Juni 2008 stoppers deel 5!!

Hey Ladies,

@ MissX, We gaan 13 maart naar Winterberg, heeeerlijk. Ik heb de datum voor de gynaecoloog ook al binnen, 24 maart dus best vlot. En ook nog bij de gyn van m'n keuze, dus dat vind ik wel heel erg fijn bij zoiets. M'n rd'tjes zijn ook goed doorgebroken afgelopen week (gelukkig alweer bijna voorbij), dus we kunnen straks ook weer aan de klus. Ik houd jullie op de hoogte.

@ Ryanne, wel even schrikken met je jurk zeg! Gelukkig heeft de coupeuse alles aangepast en is het weer ok. Hele opluchting voor je. M'n afspraak is al best snel: 24 maart. Wel spannend hoor.

@ Luxx, gefeliciteerd met je theorie. Gaat het ook goed met je praktijklessen? Wat enorm balen voor je dat je rd'tjes doorzetten.  Ik zou gewoon april aanhouden. Je bent tenslotte toen al gestopt. Sluit me verder ook aan bij wat Chris heeft gezegd. Er kan zo veel van invloed zijn op het zwanger worden, natuurlijk ook bij je man. En je lijf moet er ook aan toe zijn. Gewoon moed houden, wij worden ook binnenkort zwanger!!

@ Eva, Wat gezellig dat jullie samen op pad zijn geweest naar de babydump enzo. Leuk om samen te doen en dat jullie nog geslaagd zijn ook. Over twee weken al zwangerschapsgym, leuk zeg. Leer je ook nog meer zwangeren in de omgeving kennen.
Vind het ook heel jammer dat m'n baas er zo instaat met vrouwen en zwanger worden. We worden ook best afgerekend op productiviteit enzo. Maar goed, ik ga het de eerste keer niet zeggen en daarna verzamel ik alle moed en zeg het gewoon! (o wat klink ik nu stoer haha, hopen dat ik dat dan ook nog ben)

xxx Shanna

Hoi meiden.

@Liss: succes met het uitpakken enzo! Wel lekker dat je een weekje vrij bent!

@Bionda: jeetje, al weer 13 weken. Lekker he! 2,9 kilo valt toch wel mee? Het kan best zijn dat het een combi is van de zwangerschap en stoppen met roken ja.

@Missx: heerlijk gevoel he, dat je de kleine kan voelen. Ik voelde het ook al vrij snel hoor en inderdaad hetzelfde zoals jij het voelt: alsof er iets langs mn buikwand gaat. Ik voel nu steeds vaker schopjes en gaat steeds harder. Ik voel het nu ook vaak 's nachts, hoop dat de kleine dat ritme niet aan gaat houden haha! Mijn man heeft het nu waarschijnlijk 1 x gevoeld. De kleine houd nu elke keer op met schoppen zodra ik of mijn man de hand op mijn buik legt. Ik heb nu 5 dagen weekend gehad, heerlijk! Aankomende week is mn collega op vakantie dus zal wel weer wat drukker worden.
Lekker he, zo'n lekkerbekje. En vis is ook heel goed nu je zwanger bent! Zag trouwens je nieuwste buikfoto op hyves, mooi buikje!

@Luxx: Bah!! Klote meis!!!!  Aan de timing ligt het inderdaad niet. Wat balen ook dat je mannetje zich niet lekker voelt. Ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen.

@Shanna: wat fijn dat je snel terecht kan bij de gyn, en bij de gyn van je keuze ook nog. Daarvoor nog even lekker op vakantie, heerlijk! Even je gedachtes ook verzetten. Alvast veel plezier daar en veel sterkte bij de gyn.

Allemaal lekker weekend aan het vieren?

Liefs Eva

Hi dames,

Ik ben weer thuis, en nog zwanger!!! Erg fijn, ons mannetje wordt dus zeker geboren in Nederland! Het was een heerlijke week, lekker bijgekomen.
Alweer 36 weken, vanaf nu mag ie komen van mij! Vandaag weer naar de gyn en ben erg benieuwd of ie al ingedaald is. Hij is er - zo te voelen - al druk mee bezig. Flinke pijnscheuten onderin en druk getrappel.

