we dachten hup, lekker naar bed. 

En heel eerlijk, het is echt fijn om gewoon weer even avond te hebben samen. 

Onze oudste dochter wordt eigenlijk nooit wakker van haar, 

Ja de rest van de nacht was nog steeds vreselijk. Ik ben denk ik elke 10 min wakker gemaakt.. m'n zoontje is een vreselijke patiënt. Waar andere kindjes met hoge koorts vooral slap en moe zijn (volgens mij) wordt hij heel boos en druk. Hij lag ook helemaal te ijlen en wilde beneden gaan spelen etc. Gelukkig stond de white noise op de kamer van Magali best hard en lag zij dus voor het eerst op haar eigen kamer in de nacht dus hij heeft haar maar 1x wakker gemaakt. Maar vandaag waren we allebei echt gesloopt. Ben vanmiddag maar met 2 kids gaan autorijden, dan kon m'n man werken, ik even naar Coen en Sander luisteren en zat mn zoontje eindelijk even rustig uit t raam te kijken. En Magali accepteert de maxi cosi tegenwoordig!!!
Want zij maakt echt mega grote stappen nu met de medicatie! We hebben nu ook eindelijk profijt van de slaap methode en ik leg haar nu om 18.30/19.00 na een badje of douche in haar bedje. Ze slaapt daar tot 6.00! Wel met 3x voeden tussendoor, maar ik kan haar na een voeding en even rechtop houden, direct weer terug leggen in diepe slaap. Dus hier eindelijk de avonden terug! Het harde huilen wat ze soms in de avond doet is echt vermoeidheid en omdat ze haar bedje wel gelukkig associeert met slapen, huilt ze soms nog even in haar bedje, maar slaapt dus goed in. Ook overdag is ze nu met een speentje vaak weer terug in slaap te krijgen, soms wel 2x 45 min! Dus als m'n zoontje weer beter is, gaan we hopelijk wat meer bijslapen weer? Nu eerst even herstellen en duimen dat hij vannacht doorslaapt....

CvdLB, kan me zo goed voorstellen dat je naar dat moment uitkijkt! Oefen je elke dag met de fles, of werkt dat niet zo? Ik weet nog dat ik het zalig vond om een keer van huis te kunnen zonder te stressen op tijd terug te zijn voor de voeding.
Poeh, SN, wat een pittige nacht had jij! Zul je altijd zien, gaat het met de een beter, is er met de ander iets. Wel echt super fijn dat het met Magali zoveel beter gaat. Merk je dan nu ook aan jezelf dat je meer rust hebt?

Wij leggen hem tussen 18.00 en 20.00 (ligt aan hoe de voedingen uitkomen) ook in bed boven. Geeft iedereen meer rust. En dit slaapje doet hij altijd super goed.

Olivier was vandaag bij opa en oma, dus kon ik vanmiddag even bijslapen. Wat denk je? Ik kon niet slapen.... Echt suf, maar even liggen heeft me ook al goed gedaan.
Zit wel nog steeds met die speen in de nacht in mijn maag. Zijn er meer moeders naast Doutzen die de speen alleen overdag geven? En hoe gaat dat?

Wat gaan de berichten snel, even vlug bijgelezen.

@SN Wat goed om te lezen dat de medicatie aanslaat. Na al die zware nachten kan ik mij goed indenken dat het heel fijn is om haar na een voeding en even rechtop houden weer slapend neer kan leggen. Hopelijk is je andere kindje snel weer beter.

@Mlies Hier speen overdag en 's nachts. Max heeft vanaf het begin al een vrij hoge zuigbehoefte en ik stoor mij niet aan dat ding. Zodra hij echt slaapt valt de speen uit en hoor ik hem ook niet meer.

Hier een paar onrustige dagen gehad, met name overdag; krijsen. Het stapsgewijs overstappen van voeding bleek geen succes, dus daar ben ik mee gestopt. Hij kreeg met de minimale hoeveelheid (4 scheppen oude merk en 1 schep nieuwe merk) al veel buikkramp, zo zielig. Dit in combinatie met, ik gok, de 2e sprong was dus feest.

Hopelijk gaat het de komende dagen weet beter. Ik merk wel echt dat hij steeds meer kan. Leuk om die ontwikkeling te zien.

M Lies hier dag en nacht de speen met slapen, maar in de nacht heeft ze hem vaak niet nodig. Ben er overdag en begin vd avond wel ook een beetje klaar mee, want ook hier is het voortdurend de trap op lopen om hem terug te doen. Weet ff niet meer vanaf wanneer ze hem zelf kunnen pakken? Bij m'n zoontje hingen we op een gegeven moment een doekje eraan en dan kon hij hem wel vinden. Maar dat was vast niet al bij 3 maanden..

Mlies wat de speen betreft, soms doe ikm snachts heel erg kort in als ik zie dat Adam na de voeding nog iets oonrustig is(meestal slaapt hij namelijk als ikm terugleg) maar hij ploept em dan zelf uit na een aantal minuten en slaapt dan.  Ik weet dat er ook zo n girafknuffelspeendoekje is die wat zwaarder is waardoor de speen beter blijft zitten, misschien kun je dat proberen? 
  Sn wat heb jij een rotnachten achter de rug, bah hoe gaat t nu?  

