Juni 2008 stoppers!!!

Hoi meiden!!

@Hopje, toch weer misselijk, oei oei oei!!!! Ik duim!!!

@Ryanne, wat geweldig dat je vriend daarover begon! Wij willen ook in de toekomst graag trouwen, maar hebben gewoon het geld nog niet. We willen het wel groot houden met alles erop en eraan, dus wachten we nog even. Lijkt me ook wel leuk om als gezinnetje te trouwen met de kids erbij. Nu denken we aan geregistreerd partnerschap om alles toch goed geregeld te hebben en m.n. het erfgenaamschap. Als ik zwanger ben, gaan we dat meteen regelen. Denk ook wel als ik eenmaal werk heb en nog niet zwanger ben. Voor nu heeft dat nog niet heel veel zin.
Kan me voorstellen dat jullie toch heel erg hopen dat het meteen weer raak is, ook al is de mk net geweest. Is ook logisch toch? Die wens verdwijnt niet ineens. Volgens mij kan een eisprong maximaal een paar uur duren, of iig de klachten, toch??

@Judith, jammer nog geen echo! Nog even geduld meis. Weet je al wanneer wel? Wat betreft die nekplooimeting, tja dat is erg lastig. In het geval van je vrienden kan ik me voorstellen dat ze blij waren het in zo'n vroegtijdig stadium te ontdekken. Voor dat kindje was geen overlevingskans. Maar wat doe je als er iets mis blijkt te zijn, maar het kindje kan wel gewoon geboren worden en blijven leven, maar dan wel gehandicapt? Dan heb je denk ik de rest van je zwangeschap een shitgevoel... Heel lastig. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt in dat geval. Is zo'n nekplooimeting altijd bij de 12 weken echo? Heb er weinig verstand van hoor. Succes met je beslissing meis. Dit zijn de lastige dingen...

Ik ben bij de ha geweest. Heb aangegeven dat die pilletjes helpen. Hij raadde aan om medicijnen te gaan nemen die de aanvallen voorkomen. Dat zou ongeveer drie maanden nodig zijn. Die medicijnen zijn echter wel schadelijk tijdens een zwangerschap. Heb gezegd dat we het echt niet uit willen stellen. "Maar na een paar weken merk je al of het helpt", zei hij. Ik vroeg me af wat dan als het helpt en ik stop omdat ik zwanger wil raken. Komt de hoofdpijn dan weer terug? Hij zei dat er een grote kans is dat die medicijnen je 'bovenkamer' dan zo stabiliseert dat de hoofdpijn dan waarschijnlijk weg blijft. Heb hem toch gezegd dat we liever niet willen wachten omdat we het al zo lang zo graag willen. Tja, dan moest ik volgens hem maar lijden. Heb nu weer een lading van die pillen die ik had, meegenomen. Deze kan ik dan nemen als ik last krijg. Alleen is hier te weinig over bekend of het schadelijk is tijdens een zwangerschap. Ik kan ze dus alleen maar nemen op momenten dat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben. Dus tijdens mijn menstruatie en de eerste paar dagen erna. Op de onzekere momenten moet ik het dus doen met paracetamol, maar dat helpt nooit bij mij. Heb met de ha afgesproken dat als het echt de spuigaten uitloopt, ik dan alsnog kan kiezen voor dat preventieve medicijn. Maar voorlopig willen we er toch voor gaan. Hoor trouwens vaak dat zwangere vrouwen minder last hebben van migraine of dat het tijdens de zwangerschap zelfs helemaal wegblijft. Daar hopen we dan maar op!

Liefs, ikke

Hoi Miss,

Ik had voor mijn eerste zwangerschap ook regelmatig last van migraine. Heb toen ik zwanger raakte de doktersassistente gevraagd of dat ik hiervoor medicijnen mocht slikken tijdens de zwangerschap. Ze zei alleen paracetamol. Ze zei ook dat het vaak voor komt dat je inderdaad geen last hebt van migraine tijdens de zwangerschap.
En dat klopte bij mij. De hele zwangerschap nergens last van gehad.
Dus ik hoop van harte dat dat bij jou ook zo zal gaan.

Liefs,
Judith

Hi hi,

Judith: jammer dat je geen echo krijgt! Wanneer wel? Hoe ver ben je nu? Je kunt evt al een afspraak maken in t zkh toch of krijg je er een bij de vk? we hebben ervoor gekozen om het niet te doen. Het is wel zo dat er veel ontdekt kan worden, maar het is vaak een kansberekening. Ook raadde de guynaecoloog ons aan het niet te doen, te meer omdat we allebei jong zijn (29) en gezond zijn. Maar ik kan me voorstellen dat als het zo dichtbij komt, je het eerder doet.

