Januari 21 kindjes en mama's

@GebruikerSN dankjewel! En ja, het is echt een verademing nu we over zijn op fles. Morgenmiddag zal ik de stad even in, pas namelijk nog steeds m'n eigen broeken niet en ik heb toch echt een broek nodig als ik weer ga werken haha. Maar heel fijn dat ik nu niet na hoef te denken over kolven etc.

Och jee, die slaapregressie klinkt echt heel pittig zeg. Willen ze dan ook vaker drinken 's nachts of is het meer dat ze niet kunnen slapen? Heb echt respect voor jou hoor met die nachten en dan ook nog elke keer een half uur overeind houden, wat vermoeiend!

Hier afgelopen nacht niet ingebakerd, het slaapzakje hing nog te drogen aan het wasrek. Ook een onrustige nacht gehad.. Vaak wakker en uiteindelijk om 4 uur alsnog ingebakerd toen de slaapzak droog was. Vanochtend de eerste vaccinaties gehad en nu dus ook niet mogen inbakeren. Ik ben heel benieuwd hoe vannacht gaat verlopen... Ze had net ook verhoging, maar volgens mij had ze er zelf weinig hinder van gelukkig.

Moet trouwens sowieso beginnen met afbouwen van inbakeren, aangezien ze steeds al op haar zij begint te rollen.. Dus we zullen hier echt even doorheen moeten. Hanna wil ook absoluut geen speen. Onze oudste is een duimzuiger en ik zie de laatste tijd dat Hanna ook probeert om haar duimpje te vinden. Ik vermoed dat zij ook zal gaan duimzuigen, ook omdat ik er dus geen speen in krijg.

@Tulipaa nog niet naar een babyspa geweest, maar ik ben het ook van plan. Ik hoor zoveel goede verhalen! Kom regelmatig reclame voorbij op Facebook van een babyspa hier in Friesland en denk dat ik na de meivakantie een afspraak ga inplannen, als mijn oudste op school zit. Lijkt me erg relaxed voor baby's!

@Jennifer och wat is dat toch wat met Job. Arm kereltje.. Het houdt ook maar niet op hè. Hoe is het gaat het nu met hem??

De afgelopen 2 dagen ging het qua slapen heel goed dus had er echt weer vertrouwen in tot vandaag... de hele dag niet geslapen en echt weer last van zijn buikje. Hij wordt nu wel weer elke nacht tussen 5 en 6 wakker hoeft dan niet te drinken maar begint hele verhalen te vertellen echt top. Ik pak heb dan maar bij me zodat hij onze dochter niet wakker wauwelt.
De benauwdheid is gelukkig al een stuk minder.

Fijn dat de benauwdheid beter is, Jennifer!
Wel weer balen van het slapen. Dat kletsen doet Olivier na z'n fles van 22.30 de laatste dagen. Dat kunnen ze beter overdag doen!

Hoe is het met de slaapregressie, SN?
Hier is het slapen soms echt drama, vannacht weer super vaak erheen gemoeten om de speen te geven. Die speen is echt een ding en we zijn er nog niet af, omdat mijn vriend en moeder hem steeds wel bleven geven.
Hoop echt niet dat wij er nog een slaapregressie overheen krijgen, daar ben ik echt bang voor. Komende week is Olivier 4 maand.
Los van de slaapellende vind ik het echt genieten dat hij bijna elke dag iets nieuws kan.

Hoe zijn jullie eerste hapjes bevallen? Ik ben van plan om te starten met wortel, pompoen of zoete aardappel.

Babyspa heb ik wel eens online gezien en lijkt me heerlijk! Binnenkort maar eens kijken of er een in de buurt zit.

