Januari 21 kindjes en mama's

Veel baaldagen zie ik. Hier loopt het ook minder lekker. Sanne heeft weer vier van de vijf dagen overgegeven. We zijn nu een weekje weg, maar ik ga morgen de huisarts bellen dat ik vrijdagmiddag langs wil komen. Die domperidon werkte goed tegen de misselijkheid maar niet tegen het maagzuur en de ranitidine andersom, maar het is het dus allebei net niet...

Wij hebben helaas behoorlijk vaak strijd, omdat we het oneens zijn over hoe met Olivier om te gaan. Ik vind mijn vriend absoluut niet sensitief, hij weet bijvoorbeeld niet goed hoe hij moet troosten. En hij gaat gerust uitgebreid douchen op de tijd dat Olivier z'n fles moet krijgen. Andersom vindt mijn vriend dat ik alles wat meer los moet laten. Dit levert vaak dezelfde vermoeiende discussies op, pfff.

Wij hebben juist een paar topdagen achter de rug met Olivier. Hij slaat sinds 3 nachten z'n nachtvoeding over en wordt maar een paar keer nog wakker om z'n speen. Ook overdag kunnen we hem makkelijk neerleggen en slaapt hij zo een uur of wat. Echt precies op tijd deze ommezwaai, want morgen ga ik weer werken.

Wat balen SN dat het bij jullie even minder ging. Wel lekker een midweek weg in het vooruitzicht!
En Doutzen, wat pittig zo'n verbouwing met veel zorgen. Gelukkig is je man komende weken vrij.
Zwaantje, gelukkig gaat het weer wat beter met Max.
En Anoek, weet niet of je het nog leest, maar weet nog dat jij morgen ook weer gaat werken. Veel succes!

Hoi dames!

Ooit in het begin een paar keer gereageerd ophet uitgerekend in januari topic, maar daarna ben ik erg stil geweest. Merk nu dat ik het toch wel leuk en fijn vind om ervaringen te delen met andere mama's.

Ik was 23 januari uitgerekend maar uiteindelijk met 41+3 bevallen op 2 februari van onze dochter Hanna. Dus geen januari geworden uiteindelijk, ik hoop dat ik alsnog hier mee mag kletsen met jullie haha. Verder ben ik 26 jaar, woon in Friesland enhebben we al een dochter die eind april 4 jaar wordt.

Hanna doet het over het algemeen erg goed, ze groeit als kool! Ik geef borstvoeding, daarmee al wel wat pittige weken achter de rug. Ze wou hele dagen drinken en sliep zowat niet overdag. Een borstvoedingscoach er bij gehad en inmiddels gaat het voeden wel weer wat beter en slaapt Hanna ook wat beter overdag. Dinsdag nog wel naar Groningen om haar tongriempje en lipbandje te laten laseren, kijk hier enorm tegenop, maar toch maar even doorzetten.

Heb de laatste tijd al wel dit topic wat gevolgd en wat ontzettend heftig met de kindjes die reflux hebben. Wat zullen jullie oververmoeid zijn na dat vele huilen en wat zul je je soms machteloos voelen als je ziet dat je kindje zoveel pijn heeft. Enorm knap hoe jullie het toch allemaal maar doen!

Ik hoop nu wat actiever te worden en lekker met jullie mee mag kletsen, lijkt me erg gezellig.

Liefs

@JannekeT Wat leuk dat je ons weer hebt gevonden. Ik herken je naam nog wel en leuk dat je ook in Friesland woont!

Nog van harte gefeliciteerd met Hanna en welkom bij de club. Gezellig!

Thanks @Zwaantje! Lees dat jij ook uit Friesland komt, leuk zeg!

Zo, de nachtvoeding zit er hier weer op. De ene keer komt ze om 2 uur, de andere keer om 5 uur, weinig voorspelbaarheid hier haha! Merk dat ik het zelf soms lastig vind niet echt een vast ritme te hebben bij voeden op verzoek. Overdag vind ik het lastig om dingen te plannen, het loopt altijd anders dan dat ik had bedacht. Elke dag ziet er weer anders uit qua hoeveel voedingen en tijdstippen. Ben zelf een controlfreak dus vind ritme altijd erg fijn haha..

Bij mijn vorige dochter na 5 dagen overgestapt op kunstvoeding en toen hadden we echt snel een ritme te pakken. Op 7 april weer naar het cb en dan zouden we ook afbouwen van de borstvoeding bespreken. Zie het niet zitten om op mijn werk te gaan kolven en te stressen om genoeg voorraad te hebben, dus dan wil ik graag op kunstvoeding over zijn. Nu al bijna 8 weken borstvoeding en dat vind ik al een hele mijlpaal vergeleken bij de vorige keer. :)

Ook dames met bekkenproblemen? Bij mij voelt het nog erg gespannen van onderen, voelt echt niet fijn.. Ben bang dat ik een té gespannen bekkenbodem heb, dus zal binnenkort wel een bezoekje aan een bekkentherapeut worden denk ik!

Terug
Bovenaan