Ryanne: spannend! Kan me je gevoel helemaal voorstellen, bijna iedereen die ik ken (van forum bijv) die een mk had zegt in 1e instantie: we zien wel maar een paar weken later wil iedereen liever gisteren dan vandaag!

Hopje: spanned meid! Ben benieuwd of je het volhoudt tot 11 september met een test doen... ;-) Hoop het voor je! Zou leuk zijn.

Trouwen is geweldig! Het kost een bak geld maar dan heb je ook wat. Denk er elke dag even aan, tis zooo geweldig. Blij dat we het gedaan hebben, alles was t waard!

Groetjes Jannie

Hoi hoi,

Ik weet niet wanneer ik wel een echo krijg. De verloskundige die ik aan de telefoon sprak zei dat ik mogelijk een echo krijg in de week na mijn 1e controle als de verloskundige, die dan spreekuur heeft, vindt dat het nodig is. Zo niet, dan zal of de nekplooimeting of de 12 weken echo de eerste zijn. Ik ben nu ruim 6 weken, dus dat is nog wel eventjes wachten dan!

Ik ben trouwens bij de verloskundigepraktijk onder controle en niet in het ziekenhuis.

Liefs,
Judith

Hallo,
Ik kan helaas niet op m’n werk achter het net. Dat is wel jammer want het gaat hier snel met de berichtjes (bijna niet bij te houden).

@Rietjeh      Erg fijn even van me af typen. Wel jammer soms dat je het niet met de hele wereld kan delen.

@hopje1980      Heb jij trouwens elke maand die verschijnselen van misselijk en pijn in je (.)(.)? Ik namelijk vaak wel en iedere keer denk ik dan “het is zo ver”. Maar wat zijn nou eigenlijk vroeg tekenen van een zwangerschap? Heb jij enig idee?

@Liss84      Ik ben trouwens 28 jaar (even voor het lijstje). Ik zal dan volgende maand maar eens extra opletten op de verschijnselen en wie weet voel ik m’n ei dan ook….Maar ik heb net als jou ook vaak last van m’n darmen dus ik hoop dat ik dat kan onderscheiden.

@hopje      Ik weet wel dat mijn schoonnzusje w.s. vanaf het moment van de bevruchting misselijk is geweest. Wat trouwens steeds erger werd. Dus wie weet…..volgens mij kan het wel.

@Rianne31      Nou dan wens ik je veel succes voor je tweede poging!

Nog even een vraagje in het algemeen, hoe vaak klussen jullie eigenlijk per maand. Ik las dat het beste om de drie dagen kon?
Mijn NOD zit er aan te komen en m’n buikpijn begint al weer, maar ik heb deze maand minder verschijnselen dan anders….Meestal ben ik wel misselijk enz. Het blijft iedere maand weer spannend!

AAAAAHHHHHRRRRRRGGGGGG....Al weer een vaginale schimmel...Zucht.
Morgen maar weer even naar de dokter. M'n zin begint echt een beetje op te raken.

Hoi allemaal!

@Judith, fijn om te horen dat jouw migraine wegtrok tijdens de zwangerschap! Is het daarna nog teruggekomen eigenlijk?

@Salsadanser, wat vervelend joh, telkens die infectie! Misschien een persoonlijke vraag, maar weet je of je vriend/man het ook heeft? Misschien dat hij je iedere keer 'besmet' (dat klinkt zo raar). Misschien heeft hij het, maar merkt hij er niets van??? Of zou dat niet kunnen? Weet het ook niet hoor? Wat zegt de ha dan dat je het zo vaak hebt? Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat je van onderen beter niet met zeep kunt wassen, maar alleen met water. En te vaak wassen is ook niet goed. Dat zou averechts werken. Misschien wist je het allemaal al wel hoor...
Succes iig!

Liefs, ikke

Owh.....ben dus al weer ongi. Drie dagen eerder dat heb ik nog nooit mee gemaakt maar ja zal wel door de spanning komen ofzo. Dan staat me straks weer een hele klus te wachten.

@ MissX     Ja daar zeg je wat idd. Ik heb al wel eens eerder gehoord dat je partner dan ook behandeld moet worden. Ga het morgen maar eens aan de HA vragen. Bedankt voor de tip.
Verder denkt de HA dat het komt omdat we het nu drie maanden zonder condoom doen en dat de zuurgraat wordt aangetast. En dat van de zeep weet ik idd. Soms doe ik het een periode niet maar voel me dan niet schoon en grijp weer naar de zeep...Verder heb ik veel hygiëne maatregelen gekregen van de huisarts. Ik hoop dat het gewoon op een gegeven moment stopt.
Ik hoop dat het volgende maand beter wordt. Daar ga ik gewoon voor duimen.

Terug
Bovenaan