Januari 21 kindjes en mama's

Ach wat onwijs vervelend Jennifer! Ik duim enorm dat de omeprazol gaat werken! Het klinkt helaas erg herkenbaar van Magali, en bij haar heeft de omeprazol goed gewerkt! Niet van de een op de andere dag overigens en na een week had ik vooral een oververmoeide baby die slaap tekort had gehad, maar wel weer meer durfde te liggen. Inmiddels doet ze het echt super! Nu dus alleen irritante verkoudheid en hoest.. heb haar maar weer in de co sleeper gedaan ipv eigen kamertje, dat scheelt weer 10x lopen voor een uitgehoest speentje ? Duim voor je dat het werkt bij Job en je ietsje uitgeruster weer aan het werk kunt gaan ??
Ik werd trouwens vanmorgen wakker met koorts, keelpijn en verkoudheid.. best de zenuwen voor de testuitslag maar blijkbaar is de gewone griep ook gewoon nog in omloop want m'n man en ik hadden een negatieve test gelukkig.

Jennifer wat rot even!  Alvast heel veel succes morgen met je eerste werkdag, degene die oppast vindt vast een weg in hret layen slapen, maar snap zeker dat dit geen gerust gevoel geeft. 

Sn wat vervelend dat jij en je man ook nog ziek zijn, veel beterschap gewenst!!

@Tulipaa wat sneu dat Lotte en Sanne zo verkouden zijn! Gaat inderdaad gauw zo als ze naar de opvang gaan. Soms is het net over en dan snotteren ze alweer alles bij elkaar. Zijn ze al wat opgeknapt?

@CvdLB lastig dat ze de fles niet pakt, hopelijk levert logopedie wat op! Begrijpelijk dat je het zo niet ziet zitten om aan het werk, je laat je kindje dan ook niet fijn achter. Zijn de krampjes inmiddels wat minder geworden? Hier is het niet elke dag krampjes, maar gisteravond was het wel weer even mis. Zo zielig, uiteindelijk valt ze na al dat krijsen dan uitgeput bij mij in slaap en dan ineens schrikt ze weer wakker van het volgende krampje. Meestal aai ik ook over haar buikje in de richting van de klok.

@GebruikerSN jee wat super dat het nu zo goed gaat met Magali wat betreft de reflux!! Zo fijn dat de medicatie goed werkt. Gebruik je nu ook nog lactulose of gaat het met de verstopping nu ook helemaal beter? Wel heel sneu dat jullie kindjes ook al zo verkouden zijn. :-( en al helemaal lastig met die speen! Groot gelijk dat je dan de cosleeper maar weer even gebruikt, dat scheelt heel wat loopjes haha! En gelukkig maar dat de testen negatief zijn!

Haha ik typ inmiddels ook alles in notitie en kopieer het uiteindelijk hierheen, anders ben ik alles allang kwijt haha!

@Jennifer awh wat zielig dat het allemaal niet wil met Job! Snap dat je er wanhopig van wordt. Ik hoop dat de medicatie gauw werkt. Als hij zich wat beter voelt, willen de slaapjes hoop ik ook weer wat beter! En balen dat het weekendje weg niet zo is verlopen zoals gehoopt. Was jouw dochtertje met iemand in contact geweest die corona heeft?

Hier gaat alles best goed met Hanna!! Alleen die nazorg is gewoon echt kut om het maar direct te zeggen. Ze spartelt helemaal op het aankleedkussen en krijst alles bij elkaar. Moet in totaal 4 weken dat doen, dus we zijn er nog niet. Maar... voor de rest zie ik al wel resultaat. Ze is relaxter nu alles niet meer zo op spanning staat. Slaapjes tussen de voedingen door, waarvan sowieso 1 lang slaapje overdag. Ze wil inmiddels in de box liggen.. én nu ze beter in haar vel zit begint ze ook te lachen!! Ik zie een vrolijker kindje, zo fijn.

Gisteravond half 9 als laatste gevoed en toen kwam ze pas om 5 uur weer! Toen 1 borst gedronken, de 2e wou ze niet meer. Maar slapen wou ze ook niet meer, dus het was lekker vroeg vanochtend haha. Uiteindelijk maar gekolfd om half 8 want die andere borst stond inmiddels wel op knappen haha! En nu slaapt ze weer heerlijk boven in haar ledikant. :)

Fijne paasdagen meiden!

@Janneke, op de opvang was haar juf positief getest vandaar de quarantaine. Gelukkig was haar en mijn test negatief.

Wat betreft het slapen, het gaat beter. Ik denk dat Job in de regeldagen zat. Job slaapt nu al 2 avonden goed in zijn eigen bedje zooo trots op de kleine Job.
Mijn eerste werkdag viel gelukkig ook heel erg mee. Morgen nog 1 dagje en dan nog 2 dagen vakantie en volgende week maandag beginnen we echt met werken.

Fijne paasdagen!

Janneke, wat balen van die nazorg, maar wat heerlijk dat het een stuk beter gaat met Hanna!
Ik heb morgenochtend een telefonische beoordeling bij de tongriem kliniek. Ben benieuwd.

Jennifer, wat fijn dat het weer wat beter gaat en dat het werken ook goed ging!

Hier hebben we deze week weer mindere dagen. Ik merk aan mezelf dat ik dat eigenlijk niet meer zo goed kan opbrengen. En hoewel we over de nachten niet mogen klagen, lukt het mij niet om bij te tanken omdat Olivier toch vaak wakker wordt om z'n speen.
Zo ongrijpbaar waar zijn onrust nu weer door komt. Regeldagen, sprongetje, obstipatie, of nog iets anders? Heb vanmiddag in elk geval even een potje mee zitten janken met Olivier. Nu dus maar vroeg erin en hopen dat vannacht meevalt en morgen weer een betere dag is.