M Lies, nou.. de slaapregressie was/is echt vreselijk hier. Maar dat was met m'n zoontje niet zo heftig hoor, dus laat je niet bang maken! Ik vermoed dat ze veel indrukken heeft gemist in de eerste maanden (toen wilde ze alleen in de draagzak) en nu alles binnenkrijgt en leuk vindt, maar enorm veel te verwerken heeft! We hebben nachten achter de rug met elk uur wakker, echt gek makend gewoon. We lijken over het hoogtepunt heen.. (1 iets betere nacht 'maar' 4x eruit gemoeten). Verder overdag ñ
mega aanhankelijk en alles moet met mama. Merk ook de corona effecten geloof ik, we geven haar nu iets sneller aan vrienden die we zien en ze moet meestal gelijk hard huilen. Ze is het allemaal veel minder gewend, we hebben heel weinig mensen gezien en veel op afstand.
Deze week wennen bij kdv en bij opa en oma (met broertje, neefje en nichtje dus die hebben hun handen vol!). Ze zal wel gesloopt zijn, maar ergens vindt ze het ook wel leuk al die reuring om haar heen.

Qua hapjes loopt het nog niet zo hier. Broccoli vond ze vies en wortel ging ook nog niet. Morgen courgette proberen. Wat zo jammer is aan al die medicatie voor kinderen is dat het mierzoet is. Vooral die lactulose was een soort stroop. Dus ik vrees dat haar smaak nu al verpest is... Binnenkort maar eens pap proberen, in de avond misschien wel vullender. Naja wij gaan maar weer duimen voor een beetje nachtrust vannacht.. ???

M Lies wat balen dat je nog steeds het speen probleem hebt en dat je ook een beetje wordt tegen gewerkt door man en schoonmoeder.. gaan zij er dan ook 20x per nacht uit of mag jij dat doen? Magali begint wel een beetje haar speentje te pakken, dus wie weet gaat Olivier het ook snel zelf door krijgen!! Dan een doekje eraan knopen en probleem opgelost ??

Jennifer wat een struggles ook met Job, hopelijk weer wat betere dagen achter de rug inmiddels!

Aaaaaaarghhhh die slaapregressie! Wat een ellende! We dachten dat we er overheen waren, Jens ging echt beter slapen. Maar de afgelopen 3 nachten waren dramatisch en overdag ook nauwelijks slapen! Dus mega oververmoeide baby pff. Hopelijk vannacht beter! Hoop bij jou ook snel SN!

De hapjes gaan hier wel goed naar binnen en het is zo leuk om te zien, zo hyper happen naar die lepel! Ik ben begonnen met wortel en daarna banaan en ga deze week bloemkool proberen!

Verder ook het rollen, stem ontdekken en echt reageren op ons. Die stralende lach als hij wakker wordt, gel in zijn haar dat opeens heel snel groeit! Ben ook echt blij hoeveel leuker het elke keer weer wordt en bizar hoeveel je van zo'n hummeltje kan houden! Dus daar hou ik me de afgelopen dagen vooral aan vast hahahaha. Donderdag 19 weken oud, dan is de sprong hopelijk snel voorbij!

Oh ja en de corona effecten herken ik ook SN! Was hier ook heel sterk, maar gaat inmiddels wel beter door het kinderdagverblijf en toch iets meer ondernomen met vrienden en familie!

Vervelend hè die speen Mlies. Ben er ook nog niet helemaal uit wat ik er nou van vindt. Snap dat het wel frustrerend is als er niet één lijn in wordt getrokken door jou en je man en schoonmoeder! Hopelijk gaat het snel beter!

En ook met de andere kindjes, hoop dat Job snel opknapt en dat iedereen betere nachten heeft! Elke nacht is weer een verrassing?

Met Job gaat het gelukkig beter. De benauwdheid is weg en hij krijgt ook al een paar dagen geen pufje. We zijn wel met de maagbeschermer omhoog gegaan vanwege zijn gewicht.

Op hoeveel voedingen zitten jullie eigenlijk?
Job is nu bijna 4 maanden en zit nu sinds 3 dagen op 4 flessen van 180 en 1x fruithapje. Ben benieuwd waar jullie kindjes op zitten?

Wij zitten nu op 5 voedingen (Hugo is nu 3 maanden en 3 weken). 1x borstvoeding in de ochtend (denk dat hij zo'n 200ml drinkt), 3 afgekolfde flessen van 180ml en 1x kunstfles van 210+7 voor het slapen. Nog verder geen fruit of groente, daar wil ik denk met 4-4,5 maanden mee gaan starten. Heel soms nog een zesde voeding als hij vroeg wakker is. 

Wat fijn dat het beter gaat met Job! 

Terug
Bovenaan