JUNI 2008 STOPPERS DEEL 4

Hey meiden,

@Janien: ik ben het helemaal met je eens wat betreft de fles- en borstvoeding. Bijkomend voordeel van flesvoeding: je mannetje kan dan ook de kleine voeden. Met borstvoeding gaat dat een beejte moeilijk hè, Haha!

@Ryanne, net wat Janien ook zegt. Je moet gewoon je gevoel volgen. Ik zelf ben niet het type voor borstvoeding. Bovendien zou ik het geweldig vinden om mijn mannetje te zien terwijl hij de kleine een flesje geeft. En het is inderdaad erg lastig als je weer aan het werk moet. En tegenwoordig is flesvoeding toch net zo goed?! Ik heb 3 neefjes en 3 nichtjes en die zijn allemaal met flesvoeding groot geworden! En bovendien hartstikke gezond! Waarom had je ruzie met je man? Wil hij dan dat je borstvoeding gaat geven?

@Janneke: welkom terug in het koude kikkerlandje! Fijn dat alles goed met je gaat!

@Liss: we begrijpen heel goed dat je nu weinig puf hebt. Geeft helemaal niks meid! Gun jezelf die rust en kom lekker kletsen wanneer je zin hebt.

Fijne avond allemaal!

X hopje

Hey meiden!

Sorry, heb echt geen tijd meer voor ik wegga om op iedereen te reageren. Moet om 18.00 uur de deur uit want vanavond nog werken. Na het werk naar bed want we pakken morgenvroeg de trein van 6.00 uur en ik moet ook m'n koffer nog pakken, help!! Beetje gestress allemaal, maar goed. Heb straks 4 dagen om bij te tanken.

@Janien, meis ik hoop op heel goed nieuws voor je! Dinsdag testen we allebei!! (als mijn rd's dan nog niet gekomen zijn) Duim Duim!!

@Ryanne, ik ben een van een tweeling (2-eiig) en ook groot gebracht met de fles. En ik ben heel leuk!! LOL, haha!! Ik denk zelf dat ik bv wel zou willen proberen, omdat het me heel mooi lijkt. Maar als het niet gaat of ik voel me er niet goed bij, dan over op fv. Sowieso als ik weer ga werken  (klinkt net alsof ik al zwanger ben, haha) ga ik over op fv. Heb geen zin om te kolven. Maar zo denk ik er nu over hoor. Volgens mij is fv ook heel erg goed en moet je gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!!

Nou meiden, nogmaals sorry dat ik niet meer kan schrijven nu, ik ben ervan tussen!!!

Weet nu al dat ik jullie ga missen en niet teveel schrijven he, anders moet ik zoveel bijlezen!!!

Liefs, ikke

P.S. We hebben dus echt besloten om te wachten met testen tot dinsdag. Nemen ook geen testen mee. Vind dat wel heel moeilijk hoor!!

Kuss

Hallo Meiden

@Miss je bent al weg maar in ieder geval heeel veeel plezier in Spanje! Geniet ervan en tot dinsdag ben heel benieuwd!

@ Janien spannend he? Knap hoor om niet te testen maar ik hoop dat de negentiende bij jouw ook geluk brengt.

@Jolanda en heb jij al nieuws?

@Liss rustig aan doen hoor, rusten als je moe bent.

@Ryanne ja wat grappig he, we lopen echt het zelfde. Ik hoop dat het bij mij net zo goed blijft gaan als bij jouw. Ben nog wel onzeker, Had jij dat ook op het begin? Ik kan elke dagg nog wel testen om te kijken of het wel waar is. En kijken of ik niet ongi geworden ben. Pffff. Maandag ga ik de gyn bellen. Mag in ieder geval al met 6 of 7 weken een echo dus dat scheelt.

Gister aan mijn ouders en schoonouders verteld. Reageerden heel blij. Mijn moeder huilen hahaha. Voor de rest houden we het nog even voor ons. Alleen let iedereen wel op ons door de BBZ/MK weten ze toch dat je bezig bent.
Maar we denken dat als alles goed blijft gaan we het als sinterklaas cadeau aan de broers en zussen vertellen en met na kerst aan de rest. De collega's na de kerstvakantie denk ik.

@de zwangeren   wanneer gaat je buik groeien? Denk dat je dat bij mij wel snel zult zie. Heb niet een hele dikke buik.

