Januari 21 kindjes en mama's

Ach, ikbendoutzen, zo herkenbaar die vragen en het zoeken naar verklaringen! Fijn dat het vandaag wel weer een stuk beter gaat. 
Hier ook 3 pittige dagen gehad waarop ons zoontje vooral 's middags en 's avonds ontroostbaar aan het huilen was. Gelukkig gingen de nachten nog wel ok. Ik ben gister zelf om 20.00 uur naar bed gegaan en mijn vriend heeft de laatste voeding van de avond afgekolfde melk met de fles gegeven. Dat was wel even fijn, kon ik even wat bijslapen. Daardoor kan ik het vandaag meteen wat beter relativeren en als hij zo huilt denken dat er ook weer een moment komt waarop hij stil is.
Net even de draagzak met 'm uitgeprobeerd en ik ben fan! Hij viel meteen in slaap (had ook nog niet zoveel geslapen overdag) en ik had toch m'n handen vrij om wat te doen. Viel me wel tegen dat ik het snel zwaar vond worden. Dan merk ik weer dat ik nog herstellend ben van de keizersnede. 

Nou het is niet gelukt om hem in zijn eigen bedje te leggen voor een slaapje in de middag, deze mama was er nog helemaal niet klaar voor hahaha! En het was gelukkig ook niet nodig vandaag! We gingen een stukje rijden en wandelen en Jens viel als een blok in slaap, werd even wakker voor voedingen en beetje wakkertijd om daarna weer verder te slapen. Volgens het boekje dus! Wat kan je jezelf gek maken hè, moet echt nog even schakelen dat hij gewoon voorlopig het ritme bepaalt. Met alle liefde natuurlijk, maar af en toe best wennen!

Hier ook de afgelopen dagen de draagzak meer gebruikt, maar ik herken wat je zegt Mlies, ik vind het ook vrij snel heel zwaar worden. Merk sowieso dat ik de afgelopen week wat meer last heb van de keizersnee. Mijn litteken trekt meer, snel last van mijn rug en ook de inwendige wond voel ik meer. Misschien dat ik toch iets te snel ben gegaan en ik denk zelf ook dat de kou ook invloed heeft!

Regeldagen.... check! Hier ook een paar dagen veel onrust gehad en sinds vannacht en vandaag beter gelukkig. We hebben ook een handdoek onderin de wieg gelegd en dat helpt ook wel goed tegen het spugen. Sanne slaapt al vanaf de eerste dag op haar eigen kamertje, afwisselend in wieg en ledikant. We hebben de babyfoon aan staan en ze ligt letterlijk net om het hoekje. Overdag slaapt ze soms in de box of onderweg in de auto. Inslapen doet ze wel echt nog bij mij, dat lukt nog niet zelf (alleen in de auto). Na de voeding houd ik haar een tijdje omhoog en dan valt ze in slaap. Nu met die handdoek onder de matras gaat het terugleggen ook beter en slaapt ze regelmatig wel door. Zo niet, dan beginnen we opnieuw met een paar slokjes drinken, boeren en in slaap vallen.

Grappig dat je dat zegt Anoek, ik heb afgelopen week ook meer last gehad! Dacht dat ik teveel had gedaan, maar idd het weer speelt misschien ook mee. Al liep ik hele dagen met de draagzak (met idd rugpijn!) dus dat heeft er ook mee te maken. Zo onhandig, een baby die niet op haar rug wil liggen ?

Tulipaa ben je alweer uit de regeldagen?  

Anoek en SN, hier ook meer ladt indd..al wijt ik dat aan het vele vasthouden vd kleine man.  Eerste dag "alleen" ging super, ook nogn bezoekje aan het cb, wat een verzoeking, vond de medewerkers heel langzaam en kwam wat belerend op me over... en kreeg via telefoon al watn slechte indruk, dame in kwestie vroeg of ik nog steeds verlamd was?  wat is dat nou weer voorn vraag.  Vervolgens moest ik dusn afspraak maken, heeft echt een kwartier geduurd, terwijl er allemaal moeders met huilende babys stonden te wachten... kan ik dan niet zo goed tegen.  

Hier zijn we ook terecht gekomen in de regeldagen. Pff wel heftig met een dreumes die ook erg onrustig is. Afgelopen nacht 1 uur geslapen. Gelukkig is mijn man vandaag nog thuis maar dat feestje is morgen ook afgelopen.

Oh Jennifer wat een waardeloze nacht inderdaad! Hoop dat je wat hebt kunnen bijslapen op de dag..
Doutzen wat een bijzondere ervaring bij het cb! Zo is het bij ons gelukkig totaal niet! Kun je nog naar een andere of is er altijd maar 1 optie per regio? Je komt er nog best vaak namelijk.. maar misschien gewoon pech met een vervelende jeugdarts/verpleegkundige.
Hier ook een paar waardeloze dagen, advies lactatiekundige was dus helaas niet helemaal goed en waar ik bang voor was na het berichtje van MariekeSep is dus ook gebeurd.. productie verder toegenomen.. dus nog steeds een wanhopig happende slikkende baby die de bv niet weggewerkt krijgt en er krampen van krijgt en nog geen seconde op haar rug wil liggen.. en dus een gefrustreerde mama die klaar was om te stoppen met borstvoeding (met veel pijn in het hart..). Nu nog een laatste poging met een ander bureau met lactatiekundigen, aan de saliethee en het extra kolven afbouwen. Ze verwachtte wel snel verbetering, dus dat wacht ik af. Anders ga ik een voorraad aanleggen, over op flesjes en de bv afbouwen. We moeten er wel gelukkig van blijven en voor m'n gevoel was het afgelopen 3 weken 1 grote regeldag en werd ik opeens mega onzeker over alles (icm hormonen en slaapgebrek.. geen happy mama). Gelukkig ook mooie momentjes hoor, maar het is niet fijn om je baby te zien worstelen met iets wat fijn zou moeten zijn! Hoe loopt de bv bij anderen? Jij dus juist weinig productie Jennifer?

Terug
Bovenaan