Januari 21 kindjes en mama's

Ha meiden, hoe gaat het? Hier een pittige week gehad! Onze verkoudheid/griep ging niet over en inmiddels heeft m'n man een oorontsteking en heb ik een nare voorhoofdsholteontsteking.. weerstand niks meer waard natuurlijk. De peuter was ook aan het spoken in de nacht en Magali had ook geen goeie week. Was het koemelkeiwitvrij eten gaan afbouwen (want dat levert ook vermoeidheid op en ik had het vermoeden dat ik het voor niks deed omdat ze geen typische koemelkeiwitallergie klachten had gehad), maar dat schijnt dus ook krampen op te leveren. Niet gek op zich, die darmen moeten daar ook weer aan wennen. Wil dus niet gelijk zeggen dat ze allergisch is, als ik het goed heb begrepen. Daarnaast was haar eerste vaccinatie op woensdag, toen bleek ook dat ze de stand van haar heupen verdacht vonden. Dus daar krijgen we een extra echo voor. Omdat ik ziek was, haar op onze kamer in de co sleeper gelegd waar ze elk uur wakker was.. drama! Achteraf vermoed ik dat ik haar zelf wakker heb gemaakt steeds, volgens m'n man snurkte ik door die volle holtes.. lekker handig dus haha! Maarja.. inmiddels zit ik aan de antibiotica, knappen we enigszins op en heeft Magali weer haar oude slaap ritme (op haar kamer) met 1 nacht voeding om 3 uur en soms nog 2x lopen voor een speentje oid. Maarja lekker bijkomen komt er nog niet van dus hier! Volgende week midweekje naar Zeeland, hopelijk daar echt even genieten. Daarna weer aan werk gaan denken, wil dat ook niet langer uitstellen eigenlijk, ook al is het niet per se heel veel beter qua vermoeidheid nu. Met Magali gaat het qua reflux wel allemaal heel goed gelukkig dus de zorgen en stress zijn wel weg. Nu de griep nog die ons al bijna 3 weken in z'n greep houdt..! Hoe is het iedereen?

Sjonge, wat vervelend dat die griep bij jullie maar niet over gaat, SN. Wel fijn dat het met Magali zoveel beter gaat en ze waarschijnlijk geen koemelkallergie heeft. Dat scheelt weer. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar jullie weekje weg!

Hier gaat het behoorlijk wisselend. Olivier was vorige week zo onrustig, veel huilen en slecht aan het slapen. Afgelopen vrijdag hadden we gelukkig wel een hele goede dag met z'n tweeën, dus ik hoop dat het iets van een sprongetje was. Helaas vandaag weer een dramadag. We waren vanochtend even op visite gegaan, waardoor hij te lang wakker was en de rest van de dag overprikkeld en niet kunnen slapen.

Het ritme krijgen we nog niet erg op orde. De namiddag is altijd zo rommelig. En vooral de tweede helft van de nacht is hij na elke cyclus wakker om z'n speen. En helaas heb ik aan mijn vriend vrij weinig in de nacht...

Heb besloten om toch ook maar weer van merk voeding te switchen, want hij zit steeds zo verstopt. Heb het idee dat hij daar ook onrustig van wordt. Deze keer wel heel langzaam roteren.

Vind het fijn om weer aan het werk te zijn. Wel erg blij dat ik eerst 3 dagen werk ipv vier.

Nou wat een rotweek achter de rug. Job moet nu elke week op het consultstiwbureau worden gewogen vanwege de reflux. Gister avond een ritje naar de hap gehad met Job. Zijn darmen zijn verstopt echt zo zielig. Gaat het spugen wat beter kan hij niet poepen. Ik word echt een beetje wanhopig arme Job.
Ben toch overstag gegaan en heb een osteopaat gemaild.
Zit er echt even doorheen.

Wat balen, Jennifer!
Hopelijk heeft Job inmiddels kunnen poepen en blijft hij goed groeien. Zou ook fijn zijn als de osteopaat gaat helpen.
Ik ga morgen weer naar de osteopaat. Ons eerste bezoek heeft helaas weinig geholpen, dus ik ben inmiddels wel wat sceptisch.