MissX: fijn dat je je beebje voelt, is zo mooi! Begint met plopjes, dan schopjes en voor je het weet voel je een heel been van links naar rechts gaan. Ik blijf het geweldig vinden...

Luxx: meid lucht je hart maar als je wil kun je toch altijd naar een ha gaan? Al is het alleen maar om even je verhaal kwijt te kunnen... Sterkte!

Chris: fijn he is zo'n negatieve test dan! Heel gek, ik weet t maar ik vond t toen erg fijn. En super dat jullie lekker gaan skien binnenkort, zal jullie goed doen!

Eva: welke kamer heb je gekocht bij de baby-dump? Wij hebben de Miami, ben erg tevreden over hun service. En voor 55 euro hebben wij t kamertje in elkaar laten zetten, ze waren binnen een uur klaar!

Shanne: wat fijn dat je zo snel terecht kunt bij je gyn!

Ladies, fijne dag!

Greets Janneke

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Maaike
29
14 maart
6 (na mk)
1

Luxx
27
27 maart
10
1

Christy
26
30 maart
1 (na mk)
1

Shanna

27
4 april

6

1

Hopje          
28
2 april
8
1

Janien
22
??????
9
1

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
6    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
28
7e
1
29 sept 2009

Jolanda

2
... sept 2009

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
2 MEISJES

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

MissX
ja
ja
??

Mex
ja
ja
MEISJE

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
??

Bionda
ja
ja
??

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
???
???
??

Jolanda
???
???
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Liss
23  feb

20 wkn echo
 20 wkn en 4 dgn

19.30  uur

MissX
18 maart
20 wkn echo
20  wkn en  1 dag
13.30 uur

Mex
18 feb
2e (pret) echo
16 wkn 4 dgn
11.00

Salsa
23 mrt
20 wkn  echo
20 weken
9:30  uur

Sylvia
18 mrt
pretecho
.....  wkn
.........  uur

Bionda
19mrt
controle
15weken en 4dagen  
15:15   uur

Rianne31
17 feb
Controle Gyn
8 weken en 3 dagen
11.40 uur

Puk
5  maart
Intake verloskundige
10  weken en 2 dagen
15:30 uur

Eva

26 feb

Controle verloskundige

23 wkn 1 dag

8:30

Jolanda
2 maart
1e echo
ruim 10 wkn

Hey meiden,

allemaal een goed weekend gehad?

ik heb even het lijstje aangepast. ik ben vandaag namelijk ongi geworden. is natuurlijk heel erg goed en fijn dat alles in mijn lijf weer werkt, maar ook wel weer gek. alles komt dan van de afgelopen weken ineens weer even boven bah.
maar goed, uitgaande van een cyclus van 28 dagen zou mijn volgende nod op 30 maart zijn. ben benieuwd.
denk nog niet dat we het deze maand al weer gaan proberen. heb nog niet echt het gevoel dat ik er alweer aan toe ben. eerst volgende week vrijdag maar op vakantie. heb ik heel veel zin in.

@Janneke, hoe was jou vakantie? zo te lezen heb je je goed vermaakt. nog even en dan is het alweer zo ver. gaat echt hard joh. geniet nog lekker van je verlof.

@Janien, hoe is het met jou? zijn de rdtjes alweer achter de rug en wanneer is je volgende nod. ik hoop dat alles goed met je gaat?

@Jolanda, hoe is het met jou? vandaag je eerste echo gehad? en en en en?????

@Luxx, hoe is het meid? de ergste schrik alweer te boven. ik hoop dat je nog moed hebt om weer verder te gaan.

ik heb trouwens Rosalien uit het lijstje gehaald. volgens mij is ze hier namelijk nooit meer. en anders kan ze zo weer terug in het lijstje toch?

fijne avond allemaal. liefs Christy

@Chris: wat fijn dat je ongi bent geworden, al snap ik dat het ook weer je terug laat denken aan... Een hele fijne vakantie alvast meis!!!