Ach Janneke wat sneu die nazorg, Anoek had het ook met Jens, ook mede mama in deze groep. Heel stom.. maar hopelijk snel alleen nog maar de baten ervan!

MLies wat een gedoe met Olivier! Magali was verkouden en toen moest ik ook 2 nachten de hele nacht op en neer voor een speen.. ik werd er gek van dus snap je frustratie heel goed!! Ik heb haar nu weer in de co sleeper liggen, maar inmiddels is het speen probleem voorbij. Maar vind het toch wel weer stiekem makkelijk met nachtvoeden. Overdag ligt ze wel in haar ledikantje op haar kamertje, begin van de avond ook. Dan voed ik haar om 21u half slapend voordat ik naar bed ga en dan leg ik haar naast me in de co-sleeper. Ze slaapt in een babynestje dus die leggen we gewoon in een ander bedje en dan slaapt ze daar prima in.

Fijn Jennifer dat Job weer wat beter gaat! Zou dat niet toch van de Nexium komen dan? Raakt hij er ook verstopt van overigens? Blij voor je dat je werk meeviel, nadat je er zo tegenop zag!

Heeft iedereen een leuke Pasen gehad?

Hier een drukke Pasen, 2 dagen naar familie geweest. Ze sliep daar super goed! Omdat ze thuis onder een hemeltje slaapt en weinig prikkels kan hebben, hadden we haar baby nestje in zo’n deryan peuter tentje gelegd (was gelijk handig meenemen in de auto, want omdat de hond ook mee ging paste de kinderwagen bak er niet in? tijd voor een grotere auto!). Gister was ze wel een beetje ontregeld, maar ik denk gewoon beetje bijkomen. Vandaag komt ze ook vaker drinken, dus ik vermoed regeldagen.

Al met al een positieve flow hier, maar echt bijtanken zit er helaas nog niet in, het blijft gewoon super druk een peuter, baby en hond en zelf ben ik nog steeds grieperig. Denk door lage weerstand en niet echt een dagje in bed, dat het ook langer blijft hangen. Volgende week midweekje Zeeland, hopelijk dan wel wat bijtanken.

Ja wij hebben inderdaad ook het tongriempje en lipbandje laten laseren! Nazorg was bij ons iets anders, we hoefden niet heel veel ingewikkelde oefeningen te doen en ook niet heel vaak! We moesten 2 weken lang, 2 keer per dag met een schone hydrofiele doek over de wondjes wrijven om het korstje zeg maar weg te halen. Dat vonden we al drama, was zo zielig! Uiteindelijk zag het er na een week al zo goed uit en ook de lactatiedeskundige was erg tevreden dat we gewoon zijn gestopt? Kreeg er ook helemaal buikpijn van als we dat weer moesten doen!

Fijn dat jullie in een positieve flow zitten SN, goed om te horen dat jullie ook lekker op visite zijn geweest met de paasdagen! Hier gaat het ook heel erg goed, ook heel veel fijne dagen achter de rug en met Pasen voor het eerst met de hele familie bij elkaar geweest, zo fijn♥️ Jens doet het super en hij lacht en hij groeit en ik straal van trots! Werken is nog wel echt pittig en ik ben echt nog op zoek naar een fijne balans, maar dat kan ook niet zo snel natuurlijk!

Hier ook een snipverkouden baby, dat is wel even pittig. Hoop dat het bij de andere dames ook snel beter gaat!

@Mlies oh wat pittig zo zeg, heel begrijpelijk dat je zelf mee zit te huilen. Zo herkenbaar op mindere dagen. Het blijft zoeken met zo'n kleintje wat er aan de hand is.. Zou soms een stuk makkelijker zijn als ze gewoon konden zeggen wat er is! Is de rust bij Olivier inmiddels weer wat terug?

@gebruikerSN ja dat vind ik hier 's nachts ook wel fijn, in de cosleeper. Honger? Hup, aanleggen zonder het bed uit haha! Overdag in de wieg of ledikant, maar in de nacht lekker dichtbij.

En wat super zeg dat het met pasen zo goed ging overal met Magali! Ook fijn om even weer onder de mensen te zijn! En heerlijk dat jullie er even tussenuit gaan, hopelijk dan niet grieperig meer.

@AnoekHP wat een verschil dan qua nazorg etc. per kliniek! Wel heel fijn dat jullie er zo gauw mee konden stoppen, het is echt geen pretje inderdaad! Wij moeten vrijdag op nacontrole dus ben heel benieuwd wat ze zeggen! Moet eigenlijk 4x daags, maar soms lukt het qua voedingen en hoe het allemaal uitkomt ook maar 3x daags.

En heerlijk dat Jens zo'n vrolijk tevreden mannetje is! Beterschap met de verkoudheid!

Hier vanochtend naar het consultatiebureau geweest. Hanna gisteren alweer 9 weken! Ze weegt nu 4790 gram en is 58,7 cm. Wat gaat het snel allemaal.. Onze dochter van bijna 4 was ook mee, zij moest de vaccinatie voor 4 jaar. Pfoeh, was toch makkelijker toen ze baby was zeg. We moesten haar flink vasthouden, zo sneu. En de oogtest wou ze ook niet aan meewerken, de vorige keer ook al niet. Over 9 maanden maar weer proberen. Ze kan zo dwars zijn. ?

Terug
Bovenaan