Net terug van de eerste echo. Supervroeg i.v.m. een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap en deze kleine zit net als zijn/haar grote broer gewoon netjes in de baarmoeder. Er was al een piepklein kloppend hartje te zien! Helemaal in de wolken dus! Ik had wel verwacht ongeveer 6 weken te zijn nu, en met de meting kwam ze nu uit op 5+2, dus wel wat klein (en ook gek met dat ik al 20 dagen lang positief test), maar op deze termijn is het natuurlijk sowieso allemaal nog niet heel betrouwbaar te meten. Ik ben in elk geval super opgelucht dat het weer op de goede plek zit, had daar de afgelopen dagen zo'n stress van dat mijn schouders/nek helemaal stijf waren. Straks maar lekker in bad gaan en hopelijk komt het dan weer wat losser.
Deze keer hebben we het nog niemand verteld, dat komt met sinterklaas wel. We hebben een gedichtje geschreven en een klein kadootje erbij om de opa's en oma's te vertellen dat ze weer opa en oma gaan worden. Het gaat een uitdaging worden om nog 2 weken onze mond te houden hierover, zeker als de misselijkheid nog erger gaat worden.
Was trouwens niet echt onder de indruk van de verloskundigepraktijk... Het personeel daar vergat de helft van de tijd een mondkapje te dragen en aan het einde adviseerden ze ons bij het uitzoeken van kinderopvang (i.v.m. verhuizing zoeken we nog een nieuwe opvang voor ons zoontje en dus t.z.t. voor zijn broertje/zusje) op te letten of er niet teveel buitenlanders (haar woorden, niet de mijne) op de opvang zaten en anders verder te zoeken... Zo'n uitgesproken racisme had ik echt totaal niet verwacht, bah... Weet iemand toevallig of je daar ergens melding van kan maken?