Jonge aanstaande mama's

Oh zo ja ik snap je, ik heb in mei 2016 een miskraam gehad en ze vroeger of ik met 8 weken een echo wou om te kijken of het hartje al kloptte dat steld je wat meer gerust geeft toch meer stress een eerdere miskraam en dat wouden wij wel koste wel 36,50 word niet vergoed maar dat hadde we er wel voor over. Gister intake gehad en bloedafgenomen gaan ook een combinatie test doen om te kijken na 3 soorten afwijkingen ookal vallen we kwa leeftijd buiten de risico groep wouden wy het toch graag doen word ook niet vergoed 160 euro, doen jullie dat ook? Morgen me tien weken termijn echo dan ben ik 10,2. Vandaag plas in moeten leveren dachten dat ik een blaas onsteking had blijkt gewoon zwangerschaps kwaaltjes te zijn maar toch voor zekerheid even getest verder hang ik nkg steeds dagelijks boven de wc over te geven vooral sochtends hoe ist bij jullie

Oh hmm.. dan heb ik gewoon een andere regeling qua echo's haha. Ik heb met 7 weken de 1e echo gehad voor te kijken hoelang ik precies zwanger was aangezien ik dit niet zeker wist en toen ook gelijk een hartje zien kloppen en met 11 weken ook weer een echo. Afgelopen week met 12 weken bloed moeten prikken en heb met 15 weken weer de volgende echo, tot aan de 20e week om de 4 weken zegmaar. Na de 20 om de 3 weken en dan naarmate de uitgetelde datum dichterbij komt steeds vaker. Nekplooimeting doen wij niet, val idd ook ver buiten de risicogroep dus vonden het allebei niet nodig. Hoeven ook geen enkele echo zelf te betalen trouwens.. verder ben ik er tot nu toe al de hele zwangerschap goed aan! Vanaf 6 weken veel krampen gehad in mn onderbuik en pijnlijke borsten maar inmiddels ben ik praktisch overal vanaf, alleen nog een beetje gevoelige borsten. Een enkele keer misselijk geweest maar nooit over hoeven te geven.

Hoop dat de misselijkheid snel zakt! En dat je morgen een mooie echo te zien krijgt! :)

Hey Priscilla,

de zwangerschap verloopt eigenlijk wel heel goed! Zit inmiddels op 25+1 weken zwanger van een jongen! Ondanks dat het natuurlijk het aller belangrijkste is dat het kindje gezond is, had ik heel stiekem toch wel een voorkeur voor een jongen. Hierdoor had ik vrij snel in het begin van de zwangerschap dat ik dacht dat het wel een meisje zou worden, puur omdat ik voorkeur heb voor een jongen. Heb ook niet tot de 20-weken echo kunnen wachten, was veeeel te nieuwsgierig, dus met ongeveer 13 weken een geslachtsbepaling laten doen.

Afgelopen december met 19+5 weken een 4-d echo laten maken. Een echte aanrader! Wat is dat bijzonder om te zien!

Hopenlijk zijn jullie snel van de misselijkheid af! Ik ben in het begin ook aardig misselijk geweest, heeft bij mij tot ongeveer 13 weken geduurd. Daarna heb ik nog een paar weken gehad dat ik weinig zin had aan eten, op enkele vreetbuien na. Nu voel ik me eigenlijk heerlijk!

Ik ben wel even nieuwsgierig, hoe reageert jullie kleine op de echo's? Bewegen ze dan ook uit beeld? Of worden ze heel druk?

En hoe kijken jullie op dit punt in de zwangerschap tegen de bevalling aan?

Groetjes, Manuela

Hoi dames leuk dat dit forum beetje actief word :)

ik kom net terug van me tien weken echo uitgeregend 10 augustus. Het kindje was lekker aan het bewegen en alles zit goed de beentjes en armpjes heel goed zichtbaar :) 25 januari de combinatie echo en dan hoor ik ook uitslag van bloed gaan ervan uit dat alles goed is maar toch fyn om te weten maar snap ook wel MS93 dat je het niet doet had ik in eerste instantie ook gewoon. Heb vandaag wat gekregen voor me stoelgang gewoon amaak maar dan beetje met laxenderen werking dus daar ben ik wel heel blij mee en met de gezonde kleine natuurlijk vandaag ook me eerste kadotjes gekregen moest helemaal huilen haha hormonen he en het word nu zo echie!

@manuele wat grappig dat ze het geslag zo vroeg al kunnen Sien bijzonder zeg!

Wat fijn dat het bij iedereen goed gaat :)

Oh en ik ben nog niet echt bezig met de bevalling self ik heb wel een enorme lage pijngrens oepsie.. en ik ga in het ziekenhuis bevallen verder njet zoveel mee bezig komt nog wel denk ik naarmate de tijd

Wat fijn dat je echo zo fijn verlopen is priscilla! Heerlijk gevoel dat alles goed is he!! En nu weet je zekerder wanneer het ong staat te gebeuren. Bij mij was er een week verschil qua uitgerekende datum bij de 1e echo en 2e echo haha. Hij staat nu vast op 22 juli.

Hoe staat het bij jullie qua werk?

en is er iemand van jullie die rookt/rookte?

Terug
Bovenaan