quote: Roseliek reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-08-2006 14:16:25&apos

);
Iedereen is zo jong of oud zoals je jezelf voelt!
Mijn buurvrouw was 30 toen de eerste kwam, is nu 42 en zoonlief begint lekker te puberen! Dat vind ze nu dus echt niet tof, ze raadde me aan eerder te beginnen omdat ze zich nu al best oud voelt en ze vaak geen puf meer heeft voor die moeilijke zoon.
En dan hebben ze er nog twee....
Ik was ook zwanger, het eindigde helaas in een missed abortion, maar kreeg toen steeds te horen: ach, je bent nog jong dus tijd genoeg..... gggrrrrr..... ik ben 23 en we hebben er bewust voor gekozen, net of het dan niet erg is dat het misgaat!?
Gr. Roos
Ach ja, het heeft niks met leeftijd te maken. Het hangt af van je karakter, je achtergrond, hoe je in het leven staat, enz.
En ook al ben je 'ongepland' zwanger geraakt, of je nu 20 of 40 bent of er tussen in, je gáát echt wel voor je kind hoor!
Ik vind het onzin dat je met 42 jaar moeite hebt met een puber, dat heb je ook als je 32 bent! Je hebt allemaal momenten dat je het niet ziet zitten met je kind...... in welke fase het ook zit.
En, als je ouder bent, dat je om de 15 minuten moet gaan zitten...ha ha leeftijd zegt niks!
Het lijkt me wel vervelend als je jong of 'oud' bent en zwanger bent, dat je zulke opmerkingen krijgt. Ik kan ook niet oordelen, maar heb natuurlijk stiekem wel een een gedachte: het zal me een worst zijn wat ze zeggen of denken, of ik maak gewoon ene opmerking waar ze niet van terug hebben....maar ja, das ook maar een gedachte.
Ik ben zo'n ' er- tussen- in- leeftijd'. Ik was 28 toen ik zwanger was en net 29 toen ik beviel. Dus, eigenlijk 'heel normaal'.
Ik zie geen nadelen in mijn leeftijd, en een tweede is nog niet in aantocht. Ik zie ook geen nadelen in andere leeftijden.
Hoewel ik het logisch vind, dat mensen toch even gaan denken als iemand op z'n 18e, 19e, 20e zwanger is of bevalt. Maar het dan ook nog uitspreken......nee!
De meeste mensen zijn op deze leeftijd namelijk met heel andere dingen bezig. De meeste mensen vergelijken zichzelf met jullie op die leeftijd. Ik was toen ik 18, 19, 20, 21 enz was ook nog heel jong hoor! Ik studeerde volop, had nét een vriendje....(waarmee ik overigens mee getrouwd ben).
Dus ik begrijp het wel, maar snap niet dat mensen niet verder denken (en dat ze het uitspreken.....) Want, er zijn jonge mensen die op die leeftijd er wél aan toe zijn en er heel bewust voor gekozen hebben. En ook al is er niet bewust voor gekozen, het zijn niet andermans zaken!!!!
Ik ben nu 31, en nu krijg je van: ' wordt het niet eens tijd voor een tweede?', of: als straks de tweede er is.... (wat weet jij er van dat ik een tweede wil, willen wij dat uberhaupt wel????, misschien houden we het er bij een, en als we een tweede willen, willen we dat misschien pas over 10 jaar ......)
Ik zeg gewoon dan: misschien kan ik wel geen kinderen meer krijgen, of: wat gaat jou dat aan (dan lach ik er wat bij enzo). Dan schrikken mensen, en beseffen ze vaak dat ze te ver gaan, of dingen vragen of zeggen die niet kunnen.
Maar, het belangrijkste: geniet van je zwangerschap en kids!