Juni 2008 stoppers deel 3!!!

Hey meiden!

Wat lief dat jullie zo aan me denken. Hier helaas een negatieve test. Helemaal niks, ook geen vaag streepje. Ook de rd'tjs zijn nog niet doorgebroken. Moet eerlijk zeggen dat ik toch een klein beetje hoop had toen ik die test deed, m'n vriend ook, maar dat is logisch toch? Nu MOET het gewoon doorzetten, dit duurt me echt te lang, haha! Vandaag al de 7e dag bruin. Kan het ook echt geen ongesteldheid noemen, daar is het gewoon veel te weinig voor. Heb ook nog geen buikkrampen. Ik hou er wel rekening mee dat ik het weekend pas ongesteld word, omdat ik morgen twee weken geleden flinke steken in m'n buik voelde. Misschien een verlate eisprong? We hebben nu afgesproken dat als het maandagochtend nog niet heeft doorgezet, we dan weer een test doen.

@Mex, meis dat je nog kunt wachten! Maar je hebt wel gelijk hoor, een negatieve test is niet leuk! Ik hoop het zo voor je!

@Liss, misschien komt jouw moeheid wel ergens anders vandaan? Ik heb woensdag om 10.00 uur het gesprek.

@Rianne, ik neem de uitnodiging ook aan, haha!

@Shanna, ben ook erg blij met het aanbod! Ik hoop alleen wel dat ze begrijpt dat ik pas daar aan de slag wil als ik klaar ben met m'n scriptie. Anders ben ik echt bang dat het teveel wordt met m'n andere werk er ook nog naast. Moet tegen die tijd nog even kijken of ik dat er nog bij hou. Twee dagen in de week bij die praktijk, daar kan natuurlijk best nog wat bij lijkt me. Als ontwikkelingspsycholoog hou je je bezig met kinderen, jeugdigen en jong volwassenen met problemen op allerlei gebieden. Zo kun je denken aan leerproblemen, gedragsproblemen en ontwikkelingsproblemen. Het is eigenlijk behoorlijk breed hoor! Tijdens mijn stage heb ik te maken gehad met kinderen/jongeren met ADHD, autisme spectrum stoornissen, leerstoornissen, motorische problemen, sociale vaardigheidsproblemen, eetstoornissen, trauma's, etc. Je voert intake gesprekken, doet diagnostiek/observaties, voert adviesgesprekken en doet individuele therapie of groepsbehandeling. Ook ouderbegeleiding en gesprekken met leerkrachten horen erbij. Er wordt dan vooral gekeken waar het in de ontwikkeling spaak is gelopen op psychologisch, biologisch en omgevings niveau. Haha, is wel goed voor mij om dat hier zo eens op te schrijven. Is soms best moeilijk om in een zin uit te leggen, haha!
Wil je nog een hele fijne vakantie wensen meis! Geniet er lekker van he. Tot snel!

@Jannie, wist eigenlijk niet dat Volvo's zo veilig zijn joh! In de toekomst zal er bij ons ook een nieuwe auto moeten komen. Een Kever is sowieso niet echt praktisch met een kind en een hond en al helemaal niet veilig!

Nou, ik hou jullie natuurlijk op de hoogte hoor!

Liefs, ikke

Hoi hoi,

Nou alweer een hele dagtaak er op zitten... boodschappen gedaan,stof gezogen, gedweild. Hartstikke leuk allemaal....... Gisteren ons nieuwe bed gekregen, zouden ze tussen 9 - 12 komen brengen, om 14.15 waren ze er..... Maar het bed staat en staat ook supermooi!
Gisterenavond is er iemand geweest van moeders voor moeders. Heeft eerst nog een test gedaan (gewoon een zwangerschapstest, maar dan 1 waarbij het hcg minimaal 25 moet zijn) en het kon 3 minuten duren voordat het streepje er zou zijn, Nou, duurde nog geen 10 seconden!!! Dus mag ik voorlopig in een kannetje plassen, haha!

missx: balen van de test.... hopen idd dat het snel doorzet, of dat je zwanger bent, want dit schiet natuurlijk niet op zo. Wel lekker van je baanaanbod. Super dat ze jou bellen ervoor, of niet dan?

Mex: knap hoor dat je nog tot morgen kan wachten. Maar morgen wel melden dan he?

Jannie: Al bijna voor de echo, of niet? Wanneer ook alweer? Lekker hoor!

Eva: Hoe is het? Zijn ze al geweest van mvm?

Rest: Hoe is het allemaal?

Nou, ik ga lekker een boterhammetje eten en dan straks werken.

liefs
Ry

Hoi meiden

Wat een weer vandaag zeg. Ben even tussendoor m'n werk thuis, dus lekker nat geregend. Hopelijk is het droog als ik weer terug moet.

@Chris: Vervelend hoor dat je mannetje zonder werk zit. Hopelijk vindt hij snel een andere baan.
Wel heerlijk dat je strijkwerk gedaan wordt! Ik ben gisteren ook weer aan het strijken geweest, maar kom niet door de stapel heen. Helaas woont mijn moeder te ver weg om het voor me te doen. Gelukkig helpt m'n man me wel.

@Rianne: Grappige droom. Het lijkt me zeker leuk om elkaar eens in het echt te zien. Ik neem je uitnodiging dus graag aan. Aangezien je deze week vakantie had, neem ik aan dat je in het noorden van het land woont?
Gaaf dat je het aangedurfd hebt om te gaan zweefvliegen!