SN, hoe gaat het met de griep?
Mlies, gaat het al wat beter met de onrust van Olivier? Wij hebben hier ook een slechte anderhalve week gehad (Sanne was ook flink verkouden), maar de laatste nachten gaat het weer beter. Doorslapen is nog lang niet aan de orde, maar heb de laatste drie nachten wel steeds zeven uur in bed kunnen liggen (verspreid over twee, drie of vier dutjes). Ik hoop dat bij jullie de fase ook snel week aanbreekt.
Jennifer, wat balen dat Job ook niet lekker gaat. Heeft hij inmiddels al kunnen poepen? Hopelijk doet de osteopaat hem goed. Wij gaan donderdag ook weer, hier wel goed resultaat tot nu toe. 

Sanne heeft een goede start bij het KDV gehad dinsdag en vrijdag, ze had redelijk goed geslapen daar ook. Morgen gaat ze weer een dagje en dan ga ik zelf een dagje met mijn zus op pad, zin in!
Volgende week begin ik weer met werken, ook zin in! Lekker weer onder de mensen zijn!

Job heeft 2x gepoept vandaag maar hij heeft gisteren zo hard geduwd dat hij een aambei heeft.
Hij heeft nu lactulose gekregen. Volgende week woensdag naar de osteopaat.
Morgen gaat Job voor het eerst naar het kdv. Hij is afgelopen vrijdag 2 uurtjes gaan oefenen. Ben benieuwd.

Ach Jennifer wat een zorgen zo om Job! Magali raakte ook verstopt van de Nexium en heeft inderdaad ook lactulose. Wat sneu dat hij een aambei heeft.. zo naast je werk inmiddels is het wel echt veel als je kindje er niet lekker in zit! Hier beetje neutraal tov de osteopaat, best goede adviezen gehad, maar relatief duur en in ons geval is de oplossing toch vooral medisch.
Fijn Tulipaa dat het bij jou iets beter gaat, top ook dat Sanne het goed deed op kdv!

M Lies ik snap zo goed dat je er door heen zit als het zo loopt! Het huilen en weinig slapen is zo killing, zeker nu je ook nog werkt er naast!

Hier ook een rot week dus, ik dacht aan allerlei oorzaken, tot m'n man me wees op het feit dat het misschien toch is omdat ik weer wat koemelk producten aan het eten was gegaan. Slaapjes weer max 30 min, super slechte nachten (eergister nacht 2x 1,5 uur geslapen.. daar red ik het niet op!). Zondag weer koemelkeiwitvrij gaan eten (wat ik zo stom vind!) En warempel gister eind vd dag kwam de rust weer terug.. en nu slaapt ze weer de hele nacht! We zijn een midweekje weg in Zeeland en ik heb nu de eerste nacht gewoon 8 uur geslapen! (M'n man heeft 1 nachtvoeding gedaan die ik had gekolfd). Dus toch misschien? Wat een gepuzzel is het toch steeds. Maar als het zo doorzet dan durf ik toch wel te zeggen dat de slechte week door het eten kwam, maar dan ga ik de bv niet zo heel lang meer volhouden. Koemelkeiwit en soja zit echt overal in, dus het beperkt enorm, dus dan wordt het denk ik toch kunstvoeding gaan geven (wat ik zo jammer vind want de bv loopt verder zo goed!).
Maja eerst maar even komende dagen genieten van het gezin, de zee en hopelijk een zonnetje.

Heeel veel succes meiden, vooral met de slechte weken, ongelukkige baby's en slapeloze nachten, jullie zijn super mama's!!

Ach, SN, dus toch die koemelk. Fijn wel dat het nu op jullie weekje weg beter lijkt te gaan en jij heerlijk hebt kunnen slapen! Werd je ook extra duf wakker? Dat heb ik wel als er eens een goede nacht tussen zit haha.
Ik volg op Instagram een account over eten en baby's en zij promoten steeds deze site: https://www.blijkoemelkvrij.com/
Misschien heb jij er ook iets aan? Zou zo zonde zijn als dat de reden wordt dat je stopt met je borstvoeding.

Ik had vanochtend bij m'n ontbijt een blije baby, die nu lekker ligt te slapen. Hopelijk zet hij dat door vandaag. Hoewel de ochtenden meestal wel goed gaan, maar daarna....

Zien jullie trouwens ook dat je baby elke dag iets nieuws kan? Olivier heeft nu z'n handjes ontdekt en stopt die vol overgave in z'n mond, tot kokhalzen aan toe haha.

Terug
Bovenaan