@Janneke: Welcome back :)  Mooi dat je een leuke vakantie hebt gehad. Nu inderdaad afwachten tot de kleine komt, spannend! Wij hebben ook het  kamertje  "Miami".

Mijn verlof is officieel geregeld. Woensdag 13 mei is mn laatste werkdag en ik hoef pas (omdat ik ook 2 weken vakantie er achteraan heb) 21 september weer te beginnen. Lekker!!

Liefs Eva

Hoi Meiden,

Chris: fijne dat je lichaam weer normaal reageerd, en een vakanite geboekt las ik. Lekker dat je volgende week even gaat skieen en in de zomer naar Bali. Lekker zeg.

Janneke: Leuke vakantie gehad, de laatste met zijn 2-en! Je kleine ventje was er toch al een beetje bij. Hoe was het nij de gyn, gisteren. daal hij al goed in. Ik heb gehoord dat dat soms nog pijnlijker is dan de bevalling zelf.

Jolanda, Echo hoe was het geweest?

Luxx: jammer van je regels, Hopleijk beter de 10 ronde je geluk. En gefeliciteerd met je theorie van je motor. Hoe ga je dat doen als je zwanger bent?

Eva; lekker dat de babykamer al zo opschiet, dan ben je zeker op tijd klaar.

Miss: leuk dat je de kleine kan voelen. Dan heb je de hele dag contact er mee,

Shanna, fijne dat je meteen door gestuurd wordt, hopelijk helpen ze je goed.

Lekker weekend gehad, ik denk iedereen wel eindelijk weer eens zon.

MRI donderdag ging goed, wel veel pijn aan mijn arm. Het prikken voor de contract vloeistof ging niet goed. En dan lig je daar te vergaan van de pijn in zón afgesloten kabine. Binnen een week zo de dokter de uitslag hebben, maar het moet opgestuurd worden naar belgie en de post staak daar, dus ik bel vrijdag even of ze de uitslag al heeft en zo. Verder met mijn buikpijn gaat het iets beterder het is niet meer constant , maar met vlagen de nacht van zondag op maandag heb ik er toch 2 tot 3 uur van wakker gelegen en misselijk en het gevoel dat ik moet overgeven en het zit mij in de weg. Ik had om 7 uur of half 8 gegeten 's avonds en daarna niets meer omdat ik de pijn al voelde opkomen. Maar wij eten altijd die tijd, en om 11 uur gaan slapen. maar ik val af, niet veel, maar ik begin het wel te merken maar ik kan nietmeer eten. En vooral 's avonds niet meer. Ik hoop dat ze iets kunnen vinden, dat weet ik temniets wat.

Ryanne, Geniet van de grote dag zaterdag. Ik zal duimen voor een zonnetje.

Groetjes maaike

Hoi meiden

Alweer een week geleden dat ik hier was. Ik heb namelijk buikgriep gehad. Bah, wat voelde ik me ziek. Van dinsdag op woensdag is het begonnen en toen 4 dagen alleen maar in m'n bed en op de bank gelegen. Fijn hoor, ziek tijdens m'n vrije dagen. Vond het wel een beetje eng met een kindje in m'n buik. De eerste dag hield ik namelijk niks binnen, ook geen water. Heb ook een beetje bloed verloren. Sinds gisteren weer aan het werk en dat gaat wel weer. Het lijkt wel of ik minder last heb van misselijkheid en ben wel goed uitgerust.

@Luxx: Wat balen zeg, weer die stomme RD'tjes. Ik hoop zo dat je ook snel een mooie echo kan laten maken van een kindje in je buik. Ik zou gewoon naar de ha stappen hoor. Als ik zie bij onze vrienden hoe lang het duurt voordat ze echt actie ondernemen, dan zou ik niet te lang wachten. Krijg je toch meer duidelijkheid en als het allemaal goed is, is dat toch ook fijn om te weten.
Gefeliciteerd met je theorie!

