Januari 21 kindjes en mama's

Zo! ik heb even wat bij te lezen!even een tijdje niet op het forum geweest omdat het even heel druk was met het klussen en verhuizen. Hier een vrolijke kleine man die al een paar weken hardop lacht, kleine man is nu 18 weken. Lijkt tandjes te krijgen!kauwt en kwijlt enorm, slaap echt als de beste, ik kan hem zo neerleggen en weglopen en dan valt ie zelf in slaap. dit voelt wel echt als een beloning voor alle energie die ik erin heb gestopt met de slaaptraining van droomritme. Snachts kan hij 5 a6 uren tussen de voedingen laten wat erg fijn is,alleen wel een vroeg vogeltje, afgelopen 2weken is en blijft 5.00 de tijd waarop hij vrolijk ligt te brabbelen, iemand nog goede tips? want mamma is niet zo goed in een vroeg vogeltje zijn. 

nee kortom, ik mag echt niet klagen met zo n lief tevreden kindje,mijn man en ik kunnen het nu weer goed samen doen en dat scheelt ook enorm. Voor mijn bevallingstrauma heb ik hulp gekregen, daarin voel ik me dus mentaal ook een stuk beter alweer. Fysiek gaat het nog niet goed,ik ga volgende week wel opstarten weer met werken, val nog steeds enorm af en daarom maar eens bloed laten prikken.  Opvang vind ik nog wel een ding, vorige week kwam mijn lieverd schor thuis, zo zielig!had zo gehuild!wel 2 slaapjes gedaan dus dat vond ik heel knap. 
Zo!en nu ga ik eens teruglezen!

Zo, het is even geleden dat ik hier  mee heb gelezen. Nu ik weer aan het werk ben en er beter geslapen wordt schiet dat er makkelijk bij in. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen?
Gisteren ben ik naar de baby soa geweest met Sanne. Ze vond het helemaal fantastisch en gelukkig mogen we binnenkort ook weer gaan babyzwemmen volgens mij. Ik ben nu aan het zoeken naar een andere zwembad, want degene waar we altijd gingen wordt afgebroken. Onze oudste vond dat altijd geweldig en nu wil ik met allebei de meiden gaan, zin in!
Slaapregressie hebben we hier niet gehad, wel een paar weken voor de drie maanden hele slechte nachten vanwege een verkoudheid. Sanne is nu juist veel beter gaan slapen. Ze slaapt nu s nachts minimaal 12 uur en vaak moet ik haar dan wakker maken. Overdag slaapt ze s middag tussen 13 en 17 meestal drie of vier uur. En dan nog af e toe een kort dutje tussendoor. We genieten er nu maar ff van zo lang het duurt! 

We zitten op vier voedingen nu, ik probeer ze alle vier tussen 8 en 20 uur te geven, maar net als vandaag lukt dat niet omdat we weg waren en ze rond zes uur pas aan een lange slaap begon. Dan maak ik haar rond negen uur dus wakker omdat ze anders maar drie keer drinkt. 

Het is stil geworden in dit topic. Ik heb wel steeds meegelezen nog, maar het ontbrak me aan de energie en tijd om te reageren.
Heel herkenbaar dus, Tulipaa. Al komt het hier niet door de goede nachten. De speen speelt daarin nog steeds de spelbreker. Inmiddels heeft Olivier al wel geleerd hoe hij de speen uit zijn mond kan pakken en overdag lukt het hem zo af en toe al om hem terug te stoppen. Heel grappig om op de babyfooncamera mee te kijken, haha.

Overdag gaat het slapen gelukkig prima. En we hebben over het algemeen een goedlachs ventje die steeds meer begint te kletsen. Rollen doet hij nog niet, maar dat komt vast snel.
Ik vind dat de tijd ook echt snel gaat, over iets meer dan een week is Olivier al 5 maanden!

Qua voedingen zitten we nu op 5 flessen, 4 van 180ml en 1 van 150. De avondfles iets minder sinds een paar dagen.

Hoe gaan de hapjes bij jullie? Hier staat zoete aardappel met stip op 1!

En welke maat kleren dragen jullie baby's inmiddels? Olivier heeft 62/68.

Hier gaan de hapjes sinds een dikke week heel goed. Job die eet echt goed fruit nu. Volgende week dan heb ik vakantie en ga ik allemaal groente hapjes maken voor in de vriezer. Ik geef ze zelf niks uit potjes maar alles vers dus sta 1 dag dan in de keuken omallemaal groente prakjes te maken en vries ik het in.

Job is nu 4,5 maand oud en draait en rolt al goed. Hij verplaatst zich ook al zelf... paar dagen geleden lag hij op zijn speeldeken en ging ik even naar de keuken, toen ik terug kwam lag meneer onder de salontafel.

