Jonge moeder?

hoi,

Ik ben 23 jaar en alles goed mag gaan ben ik ook een jonge moeder.
Maar daar hebben we voor gekozen als het wou het lukken naturrlijk.
En het is gelukt ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger dus nen 22 april 2007 uitgeteld.
In mei wordt ik 24 em mijn vriend 27.....

xxxxx

jong..........

wat is jong?

kom op dames we zijn geen 12 og 13 meer!!!!

dat vind ik nou jong ja!!!!

maar als je een goede relatie hebt en je hebt je diploma of je man/vriend werkt wat is dan in godsnaam het probleem van al die andere mensen!!!!!!!!!!!!
JALOERS!!!!!!omdat wij straks gewoon nog leuke dingen kunnen doen met ons kindje!!! en niet om de 15 minuten willen gaan zitten omdat we oud zijn en geen energie meer hebben om ons 100% over te geven aan de kleine!!!!!!
dus dames GENIET VAN JE ZWANGERSCHAP!!!!!
GROETJES ANNA VAN 20 DIE HEEEEEEEEEEEL ERG BLIJ EN GELUKKIG IS DAT ZE JONG MOEDER WORDT!!!

Hallo

Ik ben 20 jaar en verwacht me eerste kindje op 22 januari.
bij ons is het meer een geluk bij een ongeluk, ik gebruikte namelijk nog gewoon de pil,
dit is waaarschijnlijk een familie kwaal want ben niet de enige die ondanks de pil toch zwanger is..

groeten

Maaaaaaaaaar...............ondanks het niet gepland was zijn we er toch ontzettend blij mee!!!!!

dat wou ik er nog even bij toevoegen :)

groeten Lunatic

Hoi!

Wat heb je al veel reacties gehad zeg! Ik ben zelf 26 en was nog net 23 toen Justin geboren werd (twee weken voor mijn 24 verjaardag). Hij is nu 2,5. Ik heb eigenlijk alleen maar leuke reacties gehad op de zwangerschap, behalve dan van mijn schoonmoeder die vroeg meteen of het een foutje was. Nou.... nee dus! We waren bewust gestopt en zouden wel zien wanneer ik zwanger zou worden. Wisten wij alleen veel dat ik na 3 maanden al zwanger was....  Verder vond iedereen het alleen maar superleuk voor ons. We waren al wel lang samen, vanaf mijn 18e en mijn man zijn 19e. Dus het was niet zomaar even zeg maar. Er is ook heel wat gebeurd in onze relatie dat niet aan ons lag en dat de hele relatie flink onder druk zette af en toe. Maar goed, dat is een ander onderwerp. Maar misschien waren we anders nog wel veel jonger ouders geweest. Over een jaar of twee willen we weer met de pil stoppen en voor een tweede gaan. Ik hoop dan toch echt werk te hebben (ben nu 9 maanden thuis na mijn laatste baan) en Justin zit dan op school en dan zien we het wel weer zitten. Leuke bijkomstigheid is dat mijn schoonzusje en haar vriend ook over een jaar of 2 willen gaan beginnen, hun voor de eerste.

Geniet lekker van je zwangerschap, het lijkt soms eeuwen te duren maar achteraf was het eigenlijk zo voorbij.....

Groetjes Patricia

quote: Roseliek reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-08-2006 14:16:25'));

Iedereen is zo jong of oud zoals je jezelf voelt!
Mijn buurvrouw was 30 toen de eerste kwam, is nu 42 en zoonlief begint lekker te puberen! Dat vind ze nu dus echt niet tof, ze raadde me aan eerder te beginnen omdat ze zich nu al best oud voelt en ze vaak geen puf meer heeft voor die moeilijke zoon.
En dan hebben ze er nog twee....

Ik was ook zwanger, het eindigde helaas in een missed abortion, maar kreeg toen steeds te horen: ach, je bent nog jong dus tijd genoeg..... gggrrrrr..... ik ben 23 en we hebben er bewust voor gekozen, net of het dan niet erg is dat het misgaat!?

