Jonge aanstaande mama's

Priscilla - ook ik was min of meer wel bang voor de reacties van de mensen om ons heen.. mijn moeder had er in eerste instantie ook gemengde gevoelens bij maar inmiddels is ze blij met de situatie en kan ze met trots zeggen dat ze oma word! De ouders van mijn vriend waren beide metteen heel enthousiast! Onze naaste vrienden en kennissen reageerden ook gelijk heel positief. De rest vd fam en de buitenwereld weten het ook pas sinds 12 weken. Wat zij ervan vinden moeten ze zelf weten, iedereen heeft zn mening toch wel klaar wat dat aan gaat.. daar zijn mijn vriend en ik heel hard in, het is ONS leven en WIJ bepalen hoe en wat, als je nu gaat zeuren over de zwangerschap hoef je straks met de geboorte ook niet vooraan te staan om op kraamvisite te komen.. sterker nog, mn vriend stuurt ze naar huis als ze aan de deur durven te komen haha. Neppe mensen zijn er al genoeg in de wereld!

Manuela - wat ik bedoelde met werk was of je uberhaupt werk hebt en hoeveel je nu nog werkt.. ik zit momenteel werkloos thuis, ben wel zoekende. Natuurlijk met het vooruitzicht op een groeiende buik en een uiteindelijke bevalling wil ik wel parttime gaan werken en uiteindelijk na het verlof ook parttime blijven werken. Ben echt geen type voor de hele dag thuis te zitten en elke dag thuis een beetje te poetsen oid.. ga je uiteindelijk wel terug naar parttime? En blijf je na de zwangerschap ook gewoon werken?

Hey Priscilla!

Ik ben 9 mei uitgerekend, schiet al op! Maar is Manuela niet nog eerder uitgerekend dan ik?

Gaat goed hoor, alleen heb ineens erg last van hormonen sinds 2 weken. Heel gauw huilen, terwijl ik dit eerst niet had.

En voelde de baby vanaf donderdag niet meer, dus was gisteren toch wel ongerust. Verloskundige gebeld en ik mocht gelijk langskomen gelukkig. Ze heeft de echo er op gezet en godzijdank alles was goed. Kloppend hartje! Alleen baby lag helemaal opgevouwen en lag anders, waardoor ik het nu waarschijnlijk niet voel. Maar ben weer helemaal opgelucht. :)

Donderdag 2 feb wordt de babykamer gebracht, dan de boel in elkaar zetten. Zin in!

Hoe gaat het verder met jou? En met de rest?

Marianne oh dat heb ik niet goed gelezen. 9 mei dat schiet inderdaad al op zeg. Ben je veel met de bevalling bezig en ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Snap dat je ongerust word als je de baby niet voelt, fijn dat alles goed is! En ook heel prettig dat je zo snel daar terecht kan. Met mij gaat het steeds beter de vervelende kwaaltjes beginne nu af te nemen dus daar ben ik wel blij mee :)

O Marianne, 9 mei komt ook al dichtbij!! En misschien overheen gelezen hoor, maar krijg je een jongen of een meisje? Leuk dat alle meubeltjes komen! Al een tas klaarstaan of dat nog niet??

Ja het gaat zo snel.. morgen alweer 24 weken! Manuela jij bent eind april uitgerekend toch? Zitten we dicht bij elkaar, kan zo maar op dezelfde dag komen als jullie kindje wat langer blijft zitten of die van ons wat minder lang haha.

Ik ben nog niet echt met de bevalling bezig.. ga wel in het ziekenhuis bevallen. Dit omdat de reistijd 45 minuten naar het ziekenhuis is, krijg het daarom ook vergoed. Daarnaast vind ik het ook wel veilig gevoel om in het ziekenhuis te bevallen. :)

En wat gaan jullie doen, thuis of ziekenhuis?

Wat fijn dat de kwaaltjes nu wat afnemen! Hoeveel weken ben je nu Priscilla?

Ja heb er echt zin in dat de babykamer al bijna komt. Kan ik eindelijk beginnen met inrichten hihi. Moet boven nog wel wat gebeuren, zijn aan het verbouwen geweest. Een goede vriend van ons is schilder, hij moet nu nog komen om te verven en dan kunnen wij dan het laminaat etc. er in leggen. Alles moet boven nog geverfd worden, maar schilder gaat eerst babykamer aanpakken. Als het goed is komt hij deze week.

Hebben jullie al een babykamer etc. uitgezocht en/of gekocht?

Nee nog geen tas klaar staan haha, moet nog 16 weken dus heb als het goed is nog even tijd! Jij al wel een tas klaar staan?

En nee je hebt er niet over heen gelezen hoor, wij weten het geslacht namelijk niet! Blijft een verrassing! :)

@marianne das even lekkker die vergoeding. Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen maar word niet vergoed moet nog even de verzekering bellen vriendin van me moet 400 euro zelf betalen voor in jet ziekenhuis dus ben benieuwd wat ik kwijt ben. Ik ben nu 11 weken. Volgende week gaan we ons kindje erkennen bij de gemeente en de kraamhulp uitkiezen verder kwn ik nog niet soveel kopen wil graag eerst het geslacht weten zodat ik niet zoveel neutralen spulletjes heb. Vind het heel bijzonder dat jillie het pas zien bij de bevalling lijkt me ook extra mooi wij zijn daar te ongeduldig voor en me familie ook krijg nu al iedere apjes wanneer weten we het? Haha

Ja kreeg vorige maand brief van de verzekering dat de kosten voor hun zijn. Dat is idd erg fijn! Ben ook benieuwd wat je kwijt bent voor de bevalling in het ziekenhuis.. maar dan zijn we in ieder geval in goede handen! :)

Ja snap dat je dan wacht met spulletjes kopen, had ik ook gedaan als we het geslacht wisten. Kom je het geslacht te weten met de 20-weken echo of al eerder?

Ja ben soms echt wel nieuwsgierig hoor wat het wordt haha. Maar het heeft wel wat bijzonders dat we het niet weten. Heb ook niet echt een gevoel wat het gaat worden. Heb jij al wel een gevoel wat het gaat worden Priscilla?

Terug
Bovenaan