@Shanna: Wat fijn dat je snel bij de gyn terecht kan en het ook nog een is die je zelf wilt. Is wel belangrijk, want 2 van mijn vriendinnen hadden allebei een slecht Nederlands sprekende gyn. Stonden ze buiten en wisten ze nog niet wat er aan de hand was. Gelukkig werkt hij nu niet meer in het betreffende ziekenhuis.

@Christy: Mooi verhaal heb je geschreven voor de niet-zwangeren! Goed hoor, om elkaar hier zo te steunen. Fijn dat je een hoop opsteekt van de begeleiding van de maatschappelijk werkster.
Ook fijn dat je lichaam weer helemaal werkt! Kunnen jullie in ieder geval weer verder, als je er aan toe bent. En nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Geniet straks lekker van je wintersport. Ik ben benieuwd hoe je het vindt. M'n man wil ook graag, maar ik zie dat echt niet zitten. Ik houd helemaal niet van kou en sportieve dingen. Nu gaat hij volgend jaar met z'n zaalvoetbalteam.

@Rianne: Ik ga het m'n collega's pas na de 12   weken echo vertellen. Ben alvast wel ongemerkt wat taken aan het overdragen. Als ik het vertel werken we nog maar zo'n week of 12, dus dat is wel handig. Weet je al hoe je het straks gaat doen met je werk als de baby er is?
Ik zal ook blij zijn als de eerste 12 weken om zijn. Ik hoop dat ik donderdag een datum krijg voor de echo. Ik heb ook veel last van afscheiding. Ik gebruik overdag wel inlegkruisjes, want anders wordt het zo vies.
Morgen mag jij weer naar de gyn zag ik. Hopelijk gaat alles goed!

@Eva: Goed om te weten dat de Babydump in Veenendaal groter is. Daar zullen we over een tijdje dan ook maar eens heen gaan. Fijn dat het goed gaat met je baby en met jou! Het gaat nu al opschieten hoor!

@Miss X: M'n man vond de echo ook bijzonder. Hij had eerst zoiets van: wie zegt mij dat wat ik op het beeldscherm zie in jou buik zit. Maar omdat het inwendig moest, was hij wel overtuigt. De vk die de echo maakte, was ook erg enthousiast: Wat een leukje, kijk hij zwaait al, dag papa en mama....... Donderdag maak ik kennis met m'n vaste vk. Bij haar ga ik steeds op controle. De kans dat ze de bevalling doet is klein, omdat er een heleboel vk's werken binnen de praktijk. Hopelijk krijg ik donderdag ook een datum voor de volgende echo.
M'n penvriendin heeft helaas maandag een miskraam gehad. Heel naar allemaal. Ben je zo'n tijd bezig, gaat het mis. Bah, wat is het leven soms toch ook oneerlijk.

@Maaike: Ik hoop echt dat de doktors iets vinden, waar ze wat aan kunnen doen. Vervelend hoor, dat je last blijft houden van je buik. Sterkte!

Ik ga zo eens stoofvlees maken. Eindelijk weer eens normaal koken. O, ja weet iemand trouwens hoe het zit met haarverven. Ik lees er verschillende berichten over. In het MvM boek staat dat het niet mag en in het tijdschrift wat ik van hun gehad heb dat het geen kwaad kan. Ik begin uitgroei te krijgen.

Liefs Puk

Hey meiden,

Alles goed?

De RD'tjes zijn weer voorbij dus de volgende ronde kan weer beginnen. Ik heb gister al weer wat ovu testen besteld. Al duurt het nog een tijdje tot  mijn ei. Ach kan ze maar alvast in huis hebben. Ronde 8 al weer. Wordt er soms een beetje moedeloos van. En dat ik een lange cyclus heb, werkt er ook niet echt aan mee. Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Of het nu gaat lukken deze ronde of niet, we hebben al iets onwijs moois in het vooruitzicht. We gaan in september namelijk 17 dagen naar Bali!  We hebben er echt onwijs veel zin in. En mochten we voor die tijd zwanger raken dan hebben we natuurlijk iets anders, nog veel mooiers in het vooruitzicht!

Meiden, fijne avond en ik spreek jullie snel weer!

X hopje

Terug
Bovenaan