Januari 21 kindjes en mama's

Mlies en Anoek, hoe was jullie eerste werkdag? En hoe ging het bij de oppas/opvang?

Mlies geen nachtvoeding meer klinkt top!! Hier van 8 naar nu steady 7 voediingen per 24 u gegaan waarvan nog steeds 2 snachts, ik zou zoooo blij zijn met 1. Maargoed ik mag niet klagen want ik zie hier heel andere verhalen over nachten. 

Janneket welkom!  Herkenbaar wat ritme, of beter gezegd geen vast ritme betreft, ik heb daar ook moeite mee, maar das toch vaak wel een ding bij bv...  

Hier even pittig inderdaad met t huis, verder gelukkig 1 voeding minder das weer een mooie sprong! Ben wel enorm aan het kloten met de bv, deed altijd 2 borsten voeden maar soms wil hij dat niet, dus toen dacht ik ik doe 1 maar heb dan weer enorme stuwing. Ben daarin zoekende, wat doen de andere dames hier?    En nog een vraag, voor wie droomritme volgt, hoe doen julllie het met op visite gaan?  Bij mij is het altijd huilen want elders slapen lukt niet, als hij vanuit maxicosi uit auto wordt gehaald ist w a kker en heb d asn dus een moe en huilend kind, voed d a n soms uit nood maar eerder... maar rest vd d a g borduurt daarop voort met weinig en moeilijk in slaap vallen en veel huilen. Tvoeltn betje aslsof ik nu niks kan en doe ikt wel gaat t ten koste van Adam en van zn slapen(en ook van mij want ik moet er ook voor "boeten")  

Leuk dat je weer mee kletst Janneke!! En jeetje wat veel mindere dagen allemaal, logisch ook want het slaaptekort loopt nu natuurlijk ook op en als het dan nog niet lekker gaat met de kleintjes, komt dat sneller wat harder aan! Merk dat hier ook hoor, mijn man weer de hele week weg en niet kunnen ontsnappen aan de zorgtaken. Hoeveel hulp ik ook krijg van mijn omgeving, ik ben toch altijd paraat. Morgen komt mijn vent weer thuis HEERLIJK!! Zoveel zin in!
Want inderdaad Mlies, ik moest vandaag weer werken en dat vond ik toch een stuk emotioneler dan ik dacht. Zat ik daar gisteravond in m'n eentje op de bank een hele bijzondere periode af te sluiten. Jens had de meest helse nacht sinds tijden, hij is namelijk mega verkouden en werd bijna elke 30-40 minuten krijsend wakker pfff. Dus ik was echt kapot, in tranen en echt amper geslapen. Vond mezelf heel zielig hahaha. Op een gegeven moment was ik hem aan het wiegen op de melodie van 'zo gaat de molen de molen de molen' en zong ik daarvoor in de plaats 'waar is je vader je vader je vader' hahaha. Maar dat is gemeen want mijn man zou ook veel liever thuis willen zijn. De werkdag ging best goed! Het was nog vanuit huis en was voornamelijk mailbox bijwerken en bijkletsen met collega's. Jens was de hele dag op het kdv en hij deed het heel goed! Ik kreeg leuke foto's toegestuurd hij heeft ook veel geslapen dus ik was super trots! Hoe was jouw eerste dag Mlies? De rest heeft nog even verlof toch?

Wij hebben op zich niet heel veel strijd, maar wel een beetje een verstoorde balans. Ik ben zoveel thuis geweest dat ik de meeste energie stopte in het oefenen met slapen in zijn bedje en wakkertijden in de gaten houden en prikkels gedoseerd aanbieden enzo. Mijn man heeft daar erg weinig geduld in en geeft sneller op. Ik heb nu zo'n 3-4 dingen voor mezelf gedaan (vriendinnen en zussen bezoeken bijvoorbeeld) maar werd dan geappt of gebeld dat het niet ging en dat is best jammer. Terwijl hij natuurlijk vaak weg is en het dan ook niet altijd gaat, maar ik wel gewoon door moet. Gelukkig vindt mijn man dat ook niet leuk en doet hij het ook niet expres, maar ik hoop wel echt dat dat snel makkelijker wordt!

Nu ga ik lekker slapen, ben gesloopt! Dromen van mijn man morgen en de nachtvoedingen die hij morgen gaat doen haha! Ben benieuwd hoe komende nacht wordt, maar morgen ben ik lekker vrij en kunnen we uitslapen en natuurlijk van het heerlijke weer genieten! Succes allemaal vannacht dames!

Anoek wat een topper ben je toch!! Ik vind het zo knap wat je allemaal in je eentje doet!
Doutzen, ik voed maar 1 borst meestal. Misschien kun je een klein beetje afkolven? Dat deed ik ook toen onze oudste s nachts langer ging slapen. Na een paar dagen was het weer afgestemd.
SN, Sanne is nog niet naar het kdv geweest, want we zijn nu een weekje weg. Dinsdag gaat ze  voor het eerst een hele dag.

Lees toch elke keer weer met bewondering hoe jullie het allemaal doen! Petje af, Anoek, zo helemaal in je eentje. En SN, inderdaad knap hoe jij elke keer je schouders er weer onder zet.
Doutzen, wat fijn dat jouw man je goed kan steunen. En knap ook hoe jij dapper doorzet. Fijn die ene voeding eraf, hopelijk volgt er snel een nachtvoeding. Wij zitten ineens op nog maar 5 flessen per dag, kan dus zomaar ineens omslaan.
En welkom terug Janneke!

