Januari 21 kindjes en mama's

Wat gaan de berichten snel hier, gezellig!
Bedankt voor de reacties, we oefenen inderdaad elke dag met de fles maar nog geen resultaat. De logopedist kijkt mee en geeft tips, we hebben zeker nog wat opties om te proberen. Om die reden ga ik voorlopig nog niet werken, even vakantie en rust.
Met betrekking tot de borstvoeding. Soms drinkt ze 1 en soms 2 borsten. Soms drinkt ze 6 min en dan bijna een uur. Merk dat mijn borsten dit blijkbaar goed zelf reguleren, weinig last van stuwing. Laatst 1 keer gehad toen ze ineens 9 uur er tussen liet.
En Anouk, echt heel knap hoor dat je dit zo vaak alleen doet. Echt heel moedig, ik kijk vaak al uit naar 18 uur als mijn man thuis komt, laat gaan als hij dagen van huis is. Geniet ervan!
Hier nu savonds de laatste twee dagen echt weer ouderwets drama met krampjes. Zo sneu. Lastig te lezen waar ze dan precies behoefte aan heeft. Knuffelen lijkt avarechts te werken, terwijl we haar zo graag willen helpen.
Succes Janneke met je hormonen (zo herkenbaar, in andere situaties maar sjee kan soms wel om alles huilen) en natuurlijk je kindje. 

Wat gezellig hier, lekker veel te lezen! Heb er maar even in een losse notitie eerst aantekeningen bij gemaakt om alles bij te houden haha ? (maar alsnog sorry als ik iets ben vergeten)
@Doutzen, ik voed ook 1 borst per keer. Bij m’n eerste deed ik altijd twee (zonder problemen), maar omdat m’n toestroom wat sterk was, ben ik nu al snel overgestapt naar 1 borst per keer. Bevalt prima hier.
Verder gaat het nu beter met Magali dus gaat ze gewoon mee op visite. Gister naar vrienden gereden en wel getimed dat ze nog sliep in de auto (halverwege haar slaapje werd ze even wakker, toen in de maxi cosi gelegd en ze sliep verder). Daar gelijk een voeding gegeven. Daarna moet ze een half uurtje rechtop (ze wil dan graag rechtop zitten op schoot) en toen zat ze zowaar wat tegen me aan te doezelen. We waren er 2 uur ofzo, toen terug gereden en thuis gelijk weer gevoed. Hier zijn de drink tijden dus wat meer leidend dan de slaap tijden nog. En ik ben zo blij dat ze eindelijk in de maxi cosi wil! Daarna was ze overigens best overprikkeld en wat aan het huilen, wilde steeds de borst om wat te kalmeren, maar het was niet extreem (ben lekker met haar in haar donkere kamertje gaan zitten) en daarna ging ze lekker slapen. Met straks ook kdv in het vooruitzicht vond ik het niet zo erg en moet ze er ook aan gaan wennen.

Maar ik ben van nature ook helemaal geen schema-mama maar ga altijd een beetje op gevoel, dus ik vind dit veel fijner dan een super strak ritme. Ik houd de volgorde drinken – wakker – slapen aan, en soms slaat ze daarin dus 1 slaapje over als ik ergens ben. Dit kan dus overigens pas sinds kort!

Gelukkig hebben we na die drama nacht laatst lactulose gekregen, waardoor de verstopping inmiddels ook is opgelost! Wel stom dat je de ene medicatie weer nodig hebt voor de bijwerkingen van de andere, maar het is nou eenmaal zo. Ze is wel weer blij! Sliep vannacht van 20.30 – 5.30 met 1 voeding tussendoor, dus gaat erg goed! En om 6.30 is ze weer gaan slapen en ze slaapt nu (8.00u) nog!

Anoek ik hoop dat je man je even heeft kunnen steunen in de nacht! Hier doet manlief nu standaard een flesje gekolfde melk in de nacht, zo fijn! Ik vind je ook een topper dat je het zo doet! Scheelt wel strijd denk ik, als hij er niet is om boos op te worden haha maar aan de andere kant moet de frustratie er soms ook gewoon uit. Gelukkig gaan de hormonen nog alle kanten op, dus kan ik ook heel happy zijn en blij met alles! Moet wel lachen om je liedje haha, zo zong ik in m'n hoofd steeds 'nu wij niet meer slapen' ipv nu wij niet meer praten ?

MLies, ja ik herinner me dat ook met m’n eerste, na een werkdag is vaak ook de mama honger heel sterk! En ik merk ook hier dat m’n man ook het beter leert door het eerst zelf ‘verkeerd’ te doen ipv mijn uitgebreide instructies te volgen, dus waarschijnlijk wordt de dag met papa ook alleen maar beter!

JannekeT super logisch, ik herken het zo, heb ook heel veel mee gehuild met m’n meiske die pijn had door het maagzuur. Het is niet te doen als je kindje pijn heeft! Wat een rot ingreep lijkt het me ook! Lekker zetpillen geven inderdaad en die kleine er een beetje doorheen helpen… dan is het straks genieten van rustig en fijn drinken!

