Januari 21 kindjes en mama's

Wat fijn dat Sanne goed slaapt en er geen last van heeft! Wel nog een lichte baby inderdaad, lastig dat dat een puntje blijft! Magali heeft nu 3 weken oefen hapjes en begint het echt te snappen qua happen en slikt dus nu alles ook door. Na 3 weken groente vandaag ook een fruit momentje in de ochtend gestart. Ze krijgt vanaf nu 3x een hapje, ochtend beetje fruit, middag beetje groente en in de avond een flesje met pap door de bv. Ze vindt na een wen periode nu alles lekker en zit als een klein vogeltje met haar snaveltje open, heel schattig! Het slapen blijft goed gaan hier gelukkig, ze is zoveel rustiger en blijer. Die opname hadden we veel eerder moeten doen!
Hoe gaat het met de rest?

Oh wat fijn SN dat het slapen nog steeds goed gaat! Haha hier staat het snaveltje ook goed op. Vooral ook als mijn vriend of ik zelf aan het eten zijn. Dat volgt ze met open mond de vork of de lepel. Ze heeft het slikken nu ook onder de knie en alles gaat vlot naar binnen. Vandaag is ze trouwens ook voor het eerst van haar buik op haar rug gedraaid. Ze had ook echt een trots en blij koppie, super schattig!

hej meiden, hoop dat alles goed gaatmet jullie en de kleintjes! wilde alweer eerder reageren maar via mijnmobiel kom ik op de een of andere gekke manier niet meer op de site van ouders van nu. 

SN jeetje wat heftig dat jullie een opname hebben gehad, en dat hogere medicatie nodig was,wat zul jij kapot geweest zijn! maar wat fijn dat het slapen dan nu zo goed gaat en dat het allemaal de energie waard is geweest! ik hoop ontzettend dat dit zo blijft voor jullie! Ik denk dat hij zo moest huilen omdat hij toch gehecht is aan pappa en vooral mamma, hij herkend ons maar al te goed en trekt pruillipjes bij anderen. ( dat ditpas avanaf 9 maanden is geloof ik dus niks van haha)

hier wat onrustige weken gehad, verkoudheid, drie doorkomende tanden en koorts koorts koorts,en ooknog een ontsteking op de billen,zo zielig.  lijkt sinds een paar dagen weer ietwat de goede kant op te gaan. ook wij zijn bezig met hapjes,gaat steeds wat beter! bouwen het rustig op. nachten zijn bij ons vaak rond 7 voeden en rond 12 en dan sochtends weer rond 6. maar hij is ooknog vaak genoeg rond 3 wakker of tussendoor.( toch een verschil met de kunst of borstvoeding,denk ik?)  ik ben hier al ontzettend blij mee!
we zijn bezig om de puckababy af te bouwen, enorm lastig want meneer maait zichzelf de speen uit de mond of wakker,blijft een erg beweeglijk mannetje, met de slaapjes is het dus weer inesteren,geduld en nog es investeren,ik heb het daar erg druk mee,iemand nog tips??? 
lijkt ook alsof Adam ons ineens weer veel meernodig heeft om in slaap te vallen, terwijl dit eerst totaal niet aan de orde was en we hem ook echt niet afhankelijke slaapassociaties hebben geleerd. ik wil wel een beetje voorkomen dat hij nu telkens op de armaan deborst oid in slaapvalt maar soms lijkt er even geen andere optie. 

nou poging 6 om iets te plaatsen? ik kan in de app niet meer reageren op het forum...
@doutzen poeh dat is ook heftig en al tandjes woow dat is een vlotte met tandjes dan! 

Met Job is het weer bergafwaarts aan het gaan. Heel veel spugen en ook erg onrustig daardoor. We moeten over 2 weken met Job naar de kinderarts. Hopelijk nemen ze ons wel serieus in het ziekenhuis want Job groeit wel gewoon goed. We worden gewoon echt wanhopig met al dat gespuug. 
Job lacht gelukkig wel veel en lacht vooral naar vrouwen kleine flirt dat het is. 