Mijn eerste werkdag was prima. Ook vooral mail bijgelezen en overdracht van mijn vervangster gekregen. En wat bijgekletst met een aantal collega's. Vond het wel gek om vanuit huis weer te beginnen, zie je niet iedereen meteen weer. Was 's middags wel even op kantoor, maar daar is nu bijna niemand.

Helaas had mijn vriend iets meer moeite thuis met Olivier. Ik kwam thuis bij een overprikkelde baby die niet meer kon slapen. Kon dus gelijk aan de bak, pfff. Gelukkig heeft hij vannacht wel heel goed geslapen, dus vandaag beginnen we weer met frisse moed (mijn parttime dag). Vanmiddag naar de osteopaat, ben benieuwd!

Oh en Doutzen, ik ben nog niet heel vaak op visite geweest, maar ik probeer het dan zo'n beetje te plannen na 1,5 uur slaap. Dat lukt natuurlijk niet altijd, zeker omdat een baby zich niet laat plannen. Maar bij Olivier merk ik dat hij zich meestal vrij snel herpakt na een gemist of korter slaapje als hij dan na z'n fles en verschonen weer naar bed gaat. Dus dan slaan we het knuffelen/spelen even over.

@ikbendoutzen ik woon ook in het noorden van Friesland haha, toevallig. En lastig hè met borstvoeding. Stuwing is niet fijn, maar overproductie creëren wil je ook weer niet.. Zou inderdaad beetje de druk er af kolven dat de stuwing wat weg is. En als Adam dan per voeding 1 borst drinkt, wennen jouw borsten hier straks aan en zul je hopelijk minder stuwing hebben!

Zelf ben ik nog niet veel op visite geweest, maar als ik op visite ging deed ik het meestal wat later op de middag, rond 4 of zo. Dan wil het slapen hier meestal niet meer zo en heeft ze 's ochtends wel gewoon rustig kunnen slapen, zodat niet gelijk de hele dag alles ontregeld is. Hier momenteel wel veel heen en weer gevlieg naar o.a. fysio, consultatiebureau, tongriemkliniek, huisarts etc. Dus de dagen zijn hier momenteel wel erg onrustig.

@Anoek en @Mlies och jeetje jullie alweer aan het werk, wat gaat het snel! Lijkt me de eerste dag wel even slikken hoor! Fijn dat het wel goed ging op het werk. En super fijn dat het met Jens goed ging op het kdv, wat kun je dan trots zijn he! En heel knap hoor hoe je het doet zo in je eentje! Moet jouw man vaak zo lang weg voor zijn werk? @Mlies wel pittige thuiskomst uit werk als Olivier zo overprikkeld was, hoe ging het bij de osteopaat?

@Tulipaa geniet van jullie weekje weg! Jullie hebben er prachtig weer bij!

Hier vanochtend naar de tongriemkliniek geweest. Lipbandje en tongriempje gelaserd. Ingreep was vlot klaar, maar Hanna moest erg krijsen. Stond er zelf natuurlijk ook bij te huilen, rot hormonen. Kan echt niks hebben.

Na de behandeling nog bij een manueel therapeut geweest om alle spanningen wat los te maken. Verder hebben Hanna en ik beide vandaag nog heel wat afgehuild. Drinken lukte niet en ze was zo onrustig en huilen. Vanmiddag zetpil gegeven en nu heeft ze thank god eindelijk sinds vanochtend weer gedronken!

Maar pffff.. Wat ben ik moe en voel me nog zo emotioneel. Hopelijk morgen weer wat beter allemaal! Sorry voor het klagen dames, moest er ff uit. ?

@Ikbendoutzen Ja, Nutrilon werkt gewoon goed! Dat je dezelfde basis voor Adam wil is heel begrijpelijk hoor! Ik hoop dat je man in de komende tijd wat meer kan investeren hierin. Dat zal voor jou ook wel meer rust bieden denk ik. En wat betreft die anonimiteit; snap ik! Ik woon in het zuidwesten :)

@Anoek Respect voor hoe je de boel in je eentje draaiende houdt met Jens en dan nu ook weer aan het werk. Ik hoop dat je ondertussen lekker aan het genieten bent van het feit dat je man weer thuis is!

@JannekeT Och, arme Hanna en jij! Verschrikkelijk naar gevoel he als je je kleintje zo ziet. Hopelijk heeft het laseren effect en wordt het met de dag minder pijnlijk voor haar.

Ohhh Janneke wat sneu voor Hanna (en jou!). Er was hier nog iemand in je topic volgens mij die een tongriempje heeft laten laseren (ik weet alleen even niet meer wie...). Dat kindje had er dacht ik wel snel baat bij.
Zijn jullie kleintjes ook zo verkouden? Wij zijn alle vier al aan de beurt gekomen (en mijn zus ook die met ons mee was). Lotte is sinds de opvang weer open is aan een stuk door de pineut, lijkt nu gelukkig wat beter te gaan. Sanne heeft twee ontstoken oogjes, een heleboel snot, hoest als een oud mannetje en echt heel hard ook. Dat levert dus lekker bekijks op als we ergens zijn hahaha. Vooral als ze na dat gehoest diep zucht: haaaaaah. Gelukkig alleen verhoging en geen koorts. Ze heeft vandaag overdag veel geslapen dus ik hoop dat we die rekening vannacht niet krijgen ☺️

Terug
Bovenaan