Zwaantje hoe gaat t nu met de voeding? Dat gekrijs vind ik echt akelig dan weet je gewoon dat ze pijn hebben! 

Hier weer meer rust na regeldagen, zijn volop bezig met klussen en gaat vanalles mis met de bedrijven die ze uitvoeren,kortom grote kopzoren.  Mijn man is de komende 2 weken vrij, dus we gaan het handelen.  Merk wel dat hij afgelopen periode te weinig heeft gedaan waardoor hij nu eigenlijk niet goed weet hoe met Adam om te gaan, vrijdag had ik voor het eerst een uurtje shoppen gepland(voor klusspullen)   ik kwam thuis en je raadt t al, mijn man had hem na een uur een flesje afgekolfde melk gegeven. Want Adam had dorst, wat natuurlijk niet zo was, hele ritme in de war, slapen en drinken een puinzooi, dus ik was not amused. Nooit gedacht dat ik zo veel irritatie richting mijn man kon krijgen en hoop ook dat dat binnenkort weer beter wordt, we zijn maar gaan wandelen met de kinderwagen en hebben het er toen wel goed en rustig over gehad. Hebben jullie dit ook zo met jullie partners? 

@Ikbendoutzen Ja, zo sneu! Het gaat nu weer wat beter met alleen de 'oude' voeding. De rust keert langzaam terug. Hij blijft alleen nog wel hard huilen als ik hem in zijn bed leg. Gelukkig kan ik hem 9/10 keer vrij snel kalmeren en daarna slaapt hij rustig in. Ik heb soms ook het idee dat hij in ontwikkeling sneller wil dan mogelijk is. Wie weet zorgt dat ook voor wat frustraties. Blijft lastig verklaren soms ..

Wat jammer dat je man eigenlijk niet goed weet hoe om te gaan met Adam en zijn ritme. Ik kan mij voorstellen dat je baalt als alles in een keer omgegooid wordt daardoor. Hebben jullie een goed gesprek gehad?

Mijn partner is vrij betrokken, maar heeft hier gemiddeld ook meer tijd voor dan een ander. Hij werkt 'maar' 1 dag in de week. Bij ons ligt de uitdaging voornamelijk in wat hij fysiek wel/niet kan doen vanuit zijn rolstoel. Daarnaast accepteer ik ook zijn manier van doen en probeer ik niet mijn manieren op te leggen. Als dit betekent dat de luier dan een beetje scheef zit of dat de melk wat minder warm is dan bij mij, dan is dat maar zo.

Ik probeer hem wel vanaf het begin bewust te maken van signalen die Max geeft (bijv. gapen of jammeren bij vermoeidheid) zodat hij dit ook herkent zodra ik weer aan het werk ga. Ik zit namelijk niet te wachten op een oververmoeide baby zodra ik thuis kom.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd of wij een beetje in elkaars buurt wonen, ook al is Friesland ook nog groot. Het zou wel toevallig zijn.

@Zwaantje, knap dat je het zo los kunt laten als je partner het anders doet! Ik vind dat best lastig soms. Nu met Magali meer dan bij m'n eerste merk ik wel.

@Doutzen pittig joh zo'n verbouwing en zeker als het allemaal niet goed loopt.. wat een stress zullen jullie ervan hebben!

Hier was het ook een rotweek, konden het er niet bij hebben 2 nachten niet/nauwelijks slapen. Heb ook echt snel stress en frustratie en dan doet m'n man in mijn ogen echt alles fout, waardoor hij zich meer gaat aanpassen en minder zelf nadenken en dan nog meer domme dingen doet (zoals een peuter met hoge koorts geen flesje drinken geven voor het slapen gaan..de luier was in de ochtend nog vrijwel droog, dat was niet best..). Merk dat we er allebei best doorheen zitten en dan helaas ook onderling frustratie op elkaar gaan uiten. Gelukkig staan we heel sterk en komt het altijd weer goed, maar vind dat voor de sfeer in huis echt stom. Maar zaterdag even in de middag extra geslapen en de peuter slaapt grotendeels weer door (wel enorm hoesten nog), dus het ergste leed is weer geleden.. en we hebben een midweekje Zeeland geboekt over 2 weken! Huisje met sauna voor mijn pijnlijke lijf en vlakbij zee dus even echt uitwaaien. Hopen op een zonnetje!

Hoe is jouw weekendje weg geweest Jennifer? Hoop dat je er van hebt kunnen genieten!
En CvdLB, heb je jouw kleine druif al aan de fles gekregen? Een collega van me had dit ook, toen is haar man een weekend met baby bij z'n ouders gaan zitten en lukte het uiteindelijk. Blijkbaar is de aanwezigheid van de moeder dan te lastig.. maar lijkt me pittig! Wanneer ga je weer werken?

Terug
Bovenaan