De afgelopen 2 dagen ging het qua slapen heel goed dus had er echt weer vertrouwen in tot vandaag… de hele dag niet geslapen en echt weer last van zijn buikje. Hij wordt nu wel weer elke nacht tussen 5 en 6 wakker hoeft dan niet te drinken maar begint hele verhalen te vertellen echt top. Ik pak heb dan maar bij me zodat hij onze dochter niet wakker wauwelt.
De benauwdheid is gelukkig al een stuk minder.

Jennifer wat een getob!! Ik zou evt eerder proberen contact te krijgen.. en zou zeker vragen wat voor observatie mogelijkheden ze hebben. En overstappen van arts als je niet verder komt, heb ik ook gedaan, zo'n verschil. Ik ben nog steeds de opname zo dankbaar!! Ze slaapt nu elke nacht door (behalve na vaccinaties maarja das logisch), we moeten hooguit 1 a 2x even snel speentje geven maar dat is het. Ze heeft 4 voedingen op een dag (borstvoeding nog, dus het kan wel Doutzen) om ongeveer 5.30/6.00u, 9.30, 13.30 en 17.30u en ze slaapt overdag steeds 1,5-2 uur en in de nacht van 18.00-5.30 (als haar broer haar wakker roept wat helaas meestal gebeurt, anders slaapt ze tot 6.30u). Hier bleek de Nexium in dosering omhoog te moeten (logisch want ze was goed gegroeid!) en ze hebben haar dus bij die opname eindelijk in een ritme gekregen en geleerd hoe ze moet slapen (ze durfde niet meer goed op haar rug te liggen). Naja kijk natuurlijk wat je zelf wil, maar ik ben het zo dankbaar dat ik het natuurlijk graag anderen aanraad! https://www.diakonessenhuis.nl/folders/opname-uw-ontregelde-baby dit is wat wij gehad hebben. Ik had begeleiding van diëtiste, lactatiekundige, er kwam een fysiotherapeut advies geven, kinderarts, de verpleegkundigen keken mee met alles, kortom echt veel hulp en dat was voor ons in elk geval heel erg fijn.

Doutzen, wat een pittige tijd zo met je manneke! Hoe voel jij je inmiddels? Nog de oorzaak van het vele afvallen gevonden? Ik zou als het een paar dagen afwijkt er een beetje in mee gaan, hij heeft misschien even wat extra nodig, maar daarna denk ik weer oppakken bij het begin.. troosten en terug leggen. Wij hebben in het ziekenhuis geleerd haar wel even 5 min te laten mopperen, jengelen of beetje huilen voordat we gaan troosten. Ook slaapt ze hier tegenwoordig heel graag met een doekje over haar gezichtje/oogjes. Misschien nog een tip? Is het inmiddels alweer beter?

Hé wat een gerommel her en der! Ik zou ook proberen of je niet eerder terecht kunt hoor als dat spugen aanhoudt. Kan het ook nog een virusje zijn of is het echt reflux? Sanne spuugt nu ze verkouden is ook wel weer meer, door het slijm denk ik. Ze komt ook nog steeds niet heel hard aan dus ben benieuwd wat ze daar over een paar weken mee gaan doen. Ze is wel vrolijk en ontwikkelt zich verder prima.
Sanne slaapt nog steeds goed, geen gebroken nachten gelukkig. Bij onze oudste begon dat ook met een maand of 5 (nadat ze een aantal weken door had geslapen). Die kreeg toen verkoudheid na verkoudheid en idd ook tandjes. Hier nog geen tandje te zien, maar ze zit wel veel met dr vingers in de mond dus wie weet zit er toch al iets te wringen. De hapjes gaan er goed in hier en madame draait alle kanten op. Daarnet lag ze voor het eerst op dr buik te slapen. Ze pakt ook al naar de rand van het ledikant dus die gaan we morgen verlagen. Verder alles z'n gangetje hier, de meiden hebben wel allebei flink koorts gehad en hoesten wat af, maar dat gaat gelukkig ook weer de goede kant op.

Terug
Bovenaan