Januari 21 kindjes en mama's

Tjonge, SN, wat een pittige tijd hebben jullie gehad. Maar wat fijn te lezen dat de ziekenhuisopname zo goed heeft gewerkt!

Vervelend dat het niet bij iedereen zo goed gaat.
Doutzen, ik herken het helemaal! Sinds anderhalve week heeft Olivier het ook weer vaker nodig om in slaap geholpen te worden. Wel zijn tegelijk zijn nachten een stuk beter geworden, soms zelfs maar 1x eruit voor de speen!
Ik ben ook wel bang om nu verkeerde slaap associaties aan te wennen, dus probeer toch nog steeds wakker maar slaperig weg te leggen. Hopelijk is ook dit een fase.

Verder gaat het goed met Olivier. Vrijdag bij consultatiebureau geweest en hij was flink gegroeid. En deze keer gelukkig weinig last van de prikjes.
Gister hebben we een fruithapje toegevoegd aan het menu. Dat was wel even wennen, maar ook smullen.
Hier nog geen tandjes. En pas 1x per ongeluk naar z'n buik gerold.

Kunnen jullie kindjes al een beetje zitten? Of past dat nog niet bij deze leeftijd?

Dat zitten kunnen sommige kindjes al wel hoor. Niet zelfstandig maar wel bv op de bank. Ik zag toevallig afgelopen week dat Lotte met deze leeftijd al trots op de bank zat / hing dus ik heb Sanne ook eens weggezet. Die viel meteen opzij de kussens in (maar moest er wel hard om lachen). Tijdens het maken van de pasfoto voor het paspoort werd ze in een Bumbo gezet en dat vond ze heel interessant. We hebben er zelf ook eentje en daar wil ik haar nu af en toe een paar minuutje in zetten, want ze lijkt het wel leuk te vinden om de wereld vanuit een andere hoek te bekijken. Ze zit dan ook het liefst lekker op schoot rond te koekeloeren een hele dag 

Dag dames!
Ja, ik leef ook nog haha. Wat een drukke weken heb ik achter de rug. Ik weet niet eens meer waar de tijd is gebleven. Ik ben alweer eventjes aan het werk en het is wel aanpoten door Corona. Nog even en dan is het zomervakantie. De afronding van een schooljaar is altijd chaotisch, maar dit jaar helemaal zeg. 
Met Max gaat het goed. Hij is heel vrolijk; lacht en brabbelt de hele dag door en huilt alleen als er iets is. Hij heeft sinds kort twee voortanden (te cute!) en is druk bezig met leren rollen, zitten en tijgeren. Het zal allemaal nog wel even duren, maar de kinderfysio zag vandaag wel dat hij 'wil'. Wat hij ook onwijs leuk vindt is staan. 
Ondertussen zit Max al een tijdje op vier flessen en hij slaapt 's nachts gemiddeld zo'n 12 uur aan een stuk door. Heerlijk! We zijn een tijdje geleden ook al begonnen met hapjes en mango blijft momenteel favoriet. Ik probeer dagelijks fruit (ochtend) en groente (eind middag) aan te bieden, maar dit lukt nog niet altijd. Gelukkig is dat niet erg. Hij vindt eten in zijn algemeen wel reuze interessant.
Leuk om weer even te kletsen! En ik zal het forum er weer wat vaker bij proberen te pakken.  

Haha ook ik ben nog in leven! Leuk dat er mondjesmaat weer wat wordt gekletst, en heel herkenbaar dat het soms te druk is om te reageren.

Aller eerst: wat vervelend dat Job nog steeds zoveel spuugt! En jeetje SN wat pittig een opname, maar wat fijn dat het zoveel heeft geholpen!

Leuk om te lezen dat die kleine januari knakkers zich zo lekker aan het ontwikkelen zijn! Hier ook, Jens is donderdag een half jaar en dat vind ik toch een behoorlijke mijlpijl haha!
Hij kan steeds beter los zitten en is heel sterk in zijn rug en nek. Ook staan vindt hij inderdaad geweldig, net als Max! Rollen gaat ook steeds beter. Hij is dol op eten van zowel melk, fruit en groente. We gaan ook snel een broodje introduceren bij deze lekkere dikzak! Nog geen tanden hier, maar wel veel bijten en kwijlen dus ben benieuwd.

Slapen gaat ook beetje bij beetje beter gelukkig. De laatste tijd pakt hij steeds meer een langere ochtendslaap en hij lijkt steeds meer richting 2-3-4 schema te gaan, maar ik hou lekker zijn vermoeidheidsignalen in de gaten. ' s nachts gaat ook over het algemeen goed. Het is een heerlijk lachebekje en ik geniet enorm van hem!

Heel gezellig inderdaad weer even wat te horen van jullie! Ons meisje vandaag 6 maanden! Wat een mijlpaal. Ze lacht alleen maar ongeveer en heeft het naar haar zin bij de opvang en opa's en oma's, wat een verandering en we zijn er heel blij mee! Ik ben ook eindelijk m'n werk meer aan het opbouwen, enorm aan toe ook dat alles weer meer normaal wordt. Magali wil ook heel graag al zitten! Ze duwt zich steeds omhoog. Had in bad zo'n soort glijbaan dingetje voor baby's maar die vindt ze niks meer inmiddels. Heb haar nu in een bad stoeltje en ondanks dat ze nog niet heel stevig zit, vindt ze het helemaal geweldig. Ze zit alleen maar te lachen in dat ding en rond te kijken. Heb haar er maar kort in overigens, want echt goed is het nog niet. Haar grote broer vindt het allemaal leuk gelukkig, hij is nog nooit vervelend tegen haar geweest, echt super fijn!
Ben nu gestart met af en toe kunstvoeding, straks kijken of m'n productie bv goed blijft lopen als ik het terugschroef naar 2x per dag, ochtend en avond, dan hoef ik verder niet meer steeds te kolven. Zijn hier nog meiden die door blijven borstvoeden? Bij de eerste ben ik met 6 maanden gestopt, want die was er zelf klaar mee en vond een flesje fijner. Heb toen 4-6 maanden full time gekolfd, dat had ik er dit keer niet voor over gehad, maar nu loopt het nog soepel dus kijken of we het nog een tijdje zo volhouden.
Jennifer heb je nog met de kinderarts gesproken?

Wat leuk om weer wat te lezen van een aantal mama's! 

Zwaantje, tijgeren al! Wat goed van Max! Dat echte baby is er nu wel af hè ☺️

SN, fijn dat je weer kunt opbouwen op je werk en dat het zo goed gaat met Magali! Ik geef ook nog bv, heb dat bij Lotte 9 maanden gedaan en probeer dat nu weer. Naar het kdv krijgt ze afgekolfde melk mee (2x per week) en de andere 2 dagen voed ik haar een keer zelf tussendoor en krijgt ze een keer een flesje. Ook als we een dagje weg zijn dan geef ik nu wel eens een fles. Dat gaat gewoon sneller en makkelijker. s Ochtends en s avonds (meestal 2x) drinkt ze sowieso nog wel bij mij.

Wat fijn om zoveel positieve dingen te lezen!
Is er ook een 5,5 maand slaapregressie? Dan zitten wij daar nu middenin, het slapen is echt drama! Steeds 1 cyclus en 's nachts zo een paar uur achter elkaar wakker en huilen. En zelf inslapen gaat ineens super moeizaam.

Olivier is vandaag wel ineens van rug naar buik gaan rollen, dus ik hoop dat dit de oorzaak is en hij snel weer lekker zelf gaat inslapen, zonder gedoe ;)

@SN, nee heb niet meer gebeld eigenlijk. Te druk gehad ook. We hebben wel papieren gekregen van het ziekenhuis die we moesten invullen.
Ik vind het wel naar want ik moet alleen met Job naar het ziekenhuis mijn man mag niet mee vanwege corona.
Job is gelukkig de laatste dagen een gezellig ventje wat amper klaagt of huilt. Op zijn buik rollen doet hij al wel enige tijd en om mijn god hij heeft een tandje… Ik schrok er een beetje van toen ik het gisteren ondekte. Onze dochter was daar pas veel later mee. Job is nu 5,5 maand en onze dochter was ruim 9 maanden met haar eerste tandje.

Wat knap dames dat jullie de borstvoeding nog steeds volhouden! Mogen jullie echt trots op zijn.

Terug
Bovenaan