Tulipaa, ja helaas ook verkouden hier! Ze hoest vaak haar speentje uit en die vliegt dan de hele kamer door, dus zoeken haha! M’n oudste was echt heel ziek vorige week en nu nog verkouden. We hebben hem laten testen, want anders geen hulp en in quarantaine. Hij kan deze week dus weer lekker naar kdv, voelt zich beter maar hoest nog wel.

CvdLb met krampjes helpt het hier goed om het buikje te masseren, met vlakke hand boven de navel met de klok mee. Magali kreeg van de lactulose ook krampjes en dat gaf toen snel verlichting (en daarna een poep explosie tot in haar nek haha!).

Deze mama ziet het weer zitten in elk geval.. nog even bijkomen en dan hopelijk met een week of 3 weer lekker aan het werk. Heb daar namelijk wel zin in ook, maar merk ook dat ik nog moet bijkomen.

Pfff ik begin het speentje hier ook aardig zat te worden merk ik haha! Vannacht wel 15x gelopen ofzo.. plus 2 voedingen plus een peuter die een uur wakker was.. het was weer feest! Ze is verkouden en door het hoesten en de verstopte neus is ze hem steeds kwijt, maar wil hem wel weer terug. Ook overdag loop ik wat af. Wie weet er ook alweer wanneer ze hem zelf kunnen pakken? Duurt nog even hè? (Wel fijn na alle reflux en verstopping dat dit nu 'normaal' babyleed is haha maar toch even lekker klagen ?

Sn je klinkt heel positief! Dikke respect met alle pittige weken achter de rug en nu weer een verkouden peuter, we zijn toe aan lekker weer! Speentje snap ik helemaal dat is irritant, heb je dat knuffeltje geprobeerd? Is zo n verzwaard knuffeltje waardoor ie beter blijft zitten.  Hier helpt de puckababy mini, bij de piep viel die speen steeds uit, bij de mini ligt ie met zn handen onhoog waardoor de speen beter blijft zitten.  Ik zal zo even linkje plaatsen van dat knuffeltje wat ik bedoel.  https://www.bol.com/nl/p/philips-avent-fopspeen-knuffel-0-6-maanden-girafje/9200000105388808/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158656342-S-605458176374-9200000105388808&gclid=CjwKCAjw3pWDBhB3EiwAV1c5rGSIc5oYj2Ua6CxWodL8-E25U9im0GQyanxDHGkxvYbVI4My8vki8xoC8fIQAvD_BwE#modal_open   Zelf niet geprobeerd maar mijn zus zweert erbij en het staat ook in de beschrijving zie ik nu dat de speen beter blijft hangen.   

SN, wat fijn om te lezen dat het bij jullie zoveel beter gaat en je hierdoor meer moeder kan zijn op de manier die van nature bij jou past!

Qua speen stond ik op het punt om hem dan maar helemaal weg te laten (uit frustratie en moeheid, niet echt) toen hij ineens door begon te slapen. Ik denk dat hij toch vooral last had van op z'n eigen kamer slapen.

Nu sinds we bij de osteopaat geweest zijn, wil hij wel weer een fles om 4 uur helaas. Dat doorslapen beviel me wel. Weet niet of er echt een verband is met de osteopaat hoor, maar vond het wel opvallend.

Hoihoi! Wij hebben nu 2 nachten gehad dat meneer soort van doorslaapt, maar inderdaad ook nog een paar keer om de speen vraagt. Voor ons al een cadeautje dat we niet meteen een voeding hebben haha, maar die knuffel ga ik meteen onderzoeken!

Wat goed Anoek! Hoop dat hij dat vasthoudt! Doutzen dank voor je tip! Magali slaapt alleen op haar zij vanwege de reflux, dus vrees dat dat niet gaat lukken.. maar andere nachten sliep ze vaak zo diep dat ze zonder speen sliep, dus heb de hoop dat ze hem door de verkoudheid wat meer nodig had ??
Hier twee verkouden en grieperige ouders.. vanmorgen maar gelijk allebei een test gedaan. Denk dat het van de peuter is, maar voor de zekerheid. Hopelijk alsnog een fijn lang weekend.
Jullie ook alvast een fijn paasweekend allemaal!
Tulipaa je zal wel lekker veel zon gehad hebben deze week, wat een heerlijke week om weg te zijn gegaan!

Nou even afwezig geweest op het forum. Ik moet nog even allea terug lezen. Een paar pittige dage gehad met Job. Heel onrustig en wilde weinig tot niet slapen. Het spugen ging ook van kwaad naar erger dus Job heeft nu voor 1 week omeprazol gekregen als dit niet voldoende helpt krijgen we iets anders. Hoe doen jullie dat met slaapjes? Job wilt heel vaak niet in bed slapen zo vermoeiend loop mega vaak terug naar zijn kamer om hem te troosten en uiteindelijk pak ik hem maar bij me. Wanneer gaat hij toch eens lekker zijn slaapjes pakken… ik word er echt wanhopig van. Zondag weer werken voor het eerst en zie er echt tegenop als hij zo slecht slaapt.

Ooh en het weekend weg was ook geen succes onze dochter moest in quarantaine dus eerder naar huis gegaan...
zo weer even genoeg geklaagd

Terug
Bovenaan