@Liss: Bedankt voor de tip over de klok. Ik wist het niet.

@MissX: Balen van de negatieve test! Maar zo lang de RD'tjes er nog niet zijn, blijf ik voor je duimen!
Super gaaf dat je op gesprek mag komen. In ons beroep is het best gebruikelijk om eerst een werkervaringsplek te hebben, waar je niks verdient. Deze zijn ook nog best lastig te vinden, dus is het fijn dat je er een wordt aangeboden. Wel krijg je vaak cursussen, supervisie en/of boeken ipv loon. Aangezien dit alles vrij prijzig is, is het een goed alternatief. Ik hoop dat je wordt aangenomen en tot een goede deal komt met je toekomstige werkgever.
Ik ben zelf trouwens niet begonnen met een werkervaringsplaats. Bij mijn eerste baan als orthopedagoog kreeg ik 20 euro bruto per uur op basis van een nulurencontract. Heb je een beetje een richtlijn.

@Shanna: Fijne vakantie!

@Mex: Spannend! Ik blijf voor je duimen.

@Ryanne: Goed hoor, dat je meedoet aan MvM!

Liefs Puk

hoi hoi,

Wat een weer   idd!!! echt weerom lekker thuis te zijn en niks te doen
Nou ik neem het er wel van........ ben alleen ff naar de winkel geweest voor wat boodschapjes  na de boodschapjes liep ik even een paar boekenwinkels in en waar kwam ik uit...... zwangerschapsdagboeken ze zijn zoooo leuk,als ik eenmaal zwanger zou raken koop ik zeker zon boek bleef bladeren daar......

Ben er nou ook achter waar je evt die zw testen kan kopen met zwanger of niet zwanger
bij de etos zag ik ze liggen.... lijkt mij idd wel leuk als je zeker weet als je zwanger bent om nog zon test te doen(ondanks de prijs) vind ze gewoon leuk! ook die testen die je tegenwoordig afkan breken en evt in een fotoboek kan plakken vind ik ook gaaf!!!
jeetje wat ben ik er weer mee bezig vandaag........
maargoed hopelijk komt die tijd een keer.

Verder weinig te melden,ben nog steeds er moe.....

@ ryanne, welke provincie kom jij vandaan?? lekker hoor vakantie! geniet ervan!
@ mieka en lux, hoe is het meiden??

liefs liss

@missx negatief wil nog weinig zeggen als je ongi niet doorbreekt! Ik blijf nog even duimen.

@mex jeetje dat je zolang kan wachten! Knap hoor.

@Ryanne leuk mvm wil ik ook gaan doen.

@liss leuk he al die boeken, kan ik ook in bladeren. Maar je moet oppassen dat er niet iemand achter je staat! Dat had ik vorige week.Balen!

Nee ik woon niet in het noorden maar is het oosten. Een plaats vlakbij Enschede! Een tukker dus.

xx

Hoi hoi!

Het is hier sinds een paar uur ook aan het regenen, bah!

@Ryanne, fijn dat je bed zo mooi staat! Slaapt ie ook nog lekker?  Wel beetje raar dat ze zo laat waren zeg. Vind het echt super goed dat je meedoet aan MvM! Komen ze het bij je thuis ophalen of moet je het wegbrengen?

@Puk, ik weet dat ik echt al in m'n handen mag knijpen met een werkervaringsplek. Maar toen ik haar twee maanden terug belde met de vraag of ze me kon gebruiken, was dat niet met de bedoeling als werkervaringsplek. Ik wil gewoon heel erg graag verdienen. Pff, die tien maanden stage zonder dat ik er iets voor kreeg vond ik best frustrerend als ik eerlijk ben. Ze heeft het ook niet met zoveel woorden gezegd hoor, maar ze haalde een voorbeeld aan van een meisje dat twee jaar terug bij haar kwam en ook net afgstudeerd was die graag een werkervaringsplek wilde hebben. "Ze wilde er niet eens wat voor hebben, was al blij met de ervaring die ze op  kon doen!", zei ze. Je had die ondertoon moeten horen, haha! M.a.w. van zo zie ik het bij jou ook graag...   Ach ja, ik ga er woensdag gewoon heen en dan zien we wel. Als ze echt niks wil betalen, dan vind ik het prima voor 1 a 2 dagen in de week, maar dan ga ik wel heel hard verder solliciteren. Daar zal ik dan ook eerlijk over zijn. Dat kan toch wel? Voor de ervaring is het sowieso erg mooi! Pff, en over bruto en netto, daar heb ik dus echt  weinig verstand van he. Ik praat meestal maar in netto, haha! Maar 20 euro bruto zal voor haal wel niet bespreekbaar zijn ben ik bang... Ik merk dat ik het erg lastig vind....

@Liss, heerlijk toch zo'n dagje lekker thuis? Ik ga ook zeker zo'n zwangerschapsboek bijhouden als het zover is. Heb ze eigenlijk nog nooit gezien, zal toch eens gaan kijken, haha!

Liefs, ikke

@Rianne, lief dat je dat zegt. Maar ik ben er toch echt bang voor hoor. Ga me dit weekend lekker met andere zaken bezig houden en dan zien we maandag wel verder!

Kuss

Terug
Bovenaan