Gr. Roos

Ach ja, het heeft niks met leeftijd te maken. Het hangt af van je karakter, je achtergrond, hoe  je in het leven staat,  enz.
En ook al ben je 'ongepland' zwanger geraakt, of je nu 20 of 40 bent of er tussen in, je gáát echt wel voor je kind hoor!
Ik vind het onzin dat je met 42 jaar moeite hebt met een puber, dat heb je ook als je 32 bent! Je hebt allemaal momenten dat je het niet ziet zitten met je kind...... in welke fase het ook zit.
En,   als je ouder bent, dat je om de 15 minuten moet gaan zitten...ha ha  leeftijd zegt niks!
Het lijkt me wel vervelend als je jong of 'oud' bent en zwanger bent, dat je zulke opmerkingen krijgt. Ik kan ook niet oordelen, maar heb natuurlijk stiekem wel een een gedachte: het zal me een worst zijn wat ze zeggen of denken, of ik maak gewoon ene opmerking waar ze niet van terug hebben....maar ja, das ook maar een gedachte.
Ik ben zo'n ' er- tussen- in- leeftijd'. Ik was 28 toen ik zwanger was en net 29 toen ik beviel. Dus, eigenlijk 'heel normaal'.
Ik zie geen nadelen in mijn leeftijd, en een tweede is nog niet in aantocht. Ik zie ook geen nadelen in andere leeftijden.
Hoewel ik het logisch vind, dat mensen toch even gaan denken als iemand op z'n 18e, 19e, 20e zwanger is of bevalt. Maar het dan ook nog uitspreken......nee!
De meeste mensen zijn op deze leeftijd namelijk met heel andere dingen bezig.  De meeste mensen  vergelijken zichzelf met jullie op die leeftijd. Ik was toen ik 18, 19, 20, 21 enz was ook nog heel jong hoor! Ik studeerde volop, had nét een vriendje....(waarmee ik overigens mee getrouwd ben).
Dus ik begrijp het wel, maar snap niet dat mensen niet verder denken (en dat ze het uitspreken.....) Want, er zijn jonge mensen die op die leeftijd er wél aan toe zijn en er heel bewust voor gekozen hebben. En ook al is er niet bewust voor gekozen, het zijn niet andermans zaken!!!!
Ik ben nu 31, en nu krijg je van: ' wordt het niet eens tijd voor een tweede?', of: als straks de tweede er is.... (wat weet jij er van dat ik een tweede wil, willen wij dat uberhaupt wel????, misschien houden we het er bij een, en als we een tweede willen, willen we dat misschien pas over 10 jaar ......)
Ik zeg gewoon dan: misschien kan ik wel geen kinderen meer krijgen, of: wat gaat jou dat aan (dan lach ik er wat bij enzo). Dan schrikken mensen, en beseffen ze vaak dat ze te ver gaan, of dingen vragen of zeggen die niet kunnen.
Maar, het belangrijkste: geniet van je zwangerschap en kids!

Dit verhaal gaat eigenlijk ook op voor mensen die op 'oudere' leeftijd zwanger zijn, want dan krijg je vaak dezelfe opmerkingen!

Wilde toch ook ff reageren.Ik vind het geweldig voor jullie dat jullie jong moeder worden!Had het zelf ook gewild maar het liep anders.Ik ben zelf nu 29 en 6 weken zwanger van de eerste.Wij krijgen telkens de vraag: "goh wanneer komt er bij jullie dan eens een kleine?" Zeer kwetsend als je weet dat we al dik een jaar aan het proberen waren om een kindje te krijgen.We lopen dus ook bij de gyn en er zijn dus gelukkig geen afwijkingen gevonden.Mensen die deze vraag aan me stellen krijgen dan ook een keihard antwoord terug: "stel je eens voor dat het bij ons niet wil lukken, we lopen nl al in het ziekenhuis!" Het is een keihard antwoord maar ik kon er niet meer tegen om telkens een smoesje te verzinnen en lief en leuk over te komen.Laat dus iedereen maar lekker over jullie kletsen, jullie hebben jullie eigen leven en jullie weten zelf beter!
Succes met jullie zwangerschap!

Groetjes dj

Terug
Bovenaan