Job heeft kledingmaat 62 nu maar ik doe hem soms ook al 68 aan maar dit is dan wel aan de grote kant. Verder 4 flessen van 180 ML en 1 fruit hapje.

Ha meiden! Ik dacht dat hier niks meer gebeurde dus heb het al een tijdje niet meer gecheckt! Hier een gekke tijd gehad. Magali had een flinke terugval, de slaapregressie was toch ook een reflux terugval (niet onderkend door de kinderarts) en ze sliep nauwelijks meer. Na een paar keer een nacht met 2-3 uur slaap (dieptepunt is dat ik 1,5 uur sliep) draaiden we aardig door en hebben we met een nieuwe kinderarts de medicatie opgehoogd en een opname ingezet om alles weer een beetje te resetten. Dat is nu 2 weken geleden en ze is 5 dagen opgenomen geweest, mega heftig maar het was nodig. Eindelijk hebben we een baby die slaapt! En veel ook haha! Die had echt een tekort en haalt nu in. Ze was afgelopen week 3x 1,5 uur wakker op de dag, had 4 voedingen en slaapt de nacht door (18.30 in bed, 6u drinken en terugleggen, dan slapen tot 8.30 of zelfs 9.30!). Deze week weer gestart met wennen bij opvang en opa en oma. Bij mij zelf is alles er een beetje uit aan het komen qua vermoeidheid en denk ik dat ik alles afgelopen maanden op stress en adrenaline heb gered. Kom niet echt tot dingen (dus veel op t forum aan het lezen haha) maar begin me wel wat beter te voelen.. en de negatieve spiraal is eindelijk doorbroken..!
Magali is nu ruim 5 maanden, eet ook graag hapjes (net als jij maak ik die ook vers en vries ze in Jennifer). Ze heeft nu tomaat, komkommer, broccoli, zoete aardappel, wortel met ei, tussendoor wat pap elke dag en krijgt af en toe beetje pindakaas zonder suiker. Ze vindt het allemaal interessant en eet steeds meer ervan, dus dat is leuk. Verder krijgt ze nog borstvoeding, 4 voedingen per dag. Ze is een lekkere bolle meid en zit nu in maat 68, ik denk eind vd maand wel richting maat 74!

Doutzen wat fijn dat je wat met het trauma hebt kunnen doen en dat de ergste verbouw stress wat is gaan liggen! Zielig dat hij zo schor was geworden op kdv.. hadden ze een idee waarom hij zoveel had gehuild? Fijn dat hij het verder zo goed doet met het weg leggen, daar heb je zeker goed in geïnvesteerd!
MariekeSep fijn dat Olivier een beetje zelf wat handiger wordt met z'n speentje.. zijn de nachtelijke loopjes hopelijk snel voorbij! Al een doekje eraan? Dan kan hij hem makkelijker vinden!

Jennifer hoe is het met de reflux van Job? Gebruik je nog de Nexium?

@SN, het gaat op en af met de reflux. We gebruiken nog steeds medicatie omeprazol. Afgelopen nacht onderhand elk uur bij Job geweest.. dat viel toch even tegen want hij sliep redelijk de nachten door. Hopelijk was het eenmalig.

Wat leuk dat we hier weer wat te lezen valt!
SN, wat hebben jullie een pittige tijd gehad! Ik kan me goed voorstellen dat de vermoeidheid er nu pas uit komt. Hier is het veel minder heftig geweest, maar ik ben ook nog steeds bekaf ook al slapen we nu al een paar weken de nachten door. Kun je nagaan hoe het voor jou moet zijn...
Hier gaat het slapen nog steeds goed. 'S nachts slaapt ze 12 tot 14 uur en overdag 1x 4 a 5 uur of 2x 2 a 3 uur. Helaas is de reflux hier ook niet weg. Sanne heeft er geen last van, is vrolijk en actief maar vandaag bleek op het cb dat ze maar 130 gram is aangekomen in twee maanden. Ze wordt volgende week 5 maanden en is nu 62,5 cm en 5260 gram. We zijn gestart met oefenhapjes en ze hapt enthousiast, maar slikt nog weinig in. Hopelijk komt dat snel en gaat ze dan minder spugen en aankomen. Ik moet iig over zes weken nog een keer op controle en dan hoop ik dat er wat verbetering in zit. Verder ontwikkelt ze wel goed, draait op dr zij en bijna op de buik en ze begint nu ook dingen echt te pakken. Oh en ze lacht hardop en kletst volop, super leuk is dat! 

Terug
Bovenaan