@Hopje wel vertriouwen houden hoor. Het kan nog makkelijk. Ik duim voor je hoor meid!!!!!

fijne dag verder,

xx

Nou Meiden

Bij mij hebben de glitters van Liss geluk gebracht en ik hoop dat ze nu aan jullie geluk brengen!

Liefs Rianne

hallo allemaal!!!!
nou ik ben uitd e onzekerheid alleen helaas niet positief!!! gister ben ik ongi geworden!!!!! jammer!!! dus wat die vage lijntjes zijn geweest?? joost mag het weten!!! ze stonden er echt, mijn man had ze ook gezien!!! je begint dan wel aan jezelf te twijfelen!!haha
op naar ronde 7!!!!!!!   had ik niet verwacht hoor, bij mijn eerste was het met 6 maanden raak!!! maar ja zo zie je maar dat elke keer weer anders is he!

Janien: ik hoop het zo voor je!!!!!!!! (voor iedereeen natuurlijk!!!)

met de vraag over borstvoeding/flesvoeding: ik heb mijn zoontje 1 maand borstvoeding gegeven maar ik vond het geen pretje!!! ik had echt pijn elke keer aan het begin!! Tim deed het ook niet super! de fles ging veel beter!!!!! maar ik wil jullie niet ontmoedigen want het is wel bijzonder om je eigen kind te voeden!!!! ik vond het best een dilemma om te stoppen maar ik zag het echt niet meer zitten!!!!!!
ik ben kinderverpleegkundige dus krijg veel van dit soort vragen over borst of flesvoeding! nu zijn wij als couveuseafdeling enigzins verplicht om borstvoeding te adviseren!!!   ik moet eerlijk bekennen dat ik het daar wel eens moeilijk mee heb!!!
iedereen weet wel dat borstvoeding het beste is voor je kind maar dat betekend niet dat flesvoeding slecht voor je kind is!!!!!!!  Je bent echt geen slechte moeder als je voor flesvoeding kiest!!! daar wordt je kind echt wel groot door! het enige is dat het kind in de tijd van de borstvoeding jou antistoffen binnenkrijgt en dus minder gevoelig voor verkoudheidheid etc!!   je moet echt doen wat je gevoel je ingeeft en luister niet teveel naar de meningen van derden/media!!!!!!!!   en als je voor borstvoeding kiest moet jijzelf maar ook zeker je partner voor de volle 100% achter de beslissing staan!!!!! het is best een opgave!!! sommige mensen onderschatten borstvoeding geven enorm!!!!
tip van mij als je voor borstvoeding kiest, geef dan 1 flesje per dag afgekolfde moedermelk! dit omdat je kindje dan  ook meteen uit fles drinkt!! is weer makkerlijker tijdens de overstap van borst naar de flesniet omdat het kind niet uit een fles kan drinken want dat is ip makkelijker!! maar als een kindje al een paar maanden alleen aan de borst drinkt dan is het toch logisch dat hij/zij dit lekkerder vind!!!!! dicht bij mama zijn, huid op huidcontact heerlijk toch!
ik geloof zelf niet in tepel/ speen verwarring, dus als je kindje goed aan de borst drinkt kan het best als hij/zij zuigbehoefte heeft op een fobspeentje zuigen!!!!!!!

er zijn misschien zat mensen die het niet eens zijn met mijn verhaal maar ik spreek vanuit mijn werk/prive ervaring!! dus dit is mijn mening!
zo heel verhaal maar ik moest het toch even kwijt!!!

denk vooral aan je eigen gevoel volgen!!!!!! als je uit schuldgevoel borstvoeding gaat geven is het vaak gedoemt om te mislukken!

groetjes jolanda  

Hoi meiden

Wat rustig hier! Allemaal nog hard aan het werk? Voor mij is het weekend begonnen. Straks maar even huishoudelijke klusjes doen. Morgen de stad in om een cadeautje, want we hebben 's avonds een verjaardag. Verder nog geen plannen. Jullie?

@Rianne: Bedankt voor de glitters hopelijk brengen ze een hoop babygeluk! Hoe je buik er  nu uitziet hoeft volgens mij niks te zeggen. Bij m'n  moeder zag je toen ze met zwangerschapsverlof ging nog bijna niks. En zoals je hier kan lezen, zie je het bij anderen al heel snel. Ik benieuwd hoe het bij jou zal gaan!

@Jolande: Wat vervelend dat je toch ongi geworden bent! Helemaal omdat je een streep hebt gehad. Maar zoals je al schrijft, vol goede moed naar de volgende ronde. Ik vind het wel fijn om te lezen, dat het bij je zoontje ook wat langer geduurd heeft. Ik denk nu toch steeds van poeh ronde 6 alweer. Waarom duurt het zo lang???? Jouw verhaal geeft dan weer moed.
Een vriendin van mij, die  een maand  geleden bevallen is, is arts en ook zij wisselt borst- en flesvoeding af. Ook omdat ze dan niet alle nachtvoedingen hoeft te doen en ze beter weet hoeveel haar dochtertje gedronken heeft.
Ik wil zelf wel borstvoeding gaan proberen.

@Alle zwangere en toekomstig zwangere dames: Ik hoorde deze week een verhaal, dat iemand de kosten van de bevalling in het ziekenhuis zelf moest betalen doordat de baby geen eigen zorgverzekeringspolis had. Zij waren er vanuit gegaan dat  de baby  automatisch bij de moeder op de polis zou komen, maar dit was dus niet het geval. Het ging om 1300 euro, dus wel even goed om te weten.

X Puk

He Meiden,

Dank je wel voor jullie reacties!!
Misschien een beetje vroeg om me er nu al druk over te maken... maar tja. dat gebeurd nu eenmaal.
Ik zie zelf eerlijk gezegd borstvoeding niet zo zitten en zeker niet als ik weer aan het werk ben. Ook ik ben groot gebracht met de fles, dus neem aan dat het goed komt. Maar mijn vriend die had een heel gesprek gehad met zijn collega die wel borstvoeding heeft gegeven en die vond het ideaal. Altijd bij je en op temperatuur etc. Allemaal leuk en aardig, maar ik ben degene die het moet gaan geven en niet hij...... En idd als je de fles geeft kun je het afwisselen en kunnen bijv. de oma's ook een keer de fles geven. Ach, het duurt nog heel erg lang voordat het zover is. Kan er nog over nadenken!
Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat ik niet de enige ben die geen borstvoeding wil geven!

Dinsdag mag ik weer naar de verloskundige! Echo en bloedprikken enzo. Voor de zwangeren: gaan jullie de combinatietest doen??

Rianne: Ja, die onzekerheid ken ik. Heb ik nu ook nog hoor. Ik zal blij zijn als het weer dinsdag is en ik weer kan zien hoe het allemaal gaat in mijn buik! maar probeer wel een beetje te genieten!

Missx: geniet lekker van je weekendje! hopenlijk heb je beter weer dan hier!!

Nou, ik ben aan het werk, dus moet weer verder.

Liefs en een dikke knuffel!
Ryanne

hey meiden,
ik heb toch mijn NOD maar aangepast. volgens de ovutesten had ik afgelopen zondag mijn ei. als het dan klopt wat jullie zeggen met 14 dagen later je NOD dan is dat 30 november.
hier verder niets te melden. afwachten gewoon en daar wordt ik zo moe van.

ik zou als het bij ons zover is denk ik proberen om tijdens mijn verlof borstvoeding te geven. als het lukt natuurlijk. zou er niet krom voor gaan liggen hoor want hoor ook een hoop verhalen dat het echt niet wil. je kunt dan ook de borstvoeding afkolven en dat in een flesje doen zodat je man of andere mensen ook een flesje kunnen geven.
ik heb een collega en haar zoontje is nu net 1 en ze geeft nog steeds borstvoeding. dit ook omdat hij een koemelkallergie heeft en omdat het lekker goedkoop is. wel geeft ze het uit een flesje en niet uit de borst meer.op je werk zijn ze verplicht om je een ruimte aan te bieden waar je rustig zou kunnen kolven.
zo zie je maar er zijn zoveel voors en tegens. lastig allemaal hoor.

Jolanda, wat balen van je ongi. hoop dat je de moed weer kunt oppakken en verder kunt gaan naar de volgende ronde.

MissX, hoe is het in Barcelona? vind het zo knap dat je gen testen mee hebt genomen. ik zou dat denk ik niet kunnen. maar als je dan dinsdag je test doet dan weet je waarschijnlijk wel zeker waar je aan toe bent. veel plezier nog daar.

fijn weekend allemaal.
liefs Christy

NOD    :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Janien
22
19  november
5