Januari 21 kindjes en mama's

Ik ben gisteren met Job bij de osteopaat geweest en heeft gister middag en avond eena goed geslapen. Job slaapt opzich wel goed maar we moeten vaak terug voor zijn tutje.
Job is nu 14 weken en hij krijgt wel al fruit omdat hij echt slecht kan poepen en daar ook al medicatie voor krijgt. Ik wil daar eigenlijk vanaf aangezien hij ook al omeprazol krijgt. Ik wil hem niet helemaal vol duwen met medicatie. Job vindt het wel super lekker.

@GebruikerSN: de meningen zijn best verdeeld over papflessen maar wij hebben vanaf 4 maanden een papfles in de avond gegeven. Dit hielp met onze hongerige en hele actieve baby. Was echt even een rustmoment. Ook omdat hij over een papfles langer doet. Met zes maanden werd de ochtendfles ook een papfles (en overgestapt op 6 maanden pap). Die zijn we uiteindelijk het eerste weer gaan afbouwen toen we met brood in de ochtend gingen beginnen. Wij gebruiken de pap van Albert Heijn bio in combinatie met een MAM fles met speen X.

@Jennifer: jeetje klinkt best heftig zoveel medicatie. Hopelijk kunnen jullie er snel van af!

Lang geleden dat ik weer iets gepost heb, de dagen met twee kindjes gaan zo snel! Nu liggen ze allebei heelijk te slapen, dat is echt even genieten.
Hapjes, ik ben vorige keer met bloemkool begonnen. Was geen succes maar mijn zoontje lustte bijna niks. Zoete aardappel en peer waren hier wel succes. Wij zijn toen iets later gestart, echt gekeken of hij er aan toe was. Zie nu nog helemaal geen tekenen bij mijn dochter,dus ik wacht nog even (ze is nu bijna 15 weken).
Papfles, mijn zoontje heeft best een tijd papfles gehad. Hij dronk uit de dr brown brede hals, maat 4. Maar die pap (fijne granen van de appie) hebben ze niet meer. Dus ik lees even mee voor tips, mocht ze daar behoefte aan krijgen.
Ik ben zo tevreden op het moment, ze slaapt Snachts echt 12 uur. Soms aan een stuk en soms met alleen een avond voeding. Ze pakt inmiddels de fles! Zo blij mee, helaas pakt ze sindsdien de borst niet meer, dus ik kolf nu en geven de helft borstvoeding en de andere helft kunstvoeding. In het begin moesten we er beide nog even aan wennen en nu is het echt heerlijk om te kunnen afwisselen. Ze zit nu op zo'n 5 of 6 voedingen. 

CvdLb wat goed om te horen, super fijn dat ze de fles pakt! Ik wil ook wel wat gaan combineren met kunst voeding denk ik, maar wil dat even in overleg met het ziekenhuis doen. Veel te bang om iets verkeerds te geven (ook ivm de koemelk en soja reacties). Hier wisselende dagen, zal wel even zo blijven denk ik. Ze zat weer verstopt, dus nu forlax ipv lactulose en weer 2 horror nachten met huilende baby en eergister nacht 3 poep luiers! Maar nu weer normaal gelukkig. Door die reflux blijft het wel na de nacht voeding (vaak komt ze rond 3.30/4.00 lang recht op houden en dan nog vaak valt de voeding niet lekker en moeten we nog even terug voor een boertje etc dus vanaf 4u is het niet meer echt veel slapen en een beetje rommelig. Dus standaard vroeg naar bed en een beetje afwisselen met m'n man (maar zodra ze huilt, ben ik vaak alert). Maar het is te doen en overdag slaapt ze heel goed! Vorige week echt een slaap regressie week volgens mij (ze kwam elk half uur) maar nu kan ze weer 1,5-2 uur slapen! Het lukt nu vaak om de kids tussen de middag tegelijk te laten slapen, wat heel chill is, even een break in de dag! Verder is ze vrolijk, lacht steeds vaker met geluid en probeert te draaien. Speelt ook in de box en observeert alles vanuit het wippertje, dus vaak ook even m'n handen vrij en een grote broer die minder de aandacht hoeft op te eisen, maar het vaker krijgt. Al met al genieten van ons gezinnetje!
Eerste hapje broccoli vond onze dame maar niks haha dus morgen krijgt ze worteltjes. Heb een of andere bio pap voor baby's van de Jumbo gekocht, die ook maar eens proberen binnenkort.
Interessant Jennifer trouwens van dat fruit tegen verstopping, dat is wel een goed idee, vind al die medicatie in zo'n klein kindje ook echt niks. Ook maar eens rustig aan proberen komende maand.

Hoe gaat het verder met iedereen? Kindjes blij op de opvang? Al meer kindjes in de 4 maanden slaap regressie (geweest)? Ik loop nog steeds wat voor op de meesten geloof ik.

Vandaag op Koningsdag trouwens een jaar geleden dat ik een positieve test deed! En 3 jaar geleden deed ik er ook een (m'n zoontje)! Bijzondere dag dus ❤️??

Hi dames!

Alweer bijna 3 weken geleden dat ik heb gereageerd, het waren even drukke weken hier haha! Gisteren onze dochter 4 geworden, dus laatste dagen al wat visite gehad.

Twee weken geleden de beslissing genomen om af te bouwen met de bv. Wel tranen om gelaten en het er even moeilijk mee gehad.. maar ik werd te onzeker van alles. Totaal geen ritme, vaak willen drinken, voelde echt of was ik hele dagen alleen maar aan het voeden. Zou voeding voor voeding afbouwen, echter wou ze ineens geen fles meer pakken. Dus dat was ook een dingetje! Toen besloten alleen nog fles aan te bieden en de druk zo nu en dan van mijn borsten te kolven. Nu is ze al helemaal gewend gelukkig en drinkt ze weer goed. :)

Ervaar nu veel meer rust. Als ze net een uur geleden fles heeft gehad en begint te huilen, weet ik nu zeker dat het geen honger is. We krijgen een beetje ritme en dat is ook wel fijn! 's Nachts blijft nog wel steeds een verrassing haha. De ene keer meldt ze zich om half 3, dan om half 6, dan weer om 3 uur etc.. Dus ben benieuwd voor aankomende nacht.

@gebruikerSN klinkt pittig die slaapregressie! Krijgen alle kindjes dat rond 4 maanden? Ik weet dat echt niet meer van mijn oudste dochter! Wat bijzonder, alweer een jaar geleden de positieve test! En met jouw zoontje ook precies dezelfde dag dus? Dat is wel extra bijzonder zeg!

Heerlijk dat jullie weekje Zeeland ook zo geslaagd was. Daar knap je van op. :)

Leuk dat iedereen ook wat start met hapjes nu! Wij moeten nog even geduld hebben, Hanna is aankomende zondag 3 maanden oud. De meeste kindjes zijn hier meer van begin januari zeker hihi? Ik was 23 januari uitgerekend en het werd uiteindelijk 2 februari..

Hanna begint nu sinds 2 weken ongeveer steeds op haar zij te rollen. Wat gaat het snel allemaal! Aankomende vrijdag de eerste prikjes, hopelijk valt het mee qua bijwerkingen.

Nu nog maar eventjes genieten thuis.... 10 mei moet ik weer werken. Zo nog geen zin in!! Maar als ik er eenmaal ben is het vast wel weer goed

Nou wij hebben met Job weer een ritje dokter gehad... het ene is nog niet over en dan komt er weer iets nieuws bij. Job is nu 2 weken verkouden en werd zondag benauwd met piepende ademhaling. Nu heeft Job er dus weer een puffer bij gekregen. Wanneer is het nu toch eens genoeg arm ventje. Ik zit er echt even doorheen zeg bah. Het is zo’n vrolijk ventje, lacht de hele dag maar zo zielig alle medicatie die hij krijgt.

Job krijgt vooralsnog alleen maar fruit hapjes wat hij nog niet echt lekker vindt die gezichtjes die hij dan trekt zijn wel echt grappig?

Ah Jennifer, wat sneu voor Job (en voor jullie!). Hopelijk is de verkoudheid snel weer over!
Hier dachten we een week geleden nog dat madame het doorslapen onder de knie had, maar dat was van korte duur helaas. Momenteel weer twee keer per nacht een voeding. Vannacht viel ze voor het eerst wel zelf in slaap nadat ze anderhalf uur na een voeding alweer wakker werd. Ik was echt beroerd van de vermoeidheid en had gewoon de puf niet om wéér uit bed te gaan. Ze huilde ook niet, alleen wat geluidjes en gesabbel en jawel hoor, tien minuten later sliep ze weer. Dat gaan we dus maar eens vaker proberen. Is wel een nadeel van bv vind ik, dan ben ik toch eerder geneigd om extra te voeden terwijl dat dus misschien helemaal niet nodig is. Met hapjes wil ik denk ik volgende week gaan starten. 

Iets heel anders... zijn jullie weleens in een babyspa geweest? Hier is er nu eentje geopend en ben wel benieuwd. Babyzwemmen vond mijn oudste fantastisch maar dat kan nu natuurlijk niet...

Janneke gefeliciteerd met je oudste dochter! Fijn dat het je goed bevalt dat je bent gewisseld van voeding. Ik herken wel wat je zegt aan ritme. Vooral m'n man vindt dat lastig. Hij vindt het allang fijn dat ik nu regelmatig thuis werk en dan heb gekolfd zodat hij de flesjes kan geven en ook wat meer ritme en controle heeft.
Hier is de slaap regressie echt niet leuk.. weer 2 terror nachten gehad.. afgelopen nacht elk uur. Weet dan echt even niet meer waar ik de energie vandaan moet halen. Het is dit keer geen obstipatie of pijn, maar ze wil de hele tijd bij me liggen en dan ook niet naast me, maar in m'n armen. Waardoor ik zit en mega last van m'n rug houd. Het blijft zo onhandig dat half uur omhoog houden na een voeding, hierdoor is ze er ook in de nacht aan gewend dat ze nog in m'n armen ligt na een voeding en maak ik haar tegenwoordig dus wakker als ik haar weg leg, waardoor ze gaat protesteren. Zo vermoeiend.. blij als deze fase weer voorbij is!

Jennifer bij jou houdt t ook niet over zeg.. arme Job! Had hij pseudokroep? Dat heeft m'n jongste ooit gehad, zo eng dat benauwde toen.. gun het je zo dat er ook een meer zorgeloze tijd komt! Hoe lukt het om te combineren met werk? Ik werk nu 50% maar heb echt 0 concentratie merk ik.. echt irritant.

Tulipaa een babyspa ken ik niet.. ben benieuwd! Ga het eens opzoeken want klinkt wel leuk voor kindjes, zeker nu zwembad etc dicht is.
Ben zo benieuwd hoe het met de andere meiden gaat, Doutzen hopelijk een beetje oke met de verbouwing en Anoek veel goede nachten met Jens hopelijk? Al zit Jens denk ik in dezelfde fase als Magali? Een sprong van 5 weken.. ? Zwaantje heeft Max die al gehad? Kun jij me vertellen dat het over gaat en allemaal goed komt? ?

Terug
Bovenaan