Jonge aanstaande mama's

@ms93 ik zat al in de ziekte wet voor ik zwanger raakte en nu nkg steeds en over roken ik rook ja, ik was echt een ketting roker al vanaf me 13de... iedere stoppoging veranderde in een zweet en paniek aanval ik ben van 35 sigaretten na 10 gegaan en ok moet voor volgende maand pp 5 per dag zitten loop ook bij een stoppen met roken coach ervoor. We hebben afgesproken de rest van de zwangerschap 5 per dag en zodra ik bevallen ben krijg ik kalmering tabletten en nicotine pleisters en dan stoppen. Want ik wil zelf niet een rokende moeder zijn-blijven. De verloskundige waar meer dan tevreden erover alleen de mensen om me heen niet... ze vinden dat ik toch ondanks de verhoging en soms koorts toch moet stoppe maar alles is via huisarts coach en vk in overleg en we doen het zo en daar sta ik volledig achter. Tis wel heel vermoeiend die reacties van andere hoe zit het bij jullie ?

Eindelijk iemand waarmee ik erover kan praten!!!!!!! Ik rook namelijk ook.. wil wel heel graag stoppen maar het is zo moeilijk om er vanaf te blijven.. ben idd ook flink geminderd naar 10 sigaretten per dag maar helemaal stoppen lukt tot nu toe nog niet.. mijn vk zei dat ik toch moest proberen te stoppen maargoed liever een paar sigaretten per dag dan de hele dag door stress..

Meiden, ik ben benieuwd naar hoe de reacties bij jullie waren toen jullie hebben verteld dat jullie zwanger zijn. Hebben mensen nare opmerkingen gemaakt over dat je nog jong bent bla bla bla?

Ik zit pas in de zesde week dus het duurt nog wel even voordat ik het echt naar de buitenwereld breng, familie weet het al wel en daar waren de reacties positief. Maar ben dus een beetje bang voor al die andere mensen die toch wel altijd hun mening klaar hebben. Hoe zijn jullie daar mee om gegaan?

En goed dat jullie al geminderd zijn! Kan er zelf niet over mee praten omdat ik niet rook.

@ms93 haha we hebben veel gemeen ! De verloskundige bij mij gaf me geen commentaar ook juist omdat ik heb geprobeerd te stoppen die twee weken geleden en dat lukte dus niet je kan het proberen en als het niet lukt zou ik gewoon op deze voet verder gaan als ik jou was... en niet vergeten vroeger rookte vrouwen die zwanger zyn ruim pakje per dag in iedergeval wel waar ik vandaan kom het was vroeger normaal om ipv zoute stengels op tafel te zetten een glas met losse peuken en iedereen rookte daarvan dat was luxe... en wij zijn nu toch ook allemaal gezond. Betekend niet dat we hele dag moeten paffen maar stress en verhoging is zeker slechter voor je baby dan die paar sigaretjes die wy roken

@ds94 ik heb vorige zwangerschap hele hoop nare reacties gehad ik had toen mog geen eigen huis nu wel en het inkomen van ons samen is nu ook echt ruim toen niet dus iedereen had vorige keer zyj oordeel wel klaar maakte me heel onzeker maar probeer het niks aan te trekke mog je het mee maken ook niet over leeftijd tis jou leven niet dat van hun, heb nu meer positieve reacties sommige vinde het nog steeeds niks maar daaar trek ik me dit. Keer niks van aan lekker gaan genieten :)

@Priscilla en Ms93; knap hoor!! Vergeet niet dat elke sigaret minder winst is!! Kan er verder niet over meepraten, ben geen roker.. maar kan me indenken dat er ook veel negatieve reacties komen.. Hou vol dames!!

@ds94: gefeliciteerd met je zwangerschap!! Lekker van gaan genieten

@ms93: wat bedoel je precies met je vraag over werk?

Ik werk nu in ieder geval nog volledig. Ben werkzaam in de thuiszorg, dus verwacht wel dat uiteindelijk mijn werkzaamheden iets zullen veranderen.

(Hopelijk komen er nu geen dubbele reacties of iets.. zie dat ik wat problemen heb met de app..)

groetjes!!

Ik kan ook niet mee praten over roken, maar Priscilla en MS93 toch al heeel knap dat jullie zijn geminderd!! Mensen om je heen praten er altijd zo makkelijk over, dat je moet stoppen. Mijn man rookt wel en heeft al geprobeerd om te stoppen, maar zo makkelijk gaat dat niet. Dus al een hele stap dat jullie zijn geminderd!

Wij hebben geen enkele negatieve reacties gehad over de zwangerschap, dat ik nog zo jong ben. Iedereen reageerde heel leuk gelukkig! En anders maar niet.. het is onze eigen keuze toch :)

Terug
Bovenaan