Juli 2022

Hey wat ontzettend naar zeg. En een week wachten voelt dan een eeuwigheid.
Weet je ook op welke dag jouw ovulatie was?

Bij mijn eerste zwangerschap had ik een regelmatige cyclus van 28 dagen. En was ervan overtuigd op mijn nod te testen met dus 4weken zwanger. Ivm kans buiten baarmoederlijke zwangerschap bij 4,3 de eerste echo toen werd ik al een week terug gezet. Achteraf blijkt het een hele late innesteling geweest te zijn en nu ik ovulatie testen gebruikt heb ben ik erachter een late eisprong te hebben. En die zwangerschap is goed gelopen. Godzijdank.

Nu zwanger van de 2e met een onregelmatige cyclus tussen de 28 en 37 dagen.
1okt start laatste menstruatie
24±25 okt positieve ovulatie test dus ik denk 26 okt eisprong.
5 nov beetje oud bloed verloren
8 november positieve test. Clear blue gaf 2-3 weken aan, action test was duidelijk maar pas 19 november echte knaltest en clear blue 3+

Wat ik hiermee probeer aan te geven is dat veel zaken indicatief zijn. Mijn ervaring is dat ze je geen valse hoop willen geven.

Hopelijk heb je je toch wat mis geteld en ben je net te vroeg op controle geweest en heb je volgende week een prachtig kloppend hartje. Ik zal duimen.

hier eigenlijk hetzelfde als bij veel anderen met een vroege echo, ben terug gezet in tijd (een week!). Komt echt vaak voor blijkt.. Wel een kloppend hartje gezien dus dat was heel fijn. Merk ook dat ik er toch onzeker over ben, zeker als ik dan een dagje iets minder misselijk ben. Volgende week weer een echo om te checken of t gegroeid is.. 

Hier ook deze week een echo gehad, ook een week terug gezet naar 6.3 wk. Maar wel kloppend hartje gelukkig. En een lege vruchtzak (mogelijk was het eerst een tweeling). Blijft toch heel spannend bij zo’n vroege echo, aan de ene kant geruststelling maar ook niet kunnen wachten op volgende echo. Zeker na 2 miskramen dit jaar. Maar toen geen kloppend hartje rond deze termijn, maar lege vruchtzakjes.

Fijn dat jullie een kloppend hartje hebben mogen zien!
Ik mag volgende week.... En ik knijp m enorm. Heb ook veel minder last van mijn borsten en omdat het zolang geduurd heeft dat t raak was heb ik ergens in mijn hoofd dat t vast niet ok is. Misschien ook omdat we de hoop al hadden opgegeven....

Hopelijk jullie de volgende echo ook goed. En is er een mooie groei te zien.

Net echo gehad... Erg spannend gezien al mijn klachten weg zijn. Maar zag er goed uit
Niet 8,1 maar 7,4 weken zwanger. Volgens gynaecoloog heel normaal en compleet geen reden tot zorgen. Dus ik ben erg blij. Hopelijk krijgen jullie ook goede berichten!

Hier ook goede echo gehad en weer wat vooruit gezet. Loop nu beter op schema met wat ik zelf uitgerekend had. Nu 9 WK en 1 dag. Ben nu wel gerustgesteld. Voel me erg zwanger. Regelmatig misselijk, overgeven, maagzuur en al een keer flauw gevallen. Bij mijn dochters had ik helemaal geen kwaaltjes. Is nu zo anders. 
Verloskundige vertelde ook dat de termijn nog zo kan wisselen op de echo's de eerste weken. Als ze kleine opmeet scheelt 1 mm al gauw paar dagen. 

Fijn dat de echo goed was!
Dat zijn idd wel flinke zwangerschap kwalen.
Ik eigenlijk bijna niets, paar dagen voor de echo ook geen gespannen borsten meer. Maar bleek dus toch goed te zijn. Ik voel wel steeds wat krampjes in buik en soms wat last van darmen en vooral heel veel puistjes...

Onze tweede echo was gelukkig ook goed, ik ben gewoon minder ver dan ik in eerste instantie dacht. Maar mooi gegroeid en mooi kloppend hartje, dus ben helemaal gerustgesteld (en ook gewoon de hele dag misselijk, dus dan 'moet' t wel goed zijn)!
Nog verder nieuwtjes hier? 

